preloader

5 راه ساده برای داشتن پوستی سالم


5 راه ساده برای داشتن پوستی سالم
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11564 اشتراک گذاری :

با محافظت از پوست در برابر اشعه آفتاب و استفاده از پاک کننده های ملایم پوست خود را برای سال ها سالم و درخشان نگه دارید.
آیا برای مراقبت از پوست تان وقت چندانی ندارید؟ شما هنوز هم می توانید با رعایت اصول اولیه و آسان از پوست خود مراقبت کنید. مراقبت خوب از پوست و انتخاب شیوه زندگی سالم می تواند به تاخیر انداختن روند پیری طبیعی و جلوگیری از مشکلات پوستی کمک کند با این پنج راهکار شروع کنید:

1-از خودتان در برابر اشعه آفتاب محافظت کنید:

یکی از مهم ترین راه ها برای مراقبت از پوست حفاظت از آن در برابر خورشید است. یک عمر تماس نور خورشید می تواند چین و چروک لکه و دیگر مشکلات پوستی را ایجاد کند و سبب افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست شود.

برای محافظت در برابر آفتاب کامل ترین راهکارها شامل:

استفاده از کرم های ضد آفتاب: استفاده از کرم های با SPF بالای 15، استفاده از کرم های ضد آفتاب به صورت سخاوتمندانه و زیاد! و تجدید آن هر دو ساعت و یا کمتر اگر شما در حال شنا کردن یا عرق ریختن هستید.


به دنبال سایه باشید: از در معرض قرار گرقتن آفتاب در ساعات بین 10:00-2:00 هنگامی که اشعه خورشید در اوج خود قرار دارد اجتناب کنید.


لباس های مناسب بپوشید: پوست خود را با پیراهن آستین بلند با بافت محکم، شلوارهای بلند و کلاه های لبه پهن بپوشانید. لباس هایی که به طور خاص برای جلوگیری از اشعه ماوراء بنفش طراحی شده اند و همچنین مواد افزودنی به برخی لباس ها که با یک لایه اضافی از نفوذ اشعه ماورای بنفش جلوگیری می کند و بعد از تعداد معینی شستشو از بین می رود .

2-سیگار نکشید:

سیگار کشیدن باعث می شود پوست شما مسن تربنظر آید و در افزایش چین و چروک ها کمک کند, سیگار کشیدن باعث تنگ تر شدن رگهای خونی کوچک در بیرونی ترین لایه های پوست شده و جریان خون را کاهش می دهد این باعث آلوده شدن پوست، کم شدن اکسیژن و مواد مغذی که برای سلامتی پوست مهم اند می شود.

سیگار کشیدن همچنین به کلاژن و الاستین پوست آسیب می زند( الیافی که به قدرت و قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کند ). علاوه بر این، حالتهای تکراری صورت در هنگام سیگار کشیدن مانند غنچه کردن لب ها هنگام استنشاق و جمع کردن چشم ها می تواند به ایجاد چین و چروک ها کمک کند. اگر سیگار می کشید، بهترین راه برای محافظت از پوست ترک آن است. از دکتر خود را برای ترک سیگار راهنمایی بخواهید .


3-با پوست خود به ملایمت رفتار کنید:

پاکسازی روزانه پوست و اصلاح می تواند عوارضی را بر روی پوست شما ایجاد کند برای آسیب نرسیدن به پوست:


زمان حمام را محدود کنید. دوش آب گرم و یا حمام طولانی، چربی پوست شما را کم می کند. زمان حمام خود را محدود کنید و به جای آب داغ از آب ولرم استفاده کنید.


صابون های قوی. صابون های قوی و مواد شوینده می تواند لایه ی چربی را از پوست شما بردارد در عوض از مواد پاک کننده ملایم استفاده کنید.


اصلاح با وسواس و زیاد. برای محافظت از پوست خود از لوسیون ها و ژل های قبل از اصلاح استفاده کنید برای یک اصلاح خوب، از یک تیغ تمیز و تیز استفاده کنید. اصلاح را در جهت رشد مو انجام دهید نه مخالف آن.


خشک کردن. پس از شستشو یا حمام کردن، به آرامی نوازش گونه پوست خود را با یک حوله خشک کنید به طوری که کمی از رطوبت روی پوست شما باقی بماند.


مرطوب کردن پوست خشک. اگر پوست شما خشک است، استفاده از یک مرطوب کننده متناسب با نوع پوست شما بسیار مفید است . برای استفاده روزانه تان یک مرطوب کننده که حاوی SPF است در نظر بگیرید.

 

4-رژیم غذایی سالم:

یک رژیم غذایی سالم می تواند به شما کمک کند تا با نگاه کردن به پوست خود احساس بهتری داشته باشید. مقدار زیادی از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین های بدون چربی بخورید. ارتباط بین رژیم غذایی و آکنه مشخص نیست اما برخی تحقیقات نشان می دهد که یک رژیم غذایی غنی از ویتامین C و کم چربی و کم کربوهیدرات تصفیه شده مانند قند وشکر می تواند شادابی و طراوت پوست تان را بیشتر کند.

 

5-دوری از استرس:

استرس کنترل نشده می تواند پوست شما را حساس تر کند و باعث بروز آکنه و دیگر مشکلات پوستی شود برای داشتن پوستی سالم و مسلما ذهنی سالم باید گام هایی را برای مدیریت استرس خود بردارید. مجموعه مسئولیت های خود را محدود کنید، تماس ها و کار های خود را روی کاغذ بنویسید و برای آن ها زمان مناسب تعیین کنید و در زمان انجام از کارهایتان لذت ببرید. نتایج ممکن است بسیار مهیج تر از انتظار شما باشد!

برای دریافت مشاوره آنلاین پزشکی اینجا کلیک کنید.

منبع: mayoclinic
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید