preloader

خطر ابتلا به سرطان با سطوح بالاتر ویتامین D


خطر ابتلا به سرطان با سطوح بالاتر ویتامین D
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11308 اشتراک گذاری :

محققان نشان داده اند که بهبود سطح ویتامین D افراد می تواند یک ابزار مهم برای پیشگیری از سرطان باشد آن ها پس از مطالعه دریافتند که خطر ابتلا به این بیماری با تغییر سطح ویتامین D افزایش می یابد

محققان دانشکده پزشکی کالیفرنیا چگونگی ارتباط بین سطح ویتامین D و ابتلا به سرطان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند..این مطالعه شامل تمام سرطان های تهاجمی، به استثنای سرطان پوست است.

این مطالعه برای اولین بار به قرار دادن اعداد در این رابطه موفق شد:

تا کنون اینطور مطرح شده است که مقادیر کافی از ویتامین D به پیشگیری از انواع سرطان های مهاجم منجر شده است.ویتامین Dکه توسط بدن از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید تولید می شود، کمک می کند تا سطح کلسیم و فسفات بدن کنترل شود برای اولین بار مشاهده شد سطح پایین ویتامین D با سرطان در ارتباط است. بخصوص کسانی که در عرضهای جغرافیایی بالاتر زندگی می کردند و در نتیجه دسترسی کمتری به نور خورشید و سطوح پایین تر ویتامین D داشتند بیشتر در معرض احتمال ابتلا به سرطان روده بودند .

از آن زمان، مطالعات بیشتر در ارتباط با کمبود ویتامین D و سرطان های دیگر انجام شد از جمله سرطانهای سینه، ریه و مثانه

بحث های زیادی در مورد سطح توصیه شده از ویتامینD شده است

تنها راه دقیق برای اندازه گیری ویتامین D در بدن اندازه گیری سطح 25 هیدروکسی ویتامین D در خون است. کلیه ها هیدروکسی 25 ویتامین Dرا به شکل فعال آن تبدیل می کند و به این ترتیب به کنترل میزان کلسیم و فسفات کمک می کند.

بحث های زیادی در سال های اخیر در مورد میزانی از ویتامین D که درسطوح خونی باید باشد،وجود داشته است

در سال 2010، موسسه پزشکی (IOM) توصیه می کند سطح هدف حدود 20 نانوگرم / میلی لیتر است که برای سلامت استخوان افراد سالم 19 تا 70 سال توصیه شده است که معادل 600 واحد ویتامین D در هر روز است

از آن زمان، گروه های دیگر استدلال کرده اند که سطح هدف باید بالاتر باشد، حدود 50 نانوگرم / میلی لیتر یا بیشتر.

در مطالعه جدید، پروفسور گارلند و همکارانش برای پیدا کردن مقداری از ویتامین D که در سطح خون به طور موثر خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد تلاش کردند

آنها رویکردی را پیش گرفتند که به طور معمول مورد استفاده قرار نمی گرفت یک آزمایش بالینی روی1169 نفر از زنان و دیگر یک مطالعه آینده نگر روی 1135 نفر از زنان صورت گرفت که نتایج حاصل از دو نوع مختلف مطالعه با هم مقایسه شد برخی از تجزیه و تحلیل ها، این نتیجه را به همراه داشت که

سطح ویتامین D از 40 نانوگرم / میلی لیتر یا بالاتر با 67 درصد کمتر از خطر ابتلا به سرطان گره خورده است

سطح ویتامین D خونی ​​25 هیدروکسی در شرکت کنندگان آزمون بالینی 30 ng / میلی لیترو در شرکت کنندگان در مطالعه آینده نگر، 48 ng / ml بود.

محققان دریافتند که میزان بروز سرطان در گروه مطالعه بالینی (که در سطح D متوسط ​​پایین تر ویتامین بودند) بالاتر از گروه مطالعه آینده نگر بود. آمار و ارقام به ترتیب 1020 مورد در هر 100،000 نفر در سال و 722 در هر 100،000 نفر در سال را نشان دادند .

آنها همچنین دریافتند که میزان ابتلا به سرطان در سطح 25 هیدروکسی ویتامین D افزایش یافت. زنانی که سطح ویتامین D آنها 40 نانوگرم / میلی لیتر یا بالاتر بود 67٪ خطر پایین تری از ابتلا به سرطان نسبت به زنانی داشتند که سطح ویتامین Dشان 20 نانوگرم / میلی لیتر یا کمتر بود

محققان در این رابطه می گویند که سطح مصرف بهینه از ویتامین D چه مقدار باید باشد و یا چگونه باید آن را بدست آورد، با قرار گرفتن در معرض بیشتر نور خورشید یا تغییرات رژیم غذایی یا مصرف مکمل.

پروفسور گارلند می گوید یافته ها به سادگی نشان می دهد که کاهش خطر سرطان زمانی که سطح ویتامین D خون به 40 از ng / mlو بالاتر از این رسید حتی بیشتر است. او و همکارانش به این نتیجه رسیدند که:

پیشگیری اولیه سرطان،به جای گسترش تشخیص زود هنگام و یا بهبود درمان، به معکوس کردن روند رو به بالا حال حاضر از بروز سرطان در سراسر جهان ضروری است. این تجزیه و تحلیل نشان می دهد که بهبود وضعیت ویتامین D یک ابزار کلیدی در پیشگیری است.

اگر شما دغدغه مبارزه با این بیماری را دارید، به طرح جامع ملی کرشمه بپیوندید...

برای دریافت مشاوره آنلاین پزشکی اینجا کلیک کنید.

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو کلیک کنید.

منبع: MNT
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید