preloader

روغن های طبیعی و اثرات مفید آن در زیبایی


روغن های طبیعی و اثرات مفید آن در زیبایی
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 12266 اشتراک گذاری :

 

امروزه محصولات تجاری و شیمیایی از انواع نرم کننده های مو  مرطوب کننده های پوست، محصولات ضد آکنه و تقویت کننده های ناخن همگی جایگزین روغن های طبیعی شده اند. تنها با یک یک نگاه به قفسه بخش محصولات بهداشتی و زیبایی دارو خانه می توان انواع محصولات تجاری و به روز را دید اما آیا آنها واقعا کار می کنند؟ کارشناسان می گویند سردرگمی زیادی در این بین وجود دارد. نوع  پوست ومو در هر فرد متفاوت است و خرید هر محصول می تواند یک آزمون و خطا باشد.

 

 

روغن درخت چای

قرمزی، التهاب و جوش زمانی اتفاق می افتد که باکتری ها در داخل خلل و فرج پوست به دام افتاده باشند. با توجه به تحقیقات به عمل آمده روغن درخت چای می تواند به از بین بردن باکتری ها کمک کند. و در درمان آکنه و التهاب های کم، و حتی به عنوان بنزوئیل پراکسید،به کار می رود چای  عنصر مشترک در بیشتر داروهای ضد آکنه می باشد.

 

 

روغن آرگان

غالب به عنوان "طلای مایع"   از آن نام می برند .روغن آرگان فوق العاده غنی از پلی فنول بوده و آنتی اکسیدان قوی است که می تواند با عوارض پیری مبارزه کند . متخصصین پوست نیز می گویند اسیدهای چرب امگا 3 آن می تواند موجب رشد کلاژن و پر شدن صورت شود و مهم نیست شما چه نوع پوست( خشک، چرب، و یا معمولی ) داشته باشید.

روغن آرگان همچنین برای بهتر کردن شرایط مو بسیار مفید است .استفاده ازاین روغن باعث سنگینی مو نمی شود و چربی به مو نمی دهد به علاوه با محصولات دیگر مراقبت از مو تداخل پیدا نمی کند.

 

 

روغن بابونه و نعناع

احتمالا شما این گیاهان را به عنوان یک چای آرام بخش می شناسید، اما روغن این گیاهان نیز مانند گل افتاب گردان می توانند یک اثر تسکین دهنده بر روی پوست شما داشته باشد. متخصصان پوست آن ها را به عنوان یک ضد التهاب و ضد عفونی کننده که می تواند قرمزی، سوزش، و احتمال عفونت را کاهش دهد می شناسند. روغن نعناع به عنوان تسکین دهنده به کار می رود.

 

 

روغن نارگیل

کارشناسان می گویند که پوست ترک خورده و خشک بیشتر مستعد ابتلا به عفونت، سوزش و واکنش های آلرژیک است. روغن نارگیل محافظ و مرطوب  کننده پوست های خشک و خشن است که معمولا با اگزما  همراه اند.

 

 

روغن دانه ی گل رز و هویج

شما می توانید ویتامین A را در تعداد زیادی از محصولات مراقبت از پوست پیدا کنید, این ویتامین یک رتینول است. یک ماده شیمیایی که حجم سلول پوست و تولید کلاژن را زیاد می کند و می تواند تغییر رنگ ناشی از زخم و جای جوش ها  را بهبود بخشد این دو روغن که از دانه گل رز و هویج گرفته می شود از ویتامین آ غنی ,می باشد متخصصین پوست می گویند که آنها به عنوان درمان آکنه و ضد پیری مفید می باشند.

 

 

روغن رزماری و کرچک


آیا موهایتان ضعیف و نازک شده ؟ پوست سر شما هر روز بیشتر و بیشتر نمایان می شود؟ روغن رزماری می تواند به شما کمک کند تا مویی ضخیم تر و  درخشان تر داشته باشید, در اوایل سال جاری یک مطالعه نشان داد که تاثیر مثبت استفاده از ماینوکسیدیل که یک داروی ضد ریزش موی آندروژونیک است, پس از 6 ماه فقط 2٪  بیشتر از نتیجه ی درمان با روغن رزماری بود. ریزش موی آندروژنتیک، شکل شایع ریزش مو در مردان و زنان است. همچنین در استفاده از این روغن ها کمتر احتمال خارش پوست سر وجود دارد.

روغن کرچک یکی دیگر از درمان های  خانگی است که به ضخیم شدن ابرو و مژه کمک می کند اما محققان در مورد اینکه آیا واقعا کار می کند هنوز به توافق نرسیده اند.

 

 


روغن آووکادو و روغن زیتون


دیگر از ناخن های نازک و شکننده خود نا امید شده اید؟؟ کمی روغن آوکادو یا روغن زیتون را قبل ازخواب بر روی ناخن هایتان بمالید کارشناسان می گویند که آنها سرشار از اسیدهای چرب اند و مفید برای ناخن ها .

 

 

روغن کنجد


تا بحال فکر کرده اید که روغن بتواند جایگزین دهانشویه شود؟ این مسئله  ممکن است عجیب بنظر برسد اما مالیدن روغن و یا شستشو کردن دهان با روغن یک درمان قدیمی نسل های گذشته برای داشتن دندان و لثه سالم بوده و تحقیقات نشان می دهد این کار ممکن است مفید باشد. مطالعات اخیر نشان داده است که غرغره کردن روغن کنجد (نارگیل و آفتابگردان) در دهان می تواند پلاک و التهاب لثه را کاهش دهد. همچنین ممکن است میکروارگانیسم هایی که باعث بوی بد دهان می شوند را از بین ببرد.

 

 

 

منبع: webmd
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید