preloader

10 نکته برای داشتن سلامت روان


10 نکته برای داشتن سلامت روان
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11399 اشتراک گذاری :

لذت بردن از سلامت روان به معنای داشتن یک احساس خوب و قادر بودن به حفظ این احساس در طول زندگی روزمره و افزایش احساس اعتماد به نفس در هنگام مواجهه با  یک چالش می باشد. درست مثل سلامت جسمی شما ، اقدامات شما می تواند برای افزایش سلامت روان موثر باشد  افزایش رفاه و سلامت ذهنی پس از چند مرحله ساده است.


1- ارتباط با دیگران.

توسعه و حفظ روابط قوی با افراد  اطراف مان که ما را حمایت می کنند باعث غنی سازی زندگی ما می شود . کیفیت روابط شخصی ما تاثیر بزرگی بر روی سلامت ما دارد. زمان گذاشتن و تلاش برای راه ایجاد روابط قوی می تواند پاداش بزرگی به ما بدهد.


2- از وقتتان لذت ببرید.

باید بتوانید از زمان خود در  فعالیت ها، سرگرمی ها و پروژه ها لذت ببرید. به خودتان اجازه دهید هنگام ضرورت خلاق باشید و تفریح کنید آیا یک جدول کلمات متقاطع و یا یک پیاده روی در پارک محلی خود را  امتحان کرده اید ؟ خواندن یک کتاب، دوختن لحاف؛ نقاشی با بچه های خود، بازی با حیوانات خانگی و  هر آنچه که باعث تفریح و لذت بردن شما می شود.

 

3- همکاری و به اشتراک گذاری علاقه مندی ها

به یک باشگاه یا به تیمی بپیوندید  و علاقمندی های خود را با آنان  به اشتراک بگذارید. بخشی از یک گروه از مردم با منافع مشترک احساس تعلق فراهم می کند و برای سلامت روان شما  خوب است.مانند پیوستن به یک باشگاه ورزشی؛ یک گروه؛ رفتن به  یک کلاس رقص؛ یک تئاتر یا گروه کر ؛ گروه های کتاب خوانی و یا باشگاه اتومبیل رانی.


4-- کمک به افراد جامعه

داوطلب شوید تا وقت خود را برای یک مسئله ای که جنبه ی خیرخواهانه دارد بگذارید. کمک به همسایه، کار در یک پارک دولتی و یا انجام کاری خوب برای یک دوست. از جمله   بسیاری از راه های عالی ای هستند  که شما میتوانید در آن ها مشارکت کنید و کمک کنید تا احساس خوبی در مورد خود و جایگاه خود را در جهان داشته باشید  با  تلاش برای بهبود زندگی دیگران مطمئن باشید  که بیشتر به  بهبود زندگی خود کمک کرده اید.

 

5-به خودتان اهمیت دهید

فعال باشید و خوب غذا بخورید - این کمک می کند تا بدن سالم حفظ شود . سلامت جسمی و روانی با هم رابطه ی نزدیکی دارند  داشتن سلامت جسم کمک می کند تا شما احساس خوبی در مورد زندگی داشته باشید . شما لازم نیست برای این کار حنما به باشگاه ورزش بروید می توانید  فعالیت هایی مانند - باغبانی، جارو، رقص و پیاده روی داشته باشید  . ترکیب فعالیت بدنی با یک رژیم غذایی متعادل برای تغذیه بدن و ذهن شما و نگه داشتن احساس خوب، درونی و بیرونی مفید است .


6 – خود را به چالش بکشید

یک مهارت جدید  کسب کنید یا در یک چالش برای رسیدن به هدف قرار بگیرید  شما می توانید در چیزی متفاوت با کار خود ؛ متعهد  شوید مثل رسیدن به  هدف تناسب اندام و یا یادگیری طبخ یک دستور غذای جدید. با این کار شما  تناسب اندام ذهنی خود را بهبود می بخشید در حالی که برای رسیدن به اهداف خود با  ایجاد مهارت و اعتماد به نفس  در تلاش هستید و این به شما حس پیشرفت و موفقیت می دهد.

 

7- مقابله با استرس

از آنچه باعث استرس شما می شود و طرز برخوردتان با مشکل آگاه شوید  . شما ممکن است قادر به جلوگیری از بروز برخی از عوامل و آماده شدن برای مدیریت و یا برخورد با دیگران نباشید . استرس بخشی از زندگی است و بر روی  افراد مختلف تاثیر متفاوت می گذارد. این تنها یک مشکل است  که باعث می شود شما احساس ناراحتی و یا اضطراب کنید. یک زندگی متعادل می تواند به شما در مدیریت بهتر استرس کمک کند . اگر شما مشکل پیچیدگی و مشغولیت ذهنی دارید  ممکن است با تنفس آرام، یوگا یا مدیتیشن بتوانید به خود  کمک کنید.

 

8-استراحت و کسب نیروی تازه

خواب کافی. رفتن به رختخواب در یک زمان به طور منظم در هر روز و تمرین برای عادت به آن باعث داشتن یک خواب بهتر می شود خواب  سبب بازیابی ذهن و بدن شماست. با این حال، هنوز هم احساس خستگی می تواند از  مجموعه احساسات ما در طی زمان بیداری از جمله داشتن عجله در طی روز ایجاد شود . به خود در برخی از زمان ها ی روز اجازه دهید  متمرکز شوید ؛ به عنوان مثال، اجازه دهید ذهن سرگردان تان، به سادگی افکار پوچ  را رها کرده و به تماشای ابرها بپردازید.


9-  به اکنون و حال توجه کنید

در طی روز نگاهی به هر یک از حواس خود داشته باشید  نگران نباشید،  نور  خورشید و باد را بر روی صورت خود احساس کنید و متوجه هوا یی که تنفس می کنید باشید . این کار بهتر از فکر کردن در مورد گذشته و یا برنامه ریزی برای آینده است. تمرین تمرکز حواس ، یک راه خوب برای انجام این کار است. ساختن یک تلاش آگاهانه به جهان درونی و بیرونی خود برای سلامت روانی شما مهم است.


10- درخواست کم.

 این می تواند به سادگی درخواست از دوستان برای نگه داشتن کودکتان باشد تا شما بتوانید وقتی را برای مشورت با یک مشاور و روانشناس بگذرانید ، زندگی بدون نگرانی وجود ندارد. سفر زندگی هر کس پر است از دست انداز و مردم در اطراف شما می توانند کمک کنند تا از این موانع عبور کنید . اگر شما نیاز خود را به کمک از دیگران نادیده بگیرید نمی توانید موفق شوید

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید