preloader

استرس مزمن منجر به التهاب مغز و از دست دادن حافظه می شود


استرس مزمن منجر به التهاب مغز و از دست دادن حافظه می شود
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10728 اشتراک گذاری :

بر اساس یک مطالعه جدید که در مجله علوم اعصاب منتشر شده افرادی که به دلیل فشار و سختی کار استرس مزمن دارند ، بیشتر در معرض خطر از دست دادن حافظه می باشند.
تیمی از محققان رابطه بین استرس طولانی مدت و از دست دادن حافظه کوتاه مدت در موشها را آزمایش کردند ، در نهایت محققان امیدوارند این یافته ها به افرادی که با استرس زندگی می کنند کمک خواهد کرد.
تیم تحقیق برای موشها در یک راه پر پیچ و خم یک سوراخ فرار تعبیه کردند ، سپس موشها را در معرض یک موش بزرگتر تهاجمی قرار دادند ، موشهایی که بارها و بارها مجبور به مقابله با مزاحم شده بودند ، سخت تر محل سوراخ فرار را به یاد می آوردند  از طرف دیگر ، موشهایی که احساس امنیت از نبود مهاجم می کردند به راحتی قادر به پیدا کردن محل بودند.
از دست دادن حافظه تطبیق داده شده توسط پاسخ ایمنی مشکلات در عرض 28 روز حل و فصل شد ، اما تا آن زمان شواهدی مبنی بر اجتناب از داشتن روابط اجتماعی و افسردگی در موشها دیده شد.
ناتوانی در یادآوری با تغییرات قابل اندازه گیری در مغز موشها همزمان شد . آزمایش روی سلولهای ایمنی و یا ماکروفاژها در مغز موشها ، نشان میدهد ، پاسخ سیستم ایمنی بدن به استرس به التهاب منجر شده است . علاوه بر این ، تمرکز بر روی هیپوکامپ که  یک مرکز در مغز برای حافظه و پاسخهای عاطفی است ، دچار کمبود در توسعه سلولهای عصبی جدید را نشان داد که در 10 تا 28 روز پس از دوره پراسترس به پایان رسید.
تیم نتیجه می گیرد که از دست دادن حافظه کوتاه مدت با التهاب مغز و سیستم ایمنی بدن مرتبط است.
استرس ، سلولهای ایمنی را از مغز استخوان آزاد می کند و این سلولهای آزاد شده به مناطقی از مغز که در ارتباط با فعال سازی عصبی در پاسخ به استرس و مرکز حافظه است ، می روند.
تجربه حاصل از سلطه مکرر یک موش مهاجم و شکستهای اجتماعی مداوم بقیه موشها شبیه به تجربه بسیاری از مردم است که با استرس مزمن روانی زندگی می کنند .
این دانشمندان امیدوارند که درک بهتری از استرس و مشکلات شناختی و خلق و خوی می تواند ایجاد استراتژی برای کسانی که زندگی روزانه شامل اضطراب، افسردگی و مشکلات جاری مانند اختلال استرس پس از سانحه کمک کند . یکی از راه حل برای پیدا کردن یک راه به قطع التهاب می شود.
گادبوت، کبک می گوید:
تاثیر بر حافظه و التهاب مغز که توسط سیستم ایمنی بدن ایجاد می شود ، از اکتشافات مهم و جدید است . این امکان وجود دارد که ما بتوانیم در اهداف دارویی و درمان از آن استفاده کنیم . اخبار پزشکی اخیرا گزارش داده است که اضافه وزن یا چاقی می تواند حافظه را تحت تاثیر قرار دهد.

 

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو اینجا کلیک کنید.

منبع: MNT
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید