preloader

حقایقی در مورد خطرات محصولات زیبایی - قسمت سوم


حقایقی در مورد خطرات محصولات زیبایی - قسمت سوم
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10860 اشتراک گذاری :

نگرانی: خطرات مانیکور و پدیکور

محصولات مانیکور حاوی طیف گسترده ای از مواد شیمیایی شامل فرمالدئید، فتالات، استون، و یا تولوئن است  دود آنها ممکن است پوست، چشم، بینی و دستگاه تنفسی را تحریک کند. این واکنش در کسانی که در سالن های زیبایی کار می کنند بیشتر از مشتریان شایع تر است. مانیکور دست و پا پا همچنین می تواند به عفونت های قارچی یا باکتریایی منجر شود به خصوص اگر تجهیزات به درستی ضد عفونی نشده باشد.

 

پیشنهاد: به حداقل رساندن خطرات

قبل از داشتن یک مانیکور یا پدیکور، نظافت سالن را بررسی کنید. اگر شما شک در کیفیت بهداشت و یا شیوه ضد عفونی سالن شک کردید آن جا را ترک کنید .مطمین شوید پای شما را قبل از پدیکور زخمی نیاشد  ، و اگر ناخن  شما خراشیده  تاب خورده یا شکسته است  از این کار صرف نظر کنید  . اگر شما از کارکنان سالن هستید، اطمینان حاصل کنید که سالن خود را  مطابق قوانین طراحی شده برای حفظ امنیت و سلامت کارکنان  طراحی کرده اید.


نگرانی: فتالات

فتالات ماده شیمیایی مورد استفاده  در محصولات برای قابل انعطاف تر شدن آن هاست. آنها در اسباب بازی ها  بسته بندی مواد غذایی، و برخی از محصولات زیبایی، از جمله ناخن، شامپو، و صابون یافت می شود. مطالعات نشان می دهد قرار گرفتن در معرض فتالات در دوران بارداری ممکن است به رشد غیر طبیعی نوزادان پسر، از جمله  کاهش سطح هورمون و آلت تناسلی کوچک منجر شود. اما FDAمی گوید که شواهد کافی برای نتیجه گیری که فتالات یک خطر بهداشتی است مطرح نیست .

 

پیشنهاد: محصولات بدون فتالات

اگر شما در مورد فتالات نگران هستید، از محصولات زیبایی بدون فتالات استفاده کنید. مواد تشکیل دهنده توسط  فتالات شامل dibutyl فتالات، دی متیل فتالات، دی اتیل فتالات، استر بوتیل یا پلاستی تیک و غیره است.

 این مهم است که توجه داشته باشید فتالات نیز در کف پوش، پرده های حمام، بسته بندی مواد غذایی، و بسیاری از کالاهای اساسی دیگر از زندگی مدرن یافت می شود. اما با استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی  فاقد فتالات و محصولات مراقبت از پوست می توانید از قرار گرفتن در معرض کلی آن اجتناب کنید.


نگرانی: پارابن

پارابنها شایع ترین نگهدارنده های  موجود در لوازم آرایشی و بهداشتی، از جمله ، مرطوب کننده ها و محصولات مراقبت از مو هستند .در  یک مطالعه ارتباط  میان پارابن و تومورهای پستان یافت شد  اما این نتیجه نشان نمی دهد که پارابن ها واقعا باعث سرطان می شوند. محققان دیگر به این نتیجه رسیده اند اینکه بگوییم  میزان پارابن در لوازم آرایشی می تواند به سرطان منجر شود غیر قابل قبول است.

 

آیا لوازم آرایش تاریخ مصرف دارند ؟

اگر شما از بعض از وسایل آرایشی خود دیر به دیر و در مواقع خاص استفاده می کنید بهتر است آنها را دیگر دور بریزید. نگهدارنده در آرایش ممکن است در طول زمان از بین برود و به  باکتریها اجازه دهد رشد کنند. کارشناسان نکات زیر را در مورد، زمان استفاده ارائه می دهند:


کرم پودر - یک سال
رژگونه / پودر / سایه - دو سال
پنکیک - یک سال
ریمل - 3-4 ماه


اگر شما یک عفونت چشمی گرفتید بلافاصله لوازم آاریشی خود را دور بریزید.


لوازم آرایش مینرال(معدنی) بهتر است؟

لوازم آرایش معدنی شامل مواد تحریک کننده و مواد نگهدارنده  کمتری از لوازم آرایشی همیشگی است  اما هنوز هم می تواند حساسیت زا  باشد  به طوری که افراد با پوست حساس باید از محصولات مخصوص پوست های حساس استفاده کنند . اگر چه مواد آرایشی معدنی که در  کرم های ضد آفتاب استفاده می شوند  مانند دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی ساخته شده است  به خوبی قادر به کنترل نور مضر خورشید نیستند. بهتر است استفاده از لوازم آرایش معدنی را به غیر از  از کرم های ضد آفتاب به طور منظم داشته باشیم  .


کرم های ضد آفتاب ایمن

مواد تشکیل دهنده در کرم های ضد آفتاب برای چندین دهه مورد استفاده قرار گرفته و ایمن است خطر واقعی این است یک کرم ضد آفتاب  درست انتخاب کنیم که خیلی ضعیف نباشد . برای محافظت در برابر هر دو اشعه UVA و UVB، یک محصول با برچسب "طیف گسترده ای را انتخاب کنید که SPF 30 یا بالاتر داشته باشد تا  به کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست و پیری زودرس کمک کند.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید