preloader

چگونه ناخنهایی زیبا، قوی و با رشد سریع داشته باشیم؟


چگونه ناخنهایی زیبا، قوی و با رشد سریع داشته باشیم؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11274 اشتراک گذاری :

ناخن مثل پروتئین مو از کراتین ساخته شده است. هر کسی دوست دارد ناخن های محکم با رشد سریع تری داشته باشد. زیبایی ناخنها باعث زیبایی دستان شما می شود. در این مقاله چند روش را برای داشتن  ناخن هایی با رشد سریع تر، قوی  تر و درخشانتر بیان می کنیم.

ناخن های شما از پروتئین ساخته شده است، بنابراین بسیار مهم است که شما از غذاهای سرشار از پروتئین مانند تخم مرغ، گوشت و حبوبات به میزان کافی استفاده کنید. شما همچنین می توانید از مکمل های ویتامین D و پروتئینی استفاده کنید.
سیر روی ناخن های شما موثر است و رشد آن را سریع می کند. مالیدن سیر به ناخن های خود را دو بار در هفته تکرار کنید. یک سیرتازه را به دو نیم تقسیم کنید و آن بر روی ناخن های خود بمالید. آب سیر توسط ناخن شما جذب می شود.
شستشوی ظروف می توانید ناخن های شما را ضعیف کند. مواد شوینده  قوی می تواند روی ناخن های شما و رشد آن تاثیر گذارد .برای محافظت از انگشتان دست خود از مواد شیمیایی مضر، همیشه دستکش بپوشید.
ناخن های خود را به طور منظم کوتاه و مرتب کنید با این کار از شر قسمت ضعیف خلاص می شوید  سپس قبل از رفتن به رختخواب وازلین بمالید . برای  لاک ناخن از مارک های معمولی استفاده نکنید، از مارک های خوب و دارای  مواد مغذی استفاده کنید.

ناخن خشک و نازک احتمال شکستن بالاتری دارد. ناخن ها ی خود را با روغن زیتون مرطوب کنید چند قطره از روغن زیتون را در کف دست خود بریزید و بر روی ناخن های خود بمالید.

از خورن و کندن ناخن های خود اجتناب کنید این کار می تواند آنها ضعیف کند.

از رنگ کردن و لاک زدن  ناخن خود با لاک هایی حاوی فرمالدئید، تولوئن و سولفانامید. اجتناب کنید  این مواد شیمیایی برای ناخن های شما مضر می باشد.

منبع: 7beautytips
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید