preloader

انواع عفونت واژن


انواع عفونت واژن
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 16049 اشتراک گذاری :


سوزش، خارش، و بوی ناخوشایند تنها برخی از علائم شایع عفونت های واژن در زنان است  اما  نوع درمان برای هر وضعیت متفاوت است، پس این مسئله مهم است که مطمئن شوید چه نوع عفونت واژینال دارید
عفونت های واژن، یا واژینیت، در میان زنان بسیار معمول است  به طوری که بسیاری از زنان نوعی از عفونت واژن یا التهاب را در طول عمر خود تجربه می کنند.
"
برای برخی زنان ، ترشح از واژن بدون خارش و سوزش یا بدون بو است.
به نظر می رسد برخی از زنان نسبت به برخی دیگر به دلایلی که کاملا مشخص نیست بیشتر مستعد ابتلا به عفونت های واژن هستند

 

مواردی که تعادل طبیعی واژن را بر هم می زند

مهبل (واژن) سالم بسیاری از باکتری ها و مخمرها را به طور طبیعی دارد. با این حال، برخی از چیزهایی که می تواند تعادل این باکتری ها را بر هم زند عبارتند :
دوش مهبل
تغییرات سطح هورمون
آنتی بیوتیک ها
رابطه جنسی
بارداری و شیردهی


انواع شایع عفونت های واژن

سه نوع بسیار معمول از عفونت های واژن وجود دارد،


عفونت های قارچی.

 نوع شایع واژینیت، عفونت قارچی است که توسط یک گونه از قارچ  های شناخته شده ایجاد می شود. این قار چ ها  به طور طبیعی در بدن به مقدار کم زندگی می کنند از جمله در مهبل (واژن)، و معمولا هیچ آسیبی ایجاد نمی کند.
با این حال، این قارچ  در یک محیط گرم، مرطوب، با رشد  بیش از اندازه می تواند ، باعث یک عفونت واژن شود علائم عفونت قارچی واژن عبارتند از ترشحات غلیظ و سفید که در برخی از زنان شبیه پنیر توصیف می کنند. عفونت قارچی همچنین می تواند سبب خارش واژن و قرمزی فرج (لب های  خارجی ناحیه تناسلی) شود.

 

واژینوز باکتریال

همراه با قارچ، باکتری به نام لاکتوباسیل هم  در واژن زندگی می کند. هنگامی که تعداد  لاکتوباسیل خیلی کم می شود، می تواند یک بیماری به نام واژینوز باکتریال (BV) را آغاز کند.
دلیل تغییرسطح  باکتری شناخته شده نیست، اما لاکتوباسیل طبیعی می تواند با دیگر باکتریهای عفونت زا جایگزین شده باشد . "گاردنرلا باکتری است که اغلب با مبتلایان به واژینوز باکتریال همراه است  عدم وجود لاکتوباسیل ها و رشد بیش از حد این باکتری است که باعث علائم عفونت می شود ."
یک زن مبتلا به واژینوز باکتریال، ممکن است ترشحات ضخیم و سفید   لغزنده و روشن را ببیند. احتمال خارش یا سوزش  وجود دارد  . بوی ماهی ممکن است قابل توجه باشد  به ویژه در طول مقاربت.


تریکوموناس.

"از سه عفونت شایع واژن،تنها عفونت تریکومونایی واژینیت است که یک عفونت منتقله از راه جنسی است. معمولا به نام "trich،" آن را می شناسند که توسط یک انگل تک سلولی، تریکوموناس واژینالیس ایجاد می شود، و از شریک به شریک دیگر در طول مقاربت منتقل می شود.
علائم و نشانه های عفونت تریکومونایی واژینیت در تمام عفونت های واژن مشابه است  عفونت های واژن عبارتند از: سوزش، ، قرمزی و تورم فرج، با ترشحات واژن به رنگ زرد مایل به سبز یا خاکستری، احتمالا با بوی ماهی. برخی از زنان نیز درد در هنگام ادرار را تجربه  می کنند.

 

عفونت های دیگر واژن و شرایط آن

دیگر عفونت های مشترک  واژن و علل خارش واژن عبارتند از:


کلامیدیا واژینیت

. کلامیدیا یک بیماری منتقله از راه جنسی است که می تواند باعث  التهاب مهبل شود. برخی از زنان در عفونت  کلامیدیا ترشح دارند  و برخی نه. علائم شایع تر خونریزی  به ویژه پس از مقاربت است زنان بالغ تا سن 26 سالگی باید سالانه برای کلامیدیا آزمایش دهند تا از آسیب به باروری شان جلوگیری کنند


واژینیت غیر عفونی

. واژینیت غیر عفونی است که در آن  پوست اطراف مهبل به محرک هایی مانند تامپون معطر، صابون معطر، و یا نرم کننده های پارچه  حساس شود. این عفونت نیست، و راه حل آن  ساده است اینکه هر آنچه را که شما با داشتن آن واکنش نشان می دهید کنار بگذارید.

 

ولوودینیا.

این یک بیماری است که در آن زنان درد مزمن یا ناراحتی فرج دارند و بدون علت شناخته شده است. سوزش، خارش، درد و تورم علائم شبیه به عفونت واژن است. علائم ممکن است ثابت یا گاه به گاه باشد.


واژینوز ویروسی.

همچنین ویروس هم  می تواند عامل عفونت های واژن شود. بسیاری از ویروس ها از طریق تماس جنسی منتقل می شود. "ویروس هرپس سیمپلکس یک علت شایع واژینوز ویروسی است . علائم آن شامل درد در ناحیه تناسلی از ضایعات یا زخم است  بیشتر وقت ها  شما می توانید زخم را در فرج یا واژن ببینید، اما  می تواند مخفی  هم باشد و تنها در طول معاینه توسط متخصص زنان دیده می شود.


درمان عفونت های واژن

همه این عفونت ها می تواند درمان شود، اما مهم این است که بدانید برای عفونت شما داروی مناسب تجویز می شود.
"
داروی ضد قارچ برای عفونت های قارچی معمولا در دسترس است اما گاهی اوقات زنان فکر می کنند که یک عفونت قارچی دارند در صورتی که  مسئله دیگری است. اگر پس از مصرف دارو مشکلتان حل نشد در مصرف دارو اصرار نکنید و به پزشک مراجعه کنید .

منبع: everydayhealth
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظرات کاربران
خدیجه بزرگزاده 1398/10/13
عفونت قارچی ک بصورت مداوم پس از درمان بر میگردد چگونه درمان میشود