preloader

کارهایی که زنان برای داشتن پوستی ایده آل هر روز باید انجام دهند - قسمت اول


کارهایی که زنان برای داشتن پوستی ایده آل هر روز باید انجام دهند - قسمت اول
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11555 اشتراک گذاری :

بیدار شدن از خواب بدون عیب و نقص مستلزم انجام چند مرحله کلیدی است.

هر زنانی می داند برای زنان، داشتن پوستی بی نقص، مهم است؛ هر بار که شما صورت کسی را درخشان می بینید ، با خود فکر می کنید که واقعا، چگونه او آن را انجام دهید؟ چه نوع از روش های جادویی است که او گرفتن؟ که کرم های گران قیمت است که او با استفاده از؟ در اینجا چیزی است؛

راز او ساده است:  او دارای پوست بی عیب و نقص است، چرا که او بهترین کارها را در روزمره انجام میدهد:

1- استفاده از پاک کننده مناسب با  نوع پوست

 برای پوست مستعد آکنه یا چرب، ژل شستشوی بنزوئیل پراکسید یا salycylic بسیار خوب کار می کند،

برای پوست های پیر و خشک، استفاده از هر یک از مرطوب کننده های گلیکولیک و یا شیر پاک کن ها مفید است.

برای پوست هایی با لکه های قهوه ای یا ملاسما، استفاده از یک پا کننده دارای روشن کننده مانند آلفا هیدروکسی اسید مفید است  کننده.

2- نوشیدن مایعات

هر چند نوشیدن  یک قهوه چند دقیقه بعد از بیدار شدن از خواب خیلی وسوسه انگیز است اما متخصصین مراقبت از پوست معتقدند انتخاب یک نوشیدنی درست می تواند بازی را عوض کنند نوشیدن یک فنجان از کلروفیل (آب سبزیجات ) هر روز صبح به روشن شدن، رسیدن اکسیژن و آبرسانی پوست شما کمک می کند. همچنین با تحریک غدد لنفاوی کمک می کند تا پف زیر چشم ، از بین برود و برای سلولیت نیز خوب است .
اگر شما علاقه مند به مصرف این نوع از نوشیدنی ها نیستید ، می توانید مکمل های کلروفیل را از داروخانه ها و فروشگاه های مواد غذایی - بهداشتی تهیه و مصرف کنید. همچنین توصیه  می شود که از آب میوه های سبز استفاده کنید این کار پوست شما را سرحال کرده و به آن کمک می کند تا اکسیژن به پوست بیشتر رسیده و با تحریک درناژ لنفاوی از آسیب های بیش از حد به پوست جلوگیری شود.

3-داشتن یک رژیم غذایی سالم

پوست شما دارای یک حفاظ طبیعی برای نگهداری رطوبت است و برای این حفاظ اسید چرب امگا 3 ضروری است، اضافه کردن دانه کتان در سالاد و یا حتی گردو با افزایش امگا 3 سبب افزایش توانایی پوست شما در نگهداری رطوبت پوست خواهد شد و مطمئن شوید که در رژیم غذایی شما غذاهایی با شاخص بالا نگه داشتن  قند خون شما مانند کربوهیدرات های پیچیده وجود دارد.

4- استفاده از مرطوب کننده ها هر روز و شب

بهترین زمان برای مرطوب کردن بلافاصله پس از استحمام و درست قبل از اینکه به رختخواب بروید می باشد.

از مصرف لوسیون هایی با رایحه سنگین اجتناب کنید و مطمئن شوید که از مرطوب کننده ملایم به اندازه کافی برای استفاده روزانه با درجه تحریک صفر استفاده می کنید.

5- هرگز صورت خود را لمس نکنید.

این مسئله بسیار مهم است. این کار نه تنها باعث پخش شدن باکتری و جوش می شود بلکه می تواند سبب اسکار، افزایش چین و چروک و حتی آنفولانزا شود.

6- او بیش از حد بسیاری از محصولات استفاده کنید

از محصولات آرایشی و کرم ها بیش از  یک یا دو بار استفاده نکنید. زیرا می تواند پوست را خشن کرده و سبب  جوش و مسدود شدن منافذ شود.

7- استفاده از کرم های ضد آفتاب 365 روز سال ( هوای بارانی یا آفتابی)

بسیاری از مردم احساس می کنند که فقط در روزهای آفتابی و یا کنار دریا نیاز به محافظت از پوست دارند اما حقیقت این است که ما باید برای محافظت از پوست حتی زمانی که  در حال رانندگی یا پرواز در هواپیما، و یا فعالیت های روزانه  که مستلزم قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش روزانه هستیم از کرم های ضد آفتاب استفاده کنیم زیرا در غیر این صورت پوست به سرعت پیری می شود.

چه نوع کرم ضد آفتاب بهتر است؟

انتخاب کرم های ضد آفتاب  SPF 30 یا بیشتر و به یاد داشته باشید نیاز است هر 2 ساعت مجددا تکرار شود.

8- آبرسانی – به هر طریق ممکن  

هر متخصص پوست در صحبت با  ما بر اهمیت هیدراتاسیون تاکید می کند. فقدان آب به معنی درخشندگی کمتر شکنندگی بیشتر است، می گوید: محصولات (پاک کننده، مرطوب کننده، و ضد پیری) که فرمول آبرسانی دارد را انتخاب کنید و البته حدود هشت لیوان آب در روز بنوشید .

**برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو اینجا کلیک کنید.

نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید