preloader

مولتی ویتامین ها: آیا باید از آن ها استفاده کرد؟


مولتی ویتامین ها: آیا باید از آن ها استفاده کرد؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10662 اشتراک گذاری :

محصولات غذایی بهترین منبع مواد مغذی برای بدن به حساب می آیند، اما مولتی ویتامین ها می توانند به شما برای آنچه که از رژیم غذایی  خود دریافت نمی کنید کمک کنند . 

بدن ما برای عملکرد مناسب و صحیح  به انواع ویتامین ها و مواد معدنی مختلف نیازمند است. ویتامین و مواد معدنی ما را در برابر ابتلا به انواع  بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و برخی از سرطان ها، مانند سرطان روده بزرگ و گردن رحم محافظت می کنند . خبر خوب این است که ما می توانیم بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را روزانه با انتخاب مواد غذایی مناسب دریافت کنیم.
با این حال، بسیاری از مردم روزانه از یک سری مولتی ویتامین به عنوان بیمه نامه سلامت خود استفاده می کنند تا فقط مطمئن شوند که تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن خود را دریافت می کنند .مصرف یک مولتی ویتامین ایده خوب برای عناصری است که کمتر در مواد غذایی یافت می شوند. شما یک مولتی ویتامین را برای دریافت تمام عناصری که در لیست هستند مصرف می کنید. آنهایی که در بالای لیست اند معمولا آشنا هستند و اغلب با خوردن غذاهای غنی جذب می شوند.عناصری که در پایین لیست اند  آنهایی هستند که  اغلب از دست می روند و شامل عناصر کمیاب از قبیل  کروم، اسید فولیک، پتاسیم، آهن، منگنز، سلنیوم و روی می شوند.

 

مقدار ویتامین روزانه: نیازهای ما در هر سن  تغییر می کنند 

مکمل های ویتامین می توانند به ویژه در مراحل خاصی از زندگی مهم باشند. به عنوان مثال، زنان در سال های باروری خود از اسید فولیک، برای کاهش خطر ابتلا به برخی نقائص هنگام تولد فرزند بهره مند می شوند. یک زن باردار با شروع سه ماهه اول بارداری نیاز به یک مولتی ویتامین دارد تا اطمینان حاصل کند ، کودک تغذیه مناسبی دریافت می کند. زنان فعال و مسن تر می توانند از کلسیم، برای جلوگیری از پوکی استخوان و شکستگی بهره مند شوند. همچنین گیاهخواران نیز می توانند از مصرف کلسیم اضافی ،روی،آهن و ویتامین های B12 و D بهرمند شوند.

 

آیا مهم است چه زمانی از روز مولتی ویتامین مصرف کنید؟ نه واقعا!

 با این حال، برخی از مردم آن را در زمان مشخصی از روز مصرف می کنند  .اگر مصرف ویتامین بخشی از برنامه زندگی فرد شود، کمتر آنرا فراموش خواهد کرد. همچنین برخی از افراد احساس می کنند که اگر ویتامین خود را با غذا میل کنند کمتر باعث ناراحتی معده می شود به این افراد اغلب توصیه می شود که از ویتامین های جویدنی استفاده کنند چرا که به نظر می رسد تحمل آن برایشان بهتر است حتی در افرادی که ناراحتی های  وخیم  گوارشی دارند.

راهنمایی برای خرید مولتی ویتامین

آیا شما نیاز به خرید یک نام تجاری از ویتامین ها دارید؟ ویتامین ها نیز مانند هر محصول دیگری مصرفی بوده و شما برای داشتن آن باید هزینه متناسب بپردازید .هنگام خرید ویتامین ها  حتما برچسب آن را بخوانید  و مطمئن شوید که به تاریخ انقضا حداقل چند ماه دیگر مانده و تاییدیه یهداشت دارد  . میزان مجازتوصیه شده برای  مصرف روزانه ( (RDA است که اغلب به عنوان "٪ DV" ( درصد از ارزش روزانه) بر روی برچسب نوشته شده است. با این حال، مراقب باشید چرا که  روی برچسب ممکن است به سن و  جنسیت مصرف کننده  اشاره کرده باشد  .

مولتی ویتامین ها  می توانند مفید باشند، اما پزشکان در مورد سطح آن ها در بدن هشدار می دهند به  طور کلی مقدار ویتامین در چند استاندارد و بر اساس آنچه که شما برای سلامتی  به  آن نیاز دارید در بازار وجود دارد. به ندرت فردی به بیشتر از RDA ا ز هر ویتامینی نیاز پیدا می کند .

ویتامین روزانه: اطمینان از سلامتی

واضح است، تغذیه از انواع میوه ها و سبزیجات تازه، غلات سبوس دار، ماهی، گوشت بدون چربی ، مرغ و محصولات لبنی کم چرب بهترین راه برای تامین دوز روزانه شما  از ویتامین ها و مواد مغذی است که سبب  نگه داشتن سالم بدن و عملکرد مناسب خواهد بود.

عملکرد صحیح بدن شما سبب دفع بیماری ها می شود  در نتیجه  مصرف روزانه مولتی ویتامین یک برنامه پشتیبان خوب برای بدن و یک راه آسان برای پر کردن هر شکاف در رژیم غذایی شما است.

برای دریافت مشاوره آنلاین پزشکی اینجا کلیک کنید.

 

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو کلیک کنید.

منبع: everydayhealth
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید