preloader

5 باور غلط در مورد سلامت زنان


5  باور غلط در مورد سلامت زنان
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11202 اشتراک گذاری :

این روزها ما از پیام های رسانه ای مختلف اشباع شده ایم  چربی خوب است، چربی بد است ، بیشتر بخورید، بیشتر ورزش کنید، کمتر ورزش کنید گریپ فروت بخورید همه چیز بخورید و لاغر شوید!

هیچ جای تعجبی نیست که زنان گیج شوند

ما به منظورداشتن یک انتخاب سالم و درست نیاز به اطلاعات درست داریم - نه سیلی از اطلاعات تکه تکه از طریق اینترنت و یا بدست آمده از تیترروی جلد مجلات!
در زیر نویسنده پنج افسانه را که از بیماران خود شنیده انتخاب کرده و برایمان بازگو می کند

 

1. زنان اگر خوب غذا بخورند نیازی به مولتی ویتامین ندارند


در حالت ایده آل ما باید تمام مواد مغذی که نیاز داریم را از مواد غذایی که می خوریم دریافت کنیم ، اما متاسفانه این جمله در جهان امروزما صادق نیست. در حال حاضر فعالیت های کشاورزی و روش های ارائه  بسته بندی مواد غذایی را از ریز مغذی ها خالی می کنند. هنگامی که یک زن همراه شوهر خود در اجتماع کار می کند  جای تعجب نیست که زنان قادر به دریافت مواد مغذی کافل نخواهند بود. علاوه بر آن بدن ما به طور مداوم با مواد سمی و رادیکال های آزاد هولناک مواجه است که ما گاهی اوقات از آن ها  بی اطلاع هستیم  چون دیده نمی شوند پس بدن ما نیاز به پشتیبانی اضافی دارد تا با کمک آن بتواند به بدن ما در سم زدایی بیشتر و بیشتر کمک کند . بهتر است شما تا جایی که می توانید نیازهای بدن خود را از طریق مواد غذایی تامین کنید در این حالت شما شانس بهتری برای نگه داشتن تعادل بدنتان خواهید داشت.

 

2. با افزایش سن، میل جنسی کاهش می یابد


موضوع میل جنسی می تواند برای زنان خیلی پیچیده باشد و خیلی مهمتر از داشتن صرفا یک  رابطه جنسی و اتصال فیزیکی  است .رابطه جنسی برای زنان بیشتر یک ارتباط عاطفی است . آن را به خوبی شناخته شده است که میل جنسی یک زن به فعالیت جنسی او متصل است.
عوامل متعددی می تواند میل جنسی را تحت تاثیر قراردهد - خبر مهم این  است که این شرایط دائمی است. میل جنسی می توان شعله ور شود  ممکن است برخی از تحقیقات در این مورد زمان بر باشد اما نتایج نهایی بسیار با ارزش است

 

3.همه زنان در دوران یائسگی وزن اضافه می کنند  و به کندی لاغر می شوند !


افزایش وزن در طول سال های بعد از یائسگی برای زنان غیر معمول نیست اما این وزن قطعی نیست و منجر به افزایش وزن دائمی نمی شود و اینطور نیست که شما هرگز قادر به از دست دادن آن نشوید .
این مهم است به یاد داشته باشید بدن ما از نظر بیولوژیکی برای حفاظت از باروری برنامه ریزی شده . در سال های یائسگی تخمدان کاهش تولید دارد.  بزرگ شدن تخمدان در این دوران اتفاق می افتد ، غدد آدرنال ما شروع به تولید مقدار کمی از استروژن و دیگر هورمونهای جنسی  می کنند اگر غده آدرنال ما توسط استرس مزمن، کورتیزول بیش تر نیاز  تولید کند ممکن است  این تولید بر تعادل هورمونی اثر گذاشته و فرد به  خطر بیافتد. این مهم است که به یاد داشته باشید افزایش وزن می تواند با عدم تعادل در استروژن، پروژسترون، تستوسترون، انسولین، کورتیزول، DHEA و هورمون رشد

مرتیط باشد همه این هورمون ها در تنظیم متابولیسم و ​​وزن بدن نقش دارند

 

4. برای از دست دادن وزن شما باید یک رژیم کم چربی و کم کالری داشته باشید

 

وزن و کاهش وزن به طور خاص، نگرانی مشترک  برای بسیاری از زنان محسوب می شوند  برای برخی از زنان، کاهش کالری قطعا برای کاهش وزن لازم است، اما در سال ها من متوجه شده ام که چه چیزی باید بخوریم، و چگونه مواد غذایی سوخت و ساز ما را تحت تاثیر قرار می دهند
متابولیسم مواد غذایی در بدن ما به آرامی تکامل یافته است، حفظ چربی برای محافظت از ما در برابر دوره های گرسنگی. است در دوران مدرن، این امر می تواند غیر معمول باشد .زنان زیادی به خود رنج گرسنگی را به امید کاهش وزن می دهند - اما زمانی که ما کالری را کاهش می دهیم، بدن ما مشروط به سوخت و ساز کم می شود  که باعث می شوکاهش وزن مشکل تر شود
من کمک می کنم تا زنان به طور روزمره درک کنند که بدن پیچیده ما واقعا چگونه است - که حتی مسائل کشف نشده ای وجود دارد  که می تواند بر سوخت و ساز بدن تاثیر گذارد. عدم تعادل شایع:
مقاومت به انسولین
عدم تعادل تیروئید
سمی بودن زیاد
عدم تعادل آدرنال
حساسیت های غذایی
همه این عدم تعادل ها  سوخت و ساز مواد غذایی و ذخیره چربی بدن را  تحت تاثیر قرار می دهدتقریبا تمام زنان  هنگامی که به بررسی علت زمینه ای افزایش وزن پرداختند مشکل اضافه وزن شان حل شد .
بدن ما برای خوردن طراحی شده است. بسیاری از زنانی که من دیدم زیاد نمی خوردند! آنها عدم تعادل اساسی که باید به آنها رسیدگی شود را کشف نکرده بودند


5. بدن شما با افزایش سن نیاز به خواب بیشتری دارد !


به نظر می رسد خواب ما با افزایش  سن تغییر می کند  اما کمتر از نیاز نمی شود  ! زنان نیاز به 7 تا 9 ساعت خواب در شب - خواب حیاتی برای کمک به بازسازی و ترمیم دارد  . در حالی که در 20 یا  30 سالگی میزان خواب ما تغییر نمی کند . 

منبع: woman to woman
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید