preloader

آیا بوتاکس در واقع جوانی را به پوست برمی گرداند؟


آیا بوتاکس در واقع جوانی را به پوست برمی گرداند؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11185 اشتراک گذاری :

 


ممکن است نتیجه ی تزریق بوتاکس خیلی بیشتر از فلج عضلات صورت برای ایجاد یک ظاهر جوان باشد. تحقیقات جدید نشان می دهد این کار به نوبه خود ممکن است زمان را بر روی پوست صورت شما به عقب برگرداند  و یک درمان ضد پیری باشد همچنین به خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند  .

در پوست جوان پروتئینی وجود دارد که منافذ پوست را تنگ ، سفت و انعطاف پذیر می کند ، درمان بوتاکس به نظر می رسد تولید الاستین و کلاژن را دوباره فعال می کند

درمان با بوتاکس با استفاده از تکنیک های استاندارد، سبب افزایش خاصیت ارتجاعی یعنی آن چیزی است که شما در افراد با پوست جوان تر مشاهده می کنید در واقع شواهدی وجود دارد که ، به چند دلیل، الاستین و کلاژن در پوست افزایش می یابد.

با افزایش سن، چین و چروک صورت افزایش می یابد در همان زمان، سطوح الاستین و کلاژن در پوست کاهش می یابد  و باعث خم شدن و افتادن پوست می شوداین دو عامل به پیری صورت کمک می کند.


سم بوتاکس از سم باکتری onabotulinum  است که بوتولیسم می سازد  و با فلج عضلات صورت سبب صاف شدن پوست می شود ، این اثر به طور کامل عضلات صورت را فلج می کند  برخی از کارشناسان معتقدند  که پوست تحت درمان با بوتاکس حالت ارتجاعی و انعطاف پذیری اش را حفظ می کند
برای بررسی این موضوع، به 48 زن با متوسط سنی 55 سال ، بین ابروها و دور چشم بوتاکس تزریق  شد  .سپس این زنان به مدت چهار ماه برای بررسی تاثیرات تزریق روی پوست مورد مطالعه واقع شدند .

آنها دریافتند که بوتاکس باعث افزایش خاصیت کشسانی  و ارتجاعی  پوست صورت  زنان شد و  باعث تغییر در ترکیب پوست و جوان تر به نظر آمدن آنان گشت. محققان دریافتند اثر مشابه سفت شدن  پوست با تشعشعات رادیویی را داشت ، یک روش زیبایی که در آن از امواج رادیویی برای گرم کردن بافت پوست و تحریک تولید کلاژن استفاده می شود .


در همان زمان، محققان هیچ مدرکی مبنی بر اینکه سفت شدن پوست صورت یک عارضه جانبی از التهاب یا تورم ناشی از تاثیرات بوتاکس باشد نیافتند  اما به عنوان یک علت مشکوک پیدا شد.

محققان به این نتیجه رسیدند که اثر بوتاکس حدودا  تا  زمانی که اثر یک دور از تزریق بوتاکس  یعنی  حدود سه تا چهار ماه، باقی می ماند.

این اثر موقت است، اما یک عارضه  جانبی از انقباض عضله  نیست. این چیزی است ذاتی در پوست شما

هیچ دلیل روشنی که چرا بوتاکس این اثر  را می گذارد وجود ندارد. سلولهای تولید کننده الاستین و کلاژن ممکن است حاوی یک گیرنده که به نحوی به بوتاکس پاسخ می دهد باشند  اگر اینچنین باشد ، داروهایی در آینده می توانند ساخته شوند که  نتیجه ی بهتری حتی بهتر از نتایج بوتاکس بگیرند.


ممکن است محققان قادر به ساخت برخی داروها که نیاز به تزریق ندارد شوند طوری که  بتوان به صورت موضعی  ار آن استفاده کرد و همان اثر جوان سازی پوست با عنوان بوتاکس را داشته باشند


از سوی دیگر، بوتاکس ممکن است اثر آنتی اکسیدانی بر روی بافت پوست داشته باشد . عضلات صورت تولید مواد دفعی دارند این سموم حرکت می کند، و ممکن است  به  الاستین و کلاژن پوست آسیب بزنند . با فلج کردن عضلات صورت، توسط بوتاکس شما به  به پوست این شانس را  می دهید که از این آسیب التیام یابد.

حتی پاسخ ممکن است ساده تر باشد. با فلج عضلات ناشی از بوتاکس و نداشتن حرکت به سادگی کلاژن و الاستین فرصتی برای بازیابی پیدا می کنند  .


مسئله بعدی که این تیم تحقیقاتی قرار است آن را  بررسی کند این است که آیا استفاده طولانی از بوتاکس می تواند منافع بلند مدت برای صورت داشته باشد یا خیر . مطالعات قبلی نشان داده اند افرادی که اغلب از بوتاکس استفاده می کنند  قادر به دریافت  هایی با دوزهای پایین تر در طول زمان هستند  و می تواند مدت بین تزریق هایشان طولانی تر شود.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید