preloader

نکات ساده برای سلامتی بانوان در دهه های بیست و سی سالگی


نکات ساده برای سلامتی بانوان در دهه های بیست و سی سالگی
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10439 اشتراک گذاری :

وقتی شما به عنوان یک خانم در دهه های بیست و سی سالگی هستید، سبک زندگی درست و انجام آزمایش ها و غربالگری های مناسب، کمک بسیار زیادی به حفظ سلامتی شما خواهد کرد.

 

1.یک رژیم غذایی مناسب و یک برنامه ورزشی خوب را شروع کنید

غذاهای سرخ شده و پرچرب را کنار بگذارید و سعی کنید هر روز حداقل نیم ساعت ورزش کنید. تغذیه مناسب و تحرک بدنی مزایای بی پایانی برای شما خواهند داشت.

اگر از الان این عادات را در خود شکل دهید، برای یک عمر از منافع آن ها استفاده خواهید کرد و اگر روزی قصد بچه دار شدن کردید خوردن مولتی ویتامینی که مقدار زیادی فولیک اسید در اختیار بدنتان قرار میدهد ایده ی خوبی است (بین 400 تا 800 میکروگرم در روز). خوردن فولیک اسید را یک ماه قبل از اینکه قصد حامله شدن دارید آغاز کنید و به خوردن آن طی سه ماه اول حاملگی ادامه دهید.

 

2.روی رابطه ی خود با پزشکتان کار کنید

پزشکی بیابید که بتوانید به آن اعتماد کنید. قبل از ملاقات با پزشک لیستی از سوالات خود آماده کنید، مانند: کدام روش جلوگیری برای من مناسب است؟ به چه واکسن هایی نیاز دارم؟ در معرض کدام بیماری های مراقبتی هستم؟

 

3.تاریخچه ی سلامتی خانواده ی خود را بشناسید

آیا خواهر، مادر یا مادربزرگ شما قبل از پنجاه سالگی به سرطان سینه یا بیماری های قلبی مبتلا شده اند؟ آیا دیابت در خانواده شما وجود دارد؟ این ها سوالات مهمی هستند که میتوانید از خانواده خود بپرسید و به پزشک شما برای شناسایی خطرهایی که سلامتی شما را تهدید میکند کمک میکنند.

 

4.آزمایش ها و غربالگری های مهم را فراموش نکنید

حتما از بیست و یک سالگی هر سه سال تست غربالگری سرطان دهانه ی رحم را انجام دهید (Pap Test) اگر شما بین 30 تا 65 سال سن دارید میتوانید به انجام آزمایش هر سه سال یک بار ادامه دهید یا آن را همراه آزمایش HPV هر پنج سال یک بار انجام دهید، بیشتر سرطان های دهانه ی رحم به خاطر عفونت هایی که ویروس HPV باعث آن هستند ایجاد میشود، تست HPV(ویروس پاپیلوما انسانی) به همین دلیل از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

اگر از نظر جنسی فعال هستید و بیشتر در معرض بیماری های مقاربتی هستید، آزمایش کلامیدیا و سوزاک را هر سال انجام دهید، حداقل یک بار آزمایش ایدز بدهید حتی بیشتر اگر در معرض خطر هستید، همچنین دیگر آزمایش های بیماری های مقاربتی مثل هپاتیت نوع بی، سفلیس وتریکومونیازیس (تک تارچه زدگی) را در نظر داشته باشید.

 

اگر فشار خونتان نرمال(زیر 8/12) است، هر دوسال آن را چک کنید. اگر فشار خون شما بالاست یا خطر فشار خون بالا شما را تهدید میکند نیاز است که بیشتر زیر نظر باشید و غربالگری دیابت را بیشتر انجام دهید. همچنین کلسترول خود را اندازه بگیرید و از پزشکتان بپرسید هرچند وقت نیاز به تست کلسترول دارید.

منبع: webmd
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید