preloader

قهوه با ویتامین و آنتی اکسیدان اضافی


قهوه با ویتامین  و آنتی اکسیدان اضافی
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10659 اشتراک گذاری :

روز خود را با یک نوشیدنی مقوی شروع کنید

همیشه مصرف ویتامین های روزانه خود را فراموش می کنید؟ ما هم همینطور اما چیزی که هرگز، هرگز فراموش نمی کنیم فنجان قهوه روزانه مان است! در حقیقت، تا زمانی که یک فنجان قهوه ننوشیم روزمان شروع نمی شود.
پس چرا تاثیر این فنجان را دو برابر نمی کنیم؟ با اضافه کردن یک قاشق چایخوری از برخی مواد غذایی می توانیم یک دوز سالم از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی را همراه رفع کافئین روزانه مان را داشته باشیم، بله درست شنیده اید اضافه کردن یکی از این شش ماده را امتحان کنید و قهوه با ویتامین اضافی تهیه کنید. این کار مزایای بسیار زیادی دارد مثل تقویت روحیه و انرژی و محافظت از قلب تا تقویت قوای جنسی.


دارچین را برای سلامت قلب اضافه کنید

افزودن یک قاشق دارچین در فنجان قهوه صبحانه خود یک دوز قدرتمند (و خوشمزه) از آنتی اکسیدان ها را به شما منتقل می کند. دارچین هزاران سال است که هم به عنوان ادویه و هم از نظر دارویی کاربرد دارد. این ادویه با ترکیبات محافظ (41 مورد ) پر شده است و یکی از بالاترین جایگاه ها در فعالیت آنتی اکسیدانی را میان ادویه ها را دارد.
طبق یک مطالعه مورد اعتماد روی موش ها، دارچین ممکن است از قلب و مغز شما محافظت کند. یک مطالعه بر روی سلولهای انسانی نشان می دهد که می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد، همچنین ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند.
طریقه مصرف :

1/2 قاشق غذاخوری دارچین را داخل فنجان قهوه خود بریزید و هم بزنید، یا قهوه خود را با 1 قاشق غذاخوری دارچین دم کنید.
نکته: به دنبال دارچین "واقعی" باشید. اگرچه پیدا کردن این نوع دارچین کمی سخت تر و کمی گران تر است، اما کیفیت بسیار بالاتری نسبت به دارچین معمولی دارد.


زنجبیل

اگر فقط از نان زنجبیل مصرف می کنید، مقدار زیادی از مزایای سلامتی آن را از دست می دهید. یکی از ساده ترین راه ها برای داشتن مزایای زنجبیل اضافه کردن مقداری از آن داخل لیوان قهوه خود است.

زنجبیل قرن هاست که یک روش درمانی رایج برای از بین بردن حالت تهوع است. این ماده حاوی آنتی اکسیدان قوی و عصاره و ترکیبات ضد التهابی است. زنجبیل همچنین می تواند باعث کاهش درد های  عضلانی، کاهش کلسترول در بدن و همچنین کمک به هضم غذا شود.

طریقه مصرف:

زنجبیل را مستقیماً به قهوه خود اضافه کنید (حداکثر 1 قاشق غذاخوری در هر فنجان)

نکته: از زنجبیل تازه که در یخچال تان مانده است استفاده کنید آن را ریز رنده کرده و سپس در وعده های کوچک با قاشق چایخوری فریز کنید و هر زمان که می خواهید یک عدد از آن ها را درون نوشیدنی تان بریزید و هم بزنید.


سلامتی خود را با قارچ تقویت کنید

قهوه و قارچ؟ خوب به ما گوش کنید. قارچ می تواند فواید تعجب آوری بر سلامتی شما داشته باشد. قارچها دارای خواص ضد ویروسی، ضد التهابی و تقویت کننده سیستم ایمنی هستند. قارچ ها که با آنتی اکسیدان ها پر شده اند، اثرات ضد سرطانی بر روی موش ها گذاشته اند و مطالعات دیگر روی موش ها نشان می دهد که قارچ ها ممکن است از بروز بیماری های کبد جلوگیری کنند. همچنین ممکن است به هضم  کمک کنند.
نام تجاری محبوب قهوه و نوعی قارچ، گانودرما است که به صورت آماده در بازار موجود می باشد نوشیدن قهوه قارچ برای بدن شما مفید است، پر از مواد غذایی فوق العاده با نیمی  از کافئین.

نکته: همه نوع قهوه با قارچ یکسان نیستند. اگر به دنبال انرژی بیشتر هستید قارچ Cordyceps  را امتحان کنید. برای استرس و کمک به خواب بهتر، به Reishi مراجعه کنید.
طریقه مصرف :

می توانید پودرهای قارچی خود را خریداری کنید و طبق دستور روی آن آن را تهیه کنید.

 

به هضم خود با دوزی از زردچوبه کمک کنید

اگر وبلاگ هایی در زمینه سلامتی دارید خوانده اید احتمالاً از مزایای زردچوبه شنیده اید این  ادویه طلایی به دلایلی بسیار مهم است. بسیاری از فواید دارویی آن مربوط به خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قدرتمند آن است. این بمب آنتی اکسیدان باعث سم زدایی کبد شده و  به هضم غذا کمک می کند. 

طریقه مصرف :

زردچوبه را می توانید در یک قهوه درست شده با عصاره نارگیل میل کنید.
نکته: برای تقویت مزایای سلامتی زردچوبه، آن را با کمی فلفل سیاه همراه کنید. فلفل فراهمی زیستی زردچوبه را بهبود می بخشد و ادویه را در دوزهای کوچکتر موثرتر می کند.


تعادل هورمون ها با ماکا

شاید شما پودر ماکا را که از ریشه گیاه ماکا ساخته شده است در فروشگاه محلی تان دیده باشید. ریشه ماكا به طور سنتی برای تقویت باروری مورد استفاده قرار می گیرد و در مطالعه روی موش ها اثرات متعادل كنترل هورمون را نشان می دهد. این گیاه همچنین به منظور افزایش عملکرد ورزشی، سطح انرژی و محرک مورد مطالعه قرار گرفته است.
لازم به ذکر نیست که این ماده  چقدر مغذی است. ماكا حاوی بیش از 20 نوع  اسید آمینه (از جمله هشت اسید آمینه ضروری)، 20 اسید چرب به فرم آزاد است و از نظر پروتئین و ویتامین ث بسیار غنی است.
طریقه مصرف:

برای بهره بردن از فواید سلامتی ماکا، مصرف 1 تا 3 قاشق غذاخوری در روز توصیه می شود. سعی کنید این قهوه را تهیه کنید. علاوه بر پودر ماکا، چهار ماده غذایی فوق العاده دیگر نیز از این مزایا برخوردار اند.
نکته: برای طولانی تر شدن ماندگاری پودر ماکا، آن را در یخچال نگهداری کنید.


فنجان خود را با کاکائو ضد افسردگی شیرین کنید

شکلات و قهوه به نظر می رسد با هم  مسابقه ای دارند و هر دو  قبلاً در بهشت ​​ساخته شده اند! درست است؟ وقتی پودر کاکائو را خام مصرف کنید، بهتر می شود. این غذای عالی یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها در اطراف و بالاترین منبع گیاهی با آهن است. این ماده برای قلب شما نیز خوب است.
کاکائو ضد التهاب است و باعث کاهش فشار خون، افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد می شود. فواید دیگر آن مثل، تقویت خلق و خو و ضد افسردگی بودن آن باعث می شود کاکائو منبع مورد اعتماد برای مغز نیز باشد و آیا این را هم لازم است ذکر کنیم که خوشمزه است؟!
طریقه مصرف:

1 قاشق غذاخوری از کاکائو خام را در فنجان قهوه  تان ریخته و هم بزنید این کار برای تقویت فیبر در رژیم غذایی، آنتی اکسیدان ها و منیزیم استفاده بسیار موثر است.
نکته: برای به دست آوردن بیشترین مزایا به دنبال کاکائو خام باشید و تفاوت بین پودر کاکائو خام و پودر کاکائو را بیاموزید.
از آنجا که بیشتر افراد به محدود کردن مصرف قهوه خود تشویق می شوند، استفاده از یک فنجان قهوه آن هم با ادویه چندان منطقی به نظر نمی رسد اما همه این پیشنهادات فواید زیاد و ریسک کمی دارند، اگرچه برای درک اثرات کامل بر روی انسان ها تحقیقات بیشتری لازم است.

منبع: healthline
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید