preloader

رازهایی برای جوان تر شدن - قسمت دوم


رازهایی برای جوان تر شدن - قسمت دوم
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 12955 اشتراک گذاری :

 

 

آیا بیشتر موهایتان خاکستری شده؟! اخم نکنید

در حال حاضر گرایش به سمت موهای سپید زیاد شده و توصیه شده با استفاده از یک نرم کننده موی مناسب سبب درخشش و تقویت موهای سپید خود شوید. اگر پوست شما بسیار رنگ پریده است موهای خاکستری یا سفید می تواند نور را بیشتر منعکس کند . در این صورت، شما ممکن است بخواهید از رنگ مو استفاده کنید تا موهای سفید تتان را بپوشانید فقط به یاد داشته باشید که رنگ هرگز نباید بر روی ابرو ها زده شود.

 

 

 

 

پوسته پوسته شدن

از پوست لایه برداری می شود ، سلول های مرده  پوست خشک  شده  و می ریزند و پوست نو جای آن را می گیرد  شما می توانید با یک لیف حمام به همراه پاک کننده و لایه بردار پوست، به آرامی صورت و بدن خود را مالش دهید. لایه برداری به طور منظم به حذف آهسته این سلولها کمک کرده و از پوسته پوسته شدن جلوگیری می کند اما مراقب باشید که بیش از حد سخت لیف را روی پوستتان نکشید چون ممکن است پوست تحریک شود.

 

 

 

 

حذف چین و چروک ها  با رتینوئید

این خویشاوندان شیمیایی ویتامین A می توانند چین و چروک پوست را کم کرده وظاهر جوانتری را به آن ببخشند. کرم هایی  که نیاز به نسخه پزشک  دارند دارای ترتینوئین، tazarotene و کرم های نوع ضعیف تر آن به فرم OTC که در داروخانه ها در دسترس عموم است ، به نام رتینول می باشد ؛ بهترین نتیجه را بعد از استفاده منظم  بیش از چند هفته تا چند ماه دارند . استفاده ازاین کرم ها به علت لایه برداری ممکن است  باعث قرمزی و سوزش شده  و پوست  را در برابر خورشید حساس تر کند .

 

 

 

 

مبارزه با چین های پا کلاغی  توسط AHAS


اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHAS)  موجود در میوه ، نیشکر، شیر و دیگر مواد غذایی هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود، باعث پوسته پوسته شدن لایه بیرونی سلولهای مرده پوست شده و ممکن است به کاهش ظهور خطوط و چین و چروک کمک و یا آن ها را حذف کند این نتایج ممکن است در پوست نازک دور چشم (به چین و چروک های نازک گوشه چشم چین های پا کلاغی می گویند) نیز رخ دهد. دردوره ی استفاده ممکن است پوست شما  دچار التهاب خفیف و قرمزی شده و به نور خورشید حساس شود.

 

 

 

 

محو شدن لکه پیری با هیدروکینون


هیدروکینون ، ماده  تشکیل دهنده فعال در کرم های سفید کننده ی محبوب است. این ماده  از تولید ملانین جلوگیری می کند .ملانین  رنگدانه پوست است و با افزایش سن در تولید لکه های رنگی پوست دخالت دارد. هیدروکینون در داروخانه ها بدون نسخه و در غلظت قوی تر با نسخه پزشک قابل تهیه است. اسید کوجیک یکی دیگر از روشن کننده های پوست  است که با نسخه پزشک ارائه می شود.

 

 

 

 

مبارزه با آسیب توسط آنتی اکسیدان ها


آنتی اکسیدان ها؛ ویتامین ها و مواد معدنی هستند  که می تواند آسیب های ناشی  از مقابله ی بدن و پوست با رادیکال های آزاد را از بین ببرند. شما می توانید از غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان و یا از کرم های حاوی آنتی اکسیدان به طور مستقیم  بر روی پوست استفاده کنید. مطالعات نشان می دهد که ویتامین C موضعی برای به حداقل رساندن ظهور خطوط و چین و چروک روی پوست مفید است با یک متخصص پوست برای دانستن محصولاتی که شامل مقدار کافی از ویتامین  C موثر هستند مشاوره  کنید.

 

 

 

 

ماهی قزل آلا و پوستی نرم و صاف


ماهی قزل آلا یک منبع غنی از مواد مغذی برای پوست را ارائه می دهد. مواد مغذی به همراه پروتئین، یک منبع سالم برای داشتن پوستی سالم است این ماهی همراه  با ماهی های چرب دیگر، غنی از اسیدهای چرب امگا 3 میباشد. امگا 3 با نگه داشتن چربی پوست از بروز چین و چروک جلوگیری می کند.

 

 

 

 

به دستان خود برسید


پوست دست بافت چربی بسیار کمی دارد و می تواند به راحتی چروک و خشک شود. استفاده از مرطوب کننده در طول روز می تواند باعث جذب آب به پوست شده و  دست جوان تر بنظر آید. یک مرطوب کننده که حاوی روغن گلیسیرین، کره  درخت شی، و یا دانه گلرنگ است استفاده کنید شما همچنین می توانید از کرم های روشن کننده که باعث محو شدن لکه های پیری بر روی دست می شود بهرمند شوید.

 

 

 

 

ناخن هایتان را تقویت کنید


با اجتناب از صابون های تند و مرطوب کردن ناخن ها با کرم و یا وازلین از شکنندگی ناخن ها جلوگیری کنید. مکمل های ویتامین B7، بیوتین نامیده می شود که کمبود آن ممکن است ناخن ها را شکننده کند. برای جلوگیری از شکستگی ناخوشایند ناخن ها و یا فرو رفتگی ناخن در گوشت  ، لازم است تا ناخن های خود را به درستی کوتاه کنید  برای این کار از شکل منحنی ناخن هایتان پیروی کنید.

 

 

 

 

پاشنه های پای خود را نرم نگه دارید


پس از چند دهه راه رفتن، بیشتر افراد لایه ای ضخیم از پوست در پاشنه  و قوزک پای خود پیدا می کنند در حالی که بعید است بتوانید مجددا کف پای نرم جوانی  خود را بدست آورید اما می توانید گام هایی برای کمتر شدن این پینه ها بردارید. با خیساندن پای خود در آب داغ شروع کنید هنگامی که پوست های مرده مرطوب می شوند، شما قادر به حذف برخی از آن ها توسط شستشو با سنگ پا خواهید بود.

 

 

 

 

سیگار نکشید


یکی از مطمئن ترین راه ها برای محافظت در برابر آسیب های پوستی ترک سیگار است. مطالعات دوقلوها نشان داده افرادی که  سیگار می کشیدند پوست چروکیده  تر و تا 40٪ نازک تری از افراد غیر سیگاری داشتند محققان بر این باورند دود سیگار منتشر شده ،آنزیمی که موجب شکسته شدن کلاژن و الاستین ( ترکیباتی که برای ساختار و قابلیت ارتجاعی پوست حیاتی اند) است را فعال می کند.

 

 

 

 

استفاده زیاد کرم های ضد آفتاب

شما احتمالا میدانید که کرم های ضد آفتاب می توانند با مسدود کردن اشعه های مضر خورشید از بروز چین و چروک جلوگیری کنند اما آیا می دانستید که SPF تنها به حفاظت در برابر اشعه ماوراء بنفش B  می پردازد ؟ آشکار است که اشعه های ماوراء بنفش A نقش بزرگتری در ایجاد چین و چروک بازی می کنند. برای جلوگیری از نفوذ هر دو اشعه UVA و UVBدر پوست باید ازکرم های ضد آفتاب با  طیف گسترده استفاده کرد.

 

 

 

 

برای نتایج چشمگیرتر...


اگرنتایج مراقبت های خانگی چندان شما را راضی نکرده برای گرفتن نتایجی چشمگیرتر می توانید از یک متخصص پوست کمک بخواهید. متخصص پوست می تواند خطوط خنده شما را با پرکننده های تزریقی از بین برده و برای کسانی که بخواهند  خطوط اخم و پیشانی خ.د را از بین ببرند از تزریق بوتاکس (سم بوتولیسم) استفاده کند همینطور با لایه برداری شیمیایی و برداشتن لایه های پوست می تواند خطوط ریز و لکه های پیری را از بین ببرد. لیزردرمانی نیز برای کاهش چین و چروک و تغییر رنگ پوست موثر است.

 

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید