preloader

آیا لاک های ناخن می توانند موجب بروز مشکلات دائمی ناخن شوند؟


آیا لاک های ناخن می توانند موجب بروز مشکلات دائمی ناخن شوند؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 13889 اشتراک گذاری :

بسیاری از زنان به لاک ناخن علاقه دارند زیرا که با دوام هستند و ماندگاری طولانی دارند اما استفاده مکرر از آن می تواند باعث نازک شدن ناخن ها، شکنندگی، پوسته پوسته شدن و ترک خوردگی آنها شود و همچنین می تواند از دیده شدن برخی بیماری های ناخن جلوگیری کند.

به طور کلی هر آرایش ناخنی که برای مدتی طولانی بر روی ناخن بماند ایده خوبی نیست زیرا که شما نمی توانید ببینید که زیر آرایش ناخنتان چه اتفاقی دارد برای آنها می افتد.

مانند بسیاری از موارد دیگر استفاده ی متعادل و به اندازه از لاک های ناخن معمولا موجب بروز اختلال خاصی نمی شود. اما اگر به صورت منظم از این مواد آرایشی ناخن استفاده می کنید باید از عواقب آن آگاه باشید و در صورت بروز هر گونه مشکلی به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

البته هنوز معلوم نیست که شکنندگی ناخن بر اثر مواد شیمیایی موجود در لاک ناخن است و یا به علت استون موجود در پاک کننده های لاک ناخن. استون موجب خشک شدن ناخن و بروز التهاب در پوست اطراف ناخن می شود.

زنانی که به طور مداوم از ژل های مانیکور استفاده می کنند باید بدانند که نور UV استفاده شده برای بهبود ژل می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد. همچنین می تواند منجر به تغییرات ظاهری در پوست اطراف ناخن شود.

یکی دیگر از مشکلات اصلی استفاده مداوم از لاک ناخن این است که اختلالاتی مانند عفونت و تومور که در ناخن رخ می دهند از دید پنهان می مانند. این حالت می تواند تشخیص و درمانِ مشکل را به تاخیر بیاندازد.

برای استفاده از لاک های ناخن و یا ژل های مانیکور نکات زیر را به یاد داشته باشید:

  • به ناخن هایتان توجه داشته باشید و به آنها اجازه بدهید که رشد و بازسازی کنند. برای کاهش مشکلاتی که به آنها اشاره شد، به صورت گاه به گاه از این مواد استفاده کنید نه دائمی.
  • زمانی که ژل مانیکور استفاده می کنید برای به حداقل رساندن آسیب های ناشی از UV از کرم های ضد آفتاب مناسب در دست هایتان استفاده کنید.
  • به فرد مانیکور کار بگوئید که به کوتیکول ناخن شما فشار وارد نیاورد و یا تغییری در آن ایجاد نکند زیرا که این کار خطر ابتلا به عفونت و التهاب را افزایش می دهد و موجب خشکی ناخن می شود.
  • اگر قبلا با مشکلات و اختلالات ناخن مواجه بوده اید و یا به استون موجود در پاک کننده های لاک های ناخن حساسیت دارید از پولیش های ناخن سنتی استفاده کنید.
  • برای مقابله با شکنندگی، نازک شدن و ورقه ورقه شدن ناخن، با استفاده از مرطوب کننده های مخصوص، ناخن های خود را چند بار در طول روز هیدراته کنید.
  • برای پاک کردن لاک های ناخن آنها را با ناخن های دیگر و یا سایر اشیاء تراش ندهید.
  • برای استفاده از استون برای پاک کردن لاک های ناخن تنها روی لاک را خیس کنید و اجازه ندهید این ماده با پوستتان تماسی داشته باشد. این کار از التهاب پوست جلوگیری می کند. اگر به صورت مداوم از لاک ناخن استفاده می کنید از وسایلی که در هنگام استفاده از استون روی پوست انگشتان و دست را می پوشانند استفاده کنید.
  • اگر شما متوجه هر گونه تغییر غیر طبیعی در ناخنتان شدید به پزشک مراجعه کنید.
منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید