preloader

حقایقی در مورد خطرات محصولات زیبایی - قسمت اول


حقایقی در مورد خطرات محصولات زیبایی - قسمت اول
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10959 اشتراک گذاری :

سم زیبایی یا لوازم آرایشی و بهداشتی بی ضرر؟

هنگامی که شما لکه های صورت خود را می پوشانید ، یا خودتان را برنزه می کنید، و یا موهایتان را صاف می کنید، معمولا از یک محصول با یک لیست طولانی از مواد تشکیل دهنده استفاده می کنید اما واقعا تمام این مواد تشکیل دهنده ایمن هستند؟ مواد بکار رفته در این محصولات زیبایی اغلب  در لیست محصولات زیان آور برای پوست هستند ، بنابراین علم جدید نگاهی نو ای در خصوص جایگزین گردن این مواد با مواد طبیعی تر. ما در اینجا  به برخی از گزینه برای کسانی که می خواهند استفاده از مواد شیمیایی را کاهش دهند ارائه می دهیم.

 

نگرانی: کراتینه کردن مو

کراتینه مو در سالن های زیبایی انجام می شود وبعد از آن  می توانید موی ابریشمی، صاف و بدون گره و جعد داشته باشید. این درمان ها اغلب با فرمالدئید آزاد به بازار عرضه شده، اما غلظت بالایی از مواد شیمیایی در بیش از نیمی از نمونه ها یافت می شود. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض فرمالدئید می تواند باعث سرطان شوداگر خیلی به این کار علاقه دارید می خواهید  موهای خود را در هر چند ماه یک بار صاف کنید  اگر خطری هم باشد بسیار کم تر خواهد بود.

 

نگرانی: نرم کننده ها و اتوی مو

نرم کننده ها  می توانند با خنثی سازی اثر الکتریسیته ساکن به مبارزه با فر شدن مو کمک کنند. تاثیر این نرمی مو تا حمام بعدی می ماند  ، به کمک بابیلیس می توانید فر مو را  به طبیعی ترین اشکال داشته باشید. استفاده از سشوار تاثیر کمتری نسبت به اتوی مو دارد اما ممکن است آرایشگر تان  تکنیک های خوبی ، همراه با محصولات مو سالم برای بهتر صاف شدن مو به شما معرفی کند دهد  .

 

نگرانی: دائم رنگ مو

نتایج تحقیقات روی رابطه رنگ مو و سرطان نتایج متناقضی در برداشته است. برخی مطالعات نشان می دهند که زنان کمی احتمال دارد در صورت استفاده از رنگ موهای دائمی بخصوص رنگ های تیره تر به لوسمی یا لنفوم دچار شوند. اما نتایج مطالعات دیگر هیچ خطر ی را افزایش نداده است. بسیاری از تحقیقات به دنبال این هستند که  اثبات کنند رنگ مو و سرطان پستان هیچ ارتباطی با هم  ندارند همچنین هیچ علامتی دال بر زیان استفاده  رنگ مو در دوران بارداری وجود ندارد، اگر چه برخی از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی توصیه می کنند  تا سه ماهگی بارداری از رنگ مو استفاده نشود.

 

پیشنهاد:  رنگ مو گیاهی

با استفاده از رنگ مو گیاهی، از جمله حنا و رنگ های گیاهی دیگر، می توان رنگ مو بدون مواد شیمیایی مضر داشت. اما برخی اشکالات هم  وجود دارد. تغییر رنگ در نتیجه استفاده از رنگ های گیاهی ماندگاری زیادی دارد  و کسانی که تمایل به تغییر رنگ زیاد دارند نتایج خوبی از این رنگ ها دریافت نمیکنند یک کلاه یا فویل ویژه برای جلوگیری از ریختن رنگ روی پوست خود داشته باشید  .رنگ های شیمیایی توسط پوست جذب نمی شوند.

 


نگرانی: لنز ها

لنزهایی طبی رنگی می تواند به بینایی شما کنند. اما باید از هر گونه استفاده از لنز که بدون نسخه پزشک در مغازه ها  و یا فروش آنلاین که  اغلب در دسترس است.خودداری شود  لنزهای تماسی نیاز به اتصالات مناسب، تمیز کردن و مراقبت، حتی برای یک استفاده کوتاه دارند. اگر شما از آنها مراقبت نکنید، در معرض خطر آسیب هایا عفونت های چشمی هستید که می تواند به از دست دادن بینایی منجر شود.

 

گزینه: لنزهای رنگی Rx

اگر شما احساس می کنید رنگ چشم مادرزادیتان اشتباه است! با مجوز پزشک متخصص حرفه ای در مورد لنزهای تماسی رنگی می توانید آن ها را تهیه کنید. حتی اگر شما باید خیلی هم تیزبین باشید، هنوز هم نیاز به معاینه چشم دارید . دکتر می تواند یک نسخه برای شما ارسال و به شما نشان دهد که چگونه از لنز به درست مرقبت نمایید . لنزها را  از یک منبع مورد اطمینان و با نسخه تهیه کنید.

برای جلوگیری از زخمی کردن چشم از توصیه های پزشک پیروی کنید.

**برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو اینجا کلیک کنید.

shfajoo-diet-banner

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید