preloader

10 راه برای کاهش استرس و خستگی و پف زیر چشم


10 راه برای کاهش استرس و خستگی و پف زیر چشم
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11202 اشتراک گذاری :

 

1-نمک کمتری مصرف کنید:

اگر زیر چشمتان پف کرده است ممکن است بخشی از علت آن مصرف زیاد نمک باشد چراکه مصرف زیاد آن باعث می شود آب بدن در یکسری از نواحی خاص جمع شود.علاوه بر این ها مصرف زیاد نمک باعث افزایش فشار خون هم می شود . مصرف نمک را کم کنید و از مواد غذایی تازه(نه کنسروی و فرآوری شده) و طعم دهنده های دیگر مثل پودر کاری و سیر و زیره سبز یا رزماری استفاده کنید . با مصرف طعم دهنده ها ی جدید طعم های بهتر و سالم تری را می چشید و انرژی بیشتری خواهید داشت.

2-زمانی که استرس دارید از پله بالا بروید:

اغلب افراد زمانی که عصبی هستند یا استرس دارند شکلات می خورند یا سیگار می کشند یا قهوه می نوشند .بهتر است به جای این کارها ورزش کنید . دفعه ی بعدی که دچار استرس شدید از پله بالا بروید یا پیاده روی سریع کنید.مطالعات نشان داده است که انجام حتی 10 دقیقه فعالیت بدنی هم باعث تقویت ذهن می شود.

3-دونات نخورید:

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که هنگامی که استرس دارند زیاد می خورند . باید بدانید که مصرف میوه ها و سبزیجات مشکلی ندارد ولی اگر کربوهیدرات فرآوری شده و مواد غذایی شیرین و قنددار زیاد مصرف کنید بدتر احساس تنبلی و کسالت می کنید.علاوه بر این ها کالری اضافه باعث افزایش وزن می شود و خطر ابتلا به بیماری های مختلف در شما افزایش می یابد.بنابراین دفعه ی بعدی که دچار استرس شدید شیرینی جات را فراموش کنید و به جای آن یک سیب گاز بزنید یا 10 نفس عمیق بکشید.

4-به میزان کافی بخوابید:

با داشتن خواب کافی جلوی پف چشم را بگیرید . متخصصان توصیه می کنند که 8-7 ساعت خواب شب باعث بالا رفتن انرژی بدن و کاهش استرس می شود . اگر خوابتان نمی برد بعد از ظهر ها نوشیدین های حاوی کافئین ننوشید و 2 ساعت قبل خواب ورزش کنید . اتاق خوابتان فقط باید برای خوابیدن باشد و در آن تلویزیون و کامپیوتر و حیوانات خانگی و دیگر چیزهایی که موجب حواس پرتی می شوند نباشند.اگر انجام این توصیه ها به شما کمکی نکرد به پزشک مراجعه کنید.

5-کارهای جدید انجام دهید:

روتین قدیمی زندگی تان را عوض کنید و چیزهای جدید را تجربه کنید مثلا مدل موهایتان را عوض کنید . این کار باعث عوض شدن ظاهر و بهتر شدن روحیه تان می شود . از مسیر جدید به سرکار بروید و غذای جدید را برای صبحانه بخورید .روی یک تغییر جدید در زندگی تان تمرکز کنید تا به موفقیت برسید.

6-در اطراف ساختمان پیاده روی کنید:

لازم نیست چندین ساعت را در باشگاه بگذرانید داشتن کمی فعالیت بدنی هم باعث بالا رفتن انرژی تان می شود.یک پیاده روی ساده در اطراف ساختمان باعث آرامش فکر می شود و انجام ورزش های مدیتیشن مثل یوگا و تای چی باعث سلامت روح و جسم می شود.

7-مواد غذایی فیبر دار بخورید:

مصرف فیبر باعث می شود سریع احساس سیر بودن کنید و کمتر غذا بخورید و وزنتان کاهش یابد.مصرف فیبر جلوی یبوست را می گیرد و برای سلامت قلب هم مفید است.علاوه بر این مزایا مصرف فیبر شما را آرام تر می کند و استرس شما را می کاهد.خبر خوب این است که فیبر در خیلی از مواد غذایی از آرد جوی دوسر تا نان های غلات کامل و میوه هایی مثل سیب و مرکبات و توت فرنگی و سبزیجات وجود دارد.

8-به زمان حال فکر کنید:

آگاهی در مورد اینکه اکنون کجا هستید و چه اتفاقی در حال افتادن است (عده ای به آن ذهن آگاهی می گویند)باعث آرامش و جلوگیری از استرس از آینده می شود . افکار مربوط به اتفاقات آینده را دور بریزید و روی حال تمرکز کنید.هوا الان چطور است؟زمین را زیر پایتان چگونه حس می کنید ؟ هر وقت هم ذهنتان درگیر گذشته و آینده شد آن را به زمان حال برگردانید.

9-به پزشک مراجعه کنید:

اگر با رفع استرس مشکلاتتان مثل سردرد های شدید –درد شانه و سرفه برطرف نشد به یک پزشک مراجعه کنید و از مطرح کردن مشکلات ذهنی تان با پزشک نترسید.

10-به دنبال یادگیری باشید:

از انجام کارهای جدید و کسب علم غافل نشوید مثلا به یک سخنرانی گوش دهید –پازل انجام دهید-به باشگاه کتابخوانی بروید و از کتاب های پرفروش سال آگاه شوید.داشتن یک سرگرمی جدید باعث فعال شدن ذهن و جسم می شود حتی اگر آن سرگرمی باغبانی یا کوهنوردی باشد.

 

 

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید