preloader

7 راهنمایی شگفت انگیز برای مراقبت پوستهای چرب


7 راهنمایی شگفت انگیز برای مراقبت پوستهای چرب
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11322 اشتراک گذاری :

پوست چرب یکی از رایج ترین انواع پوست ها است. دراین نوع پوست که ظاهری براق دارد رشد باکتری ها زمانی که با سبوم پوست مخلوط می شوند باعث بسته شدن منافذ پوست می شوند. چربی پوست از غدد سباسه که در داخل پوست به فولیکول های مو متصل است ترشح می شود. چربی توسط غدد سباسه تولید می شود و  سبوم بیشتری تولید می کند و درنتیجه ی بسته شدن فولیکول ها، دانه های سرسیاه و جوش ایجاد می شود. مراقبت مناسب از پوست چرب این دانه های سرسیاه و جوش را کم می کند.
در این مقاله به 7 نکته آسان برای مراقبت از پوست چرب اشاره می کنیم.
 

1- پوست خود را پاکسازی کنید

پاک کردن پوست چرب حداقل دو بار در روز با یک صابون ملایم بسیار مهم است. البته شستشوی صورت نباید تعادل طبیعی Ph پوست را بر هم زند. پاکسازی ، روغن و گرد و خاک روی پوست که می تواند منافذ پوست را مسدود سازد حذف می کند. شوینده و پاک کننده های خشن می تواند رطوبت طبیعی  را از بین برده و سبب خشک شدن پوست و در نتیجه تلاش بیشتر غدد چربی در افزایش تولید سبوم برای جبران چربی از دست رفته شود شود. استفاده از آب گرم نیز به از بین رفتن  چربی کمک می کند.
 

2- لایه برداری

لایه برداری پوست های  مرده را حذف و ناخالصی هایی که منافذ را مسدود می کنند از بین می برد.1 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با مقدار کمی از آب مخلوط کنید تا به شکل خمیری در آید سپس آن را بر روی پوست خود بمالید و به  مدت 2 دقیقه ماساژ دهید و  سپس آن را با آب بشویید.
 

3- استفاده از تونر

استفاده از تونرها  برای بستن منافذ پوست است. گرما در یک روز تابستانی و آب گرم مورد استفاده در شستن پوست باعث باز کردن منافذ و گسترده تر شدن آن ها شده در نتیجه  چربی بیشتری ترشح می شود. استفاده از تونر ها که فاقد الکل هستند به کم شدن آن کمک می کند .

 

4- اجتناب از مرطوب کننده های سنگین

پوست چرب نیاز به رطوبت دارد اما کرم مرطوب کننده و ضدآفتاب سنگین نباید استفاده شود زیرا آن ها  می تواند تولید چربی و بلوکه شدن منافذ را افزایش دهد. برای مرطوب کردن این پوست ها از کرم های مخصوص پوست های چرب استفاده کنید .همیشه از محصولات غیر جوش زا  و فاقد چربی استفاده کنید.


5- استفاده از ماسک خاک رس بر روی پوست

ماسک خاک رس چربی را کاهش می دهد. 1 قاشق چای خوری پودر خاک رس سبز و 1 قاشق چای خوری عسل خام. را به خوبی با هم مخلوط کنید  مخلوط را به صورت خود بمالید  ازمالیدن  ناحیه اطراف چشم خودداری کنید  پس از پانزده دقیقه، به خوبی با آب ولرم شستشو دهید این کار را حداقل دو بار در هفته انجام دهید.


6- سالم بخورید و هیدراته بمانید

نوشیدن مقدار زیادی آب به هیدراته ماندن و حذف مواد سمی از بدن کمک می کند.  خوردن تنقلات یا مواد غذایی چرب یا قند بالا در واقع باعث می شود که پوست وحشتناک شود. خوردن میوه ها و سبزیجات روزانه و همچنین مقادیر زیادی آب می تواند به دور ماندن  ناخالصی ها و تمیز نگه داشتن پوست  کمک کند.  آب نیز بسیار به درخشش طبیعی پوست کمک می کند.


7- آرامش

استرس می تواند سبب مشکلات پوست شود و سبب تحریک چربی بر روی صورت و علت جوش و دانه های سرسیاه شود. اگر شما بیش از حد نگرانید، فقط سعی کنید حداقل 10 تا 15 دقیقه از روز خود را در یک حمام گرم استراحت کنید و به بدن و پوست وقت استراحت  دهید. شما نمی توانید باور کنید که این کار  چه مقدار کمک می کند تا پوست شما بهتر شود .

منبع: 7beautytips
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید