preloader

اپیلاسیون در مقابل اصلاح کردن


اپیلاسیون در مقابل اصلاح کردن
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 12087 اشتراک گذاری :

 کدام یک بهتر است و چرا؟

اپیلاسیون در مقابل اصلاح؛ اپیلاسیون تا حدودی دردناک است در حالی که از سوی دیگر اصلاح کمی خطرناک است اما چندان دردناک نیست  اما اپیلاسیون دارای طیف گسترده ای از مزایا  در طولانی مدت است که اصلاح کردن آن ها را ندارد


اپیلاسیون در مقابل اصلاح؛ کدام یک بهتر است و چرا؟

اپیلاسیون، مدتی است که همه با آن آشنا شده اند و نوعی از اصلاح است. در اپیلاسیون،اول موم مذاب می شود و در بخش  هایی از بدن که مورد نظر است مالیده می شود. یک قطعه پارچه بر روی موم مذاب قرار داده می شود. پس از مدتی، اپیلاسیون با کشیدن تکه پارچه ها  با فشار انجام می شود. پارچه باید دقیقا در زاویه ا ی 40 درجه ای با بدن کشیده شود.هنگامی که مو با نیروی بسیار کشیده می شود ممکن است فولیکول مو پاره شده  و به همین دلیل چند قطره خون تراوش کند اما هیچ جای نگرانی نیست. این کار برای اولین بار می تواند بسیار دردناک باشد اما با مرور زمان و تکرار این درد کم تر شده و از بین می رود.

از سوی دیگر روش اصلاح یا شیو کردن قرار دارد که  که هم خشونت کمتری دارد و هم زیباتر از کار با موم است یک کرم مناسب در منطقه مالیده شده سپس با یک تیغ تمیز موها تراشیده می شود . این روزها، نوع جدیدی از برداشتن مو با  کرم های مخصوص این کار در بازار موجود است  که در قسمت مورد نظر با وسیله ی مخصوص خودشان (کفگیر پلاستیکی)مالیده شده و سپس شسته می شود. اما نتیجه ی کار معمولا به  زیبایی آنچه که روی جلد  کرم نشان می دهد نیست چرا که معمولا پوست آن مناطق تیره تر و ضخیمتر است و خیلی روی پوست تاثیر نمی گذارد در نتیجه با توجه به مطالب بالا آشکار است که اپیلاسیون بهتر از اصلاح است . اجازه دهید به طور عمیق تردر مورد مزایای استفاده از اپیلاسیون صحبت کنیم .

 

چرا شما باید اپیلاسیون را بیش از تراشیدن مو انجام دهید؟

1- اپیلاسیون و حذف سلول های مرده: در اپیلاسیون، زمانی که پارچه های مومی یا وکس ها از روی پوست کشیده می شوند، همراه با مو همه سلول های مرده روی سطح پوست شما نیز حذف می شود . همانطور که همه ما می دانیم برای ما خلاص شدن از شر سلول های مرده بسیار اهمیت دارد، اما ما به ندرت  این کار را می کنیم ! ما به طور عمده حذف سلولهای مرده را از صورت ، دست و پا انجام می دهیم و  برای بقیه بدن این کار را نمی کنیم. بنابراین می توان گفت، انتخاب کردن اپیلاسیون برای این کار به علت حذف سلول های مرده از قسمت های مختلف بدن یک مزیت اضافه است.

2- سریع تر است: هنگامی که برای از بین بردن موها در نقاطی که در دسترس نیستند استفاده می کنید موم ساده تر است. در چنین مکان هایی زمانی که شما از تیغ استفاده می کنید باید بسیار مراقب باشید. یک تغییر جزئی در زاویه تیغ ممکن است به بریدن ناخواسته منجر شود. پس ساده تر مصرف موم است

3- در همه جا موجود و در دسترس است:  اپیلاسیون را می توان در خانه  و در اتاق نشیمن هم به راحتی انجام داد. اپیلاسیون را می توان در دو روش به صورت طبیعی استفاده از موم مذاب یا با استفاده از نوار موم آماده انجام داد، هم. نوار موم یکی دیگر از ابزار ها است. یک روش بسیار مناسب برای همه کسانی که نمی توانند به صورت منظم  به سالن های اپیلاسیون مراجعه کنند. همه شما می توانید از این نوارها استفاده کنید  و فقط آن ها را بکشید. نوار موم در حال حاضر در همه  فروشگاه های و داروخانه ها  در دسترس هستند.

4- شما خودتان را با یک قطعه فلز زخمی نمی کنید: این یک مزیت غیر قابل اجتناب اپیلاسیون است. بریدن می تواند دردناک باشد اما عواقب آن حتی بیشتر از یک دردسر است. بریدن ناخواسته و نابهنگام بر روی گردن و یا برخی دیگر از نقاط  بدن بسیار مشاهده شده که  قطعا خوشایند ا ست. به علاوه ما همیشه اقدامات مورد نیاز برای پانسمان را  در دسترس نداریم ، و می تواند در دراز مدت خطرناک باشد. علاوه بر این، یک برش در ناحیه کشاله ران که ممکن است حتی خطرناک تر هم باشد ، اپیلاسیون راه امن تری از اصلاح.است شما ممکن است احساس درد از کشیدن موهای خود برای مدتی داشته باشید ، اما آن در یک روز از بین می رود و مانند بریدن عواقبی ندارد.

5-ماندگاری دراز مدت: این بخش مهم دیگری است که سبب استفاده بیشتر اپیلاسیون و کاهش تراشیدن می شود. بنابراین زمانی که شما یک ناحیه را با تیغ می تراشید خیلی زودتر از زمانی که موها را  با موم حذف می کنید مجددا رشد می کنند.

6- زمان، حلال همه دردها : آیا شما به یاد می آورید اولین بار که ابرو خود برداشتید چقدر دردناک بود؟ و کی دوباره جوانه زدند؟ همان طور در مورد اپیلاسیون است. برای اولین بار ممکن است این روش بیش از حد دردناک باشد. اما، در دراز مدت،  و استفاده مجدد به درد دیگر حساس نیستید و درد هم کم تر می شود.

7- در دراز مدت، موها ممکن است کمتر رشد کنند: هنگامی که اپیلاسیون انجام می شود، پس از آن  که همه مو ها  بیرحمانه بیرون کشیده می شود فولیکول مو آسیب دیده و به مرور موی  کمتر سالم و نسبتا نازک تری بیرون می آید ، زیرا این ریشه ها ضعیف شده اند. با گذشت زمان، پارگی به طور منظم از ریشه منجر به آسیب دائمی و در نتیجه توقف رشد مو می شود.

8- پوست نرم و صاف: این نقطه دیگری است از بحث برتری اپیلاسیون در مقابل اصلاح .هنگامی که موم  از روی پوست کشیده می شود به همراه آن یک لایه از سلول های مرده پوست  نیز کنده می شود . به هر حال  چه کسی می خواهد یک لایه از  سلول های مرده بر روی پوستش بماند .؟ به علاوه این روزها موم ها دارای نوعی لوسیون مرطوب کننده  اند که سبب پوستی صاف  و بدون ترک و مو  می شوند.

9- رشد مو آهسته تر و نازک تر: از مطالب بالا شما می توانید تفاوت اپیلاسیون و روش های دیگر را متوجه شوید . تراشیدن  باعث می شود مو ضخیم تر و سالم  تر و بسیار سریع تر رشد کند. جای تعجب نیست که برای ما پیرایش به صورت منظم و زود به زود مشکل است و تحت هیچ شرایطی ما نمی خواهیم که مو ها ی بدن سریع رشد  کنند حتی  اگر سالم باشند ! در طول اپیلاسیون، نیروی که مو بیرون کشیده شده است بسیار زیاد است، به طوری که در واقع فولیکول مو پاره می شود. بنابراین هنگامی که مو به مجددا رشد می کند  کمتر سالم و  است و بیشتر طول می کشد.

10-بهترین برای برخی از 'مناطق:' برای برخی از مناطق بدن مثل کشاله ران  بهترین راه برای حذف مو روش اپیلاسیون است. از آنجا که اپیلاسیون باعث از بین رفتن  فولیکول مو می شود به همین دلیل به مرور رشد مو در ان ناحیه متوقف شده  و یا رشد مجدد بیشتر  طول می کشد و موها  نسبتا نازک تر می شوند.

منبع: healthnbodytips
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید