preloader

ماندن در ترافیک می تواند به سلامت شما آسیب برساند


ماندن در ترافیک می تواند به سلامت شما آسیب برساند
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10637 اشتراک گذاری :

از انتظار در ترافیک بیمار شده اید؟ بله این امکان وجود دارد. آلودگی که در داخل اتومبیل در ترافیک و پشت چراغ های راهنمایی جمع می شود به مراتب بیشتر از میزان آلودگی است  که از اتومبیل های در حال حرکت تولیید می شود . در حال حاضر، پژوهشی در مجله علوم محیط زیست منتشر شده که فرآیندها و اثرات  این موضوع را بررسی کرده است و یک راه حلنیز ارائه داده است :بسته نگه داشتن پنجره ها.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) آلودگی هوا در فضای باز را به عنوان یک  خطر بزرگ زیست محیطی برای سلامت عنوان می کند  و معتقد است که این مسئله با  3.7  میلیون مرگ و میر زودرس در سراسر جهان در سال 2012 در ارتباط است .

آلودگی هوا منجر به سرطان ریه، آسم و دیگر بیماری های تنفسی شده که با سکته مغزی و دیگر بیماری های قلبی همراه است و تمام این ها می توانند کشنده باشند.

در سال 2013، سازمان بهداشت جهانیWHO آلودگی هوا در فضای باز شهرها را به عنوان یک عامل سرطان زا برای انسان مثل مصرف سیگار در سال 1985 اعلام کرد

در ایالات متحده، قرار گرفتن در معرض ذرات معلق هوا هشتمین علت اصلی مرگ و میر درهر سال است. در لندن مرگ و میر مربوط به آلودگی هوا 10 برابر بیشتر از تلفات ناشی از تصادفات جاده تخمین زده شده است.

تحقیقاتی که توسط دکتر Prashant و تیمش در انگلستان انجام شد، نشان داد که از 25 درصد میزان قرار گرفتن در معرض ذرات مضر هنگام رانندگی تنها 2 در صد آن در حین سفر است و مابقی آن هنگام توقف در چهارراه ها و تقاطع ها و چراغ هاست

آلودگی در تقاطع ها 29 برابر بیشتر از جاده ها  است . در تقاطع ها وسایل نقلیه سرعت خود را کم کرده  توقف کرده و تا به حرکت درآمدن مجدد در جا روشن می مانند همچنین در این حالت آنها به هم نزدیک هستند.

این امر منجر به بالا رفتن غلظت ذرات در یک تقاطع چراغدار می شود که 29 برابر بیشتر از زمانی است که اتومبیل ها در جریان آزاد رفت آمد هستند. علاوه بر این در ترافیک اتومبیل به آرامی حرکت می کند به طوری که رانندگان نزدیک هم قرار می گیرند و خروجی ماشین ها پراکنده نشده و تجمع می یابد .

به عنوان یک نتیجه، اتومبیل در ترافیک و یا پشت چراغ قرمز حاوی 40 درصد آلودگی بیشتر از اتومبیل های در حال حرکت است
دانشمندان اندازه گیری ذرات معلق خروجی از یک ماشین در حال حرکت را تحت پنج تنظیم تهویه مختلف مورد آزمایش قرار دادند ماشین 6 کیلومتر حرکت کرد و از 10 چراغ ترافیکی مختلف عبور کرد.

آنها اندازه گیری ها را در تقاطع ها که توسط چراغ های ترافیک کنترل می شد انجام گرفتند.آنها  خواستند ببینند که چگونه ذرات تنظیمات تهویه ذرات در داخل خودرو را تحت تاثیر قرارمی دهد  آنها همچنین چگونگی میزان آلودگی در داخل خودرو را با هوای اطراف عابران پیاده جاده ها در چراغ های ترافیک مقایسه کردند.

نتایج نشان داد که سیستم تهویه خودرو در از بین بردن ذرات درشت کارآمد بود، اما زمانی که غلظت ذرات درشت کم شد، تعداد ذرات ریز افزایش یافت. بالاترین سطح آلودگی در داخل خودرو زمانی رخ داد  که پنجره ها در پشت چراغ های ترافیک بسته شد و فن ها زده شد.

عابرین پیاده نیز در تقاطع ها در معرض آلودگی اضافی قرار گرفتند، اما سطح ذراتی که رانندگان در معرض آن بودند  تا هفت برابر  بیشتر بود.

.بستن پنجره ها و خاموش کردن فن در ترافیک

برای کاهش مقدار آلودگی در حال انتظار در ترافیک و پشت چراغ های راهنمایی،رانندگان باید پنجره ماشین را ببندند و فن را خاموش کنند  این کار می تواند شانس تنفس در سطح خطرناک آلودگی هوا را تا 76 در صد کاهش دهد.

 

اگر فن یا بخاری روشن باشد، هوا دوباره به داخل خودرو جریان می یابد البته بهبود بهره وری از سیستم تصفیه آب از وسایل نقلیه در آینده بیشتر می تواند برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض هوای بیرون در جاده در چنین شرایطی مفید باشد 


در سال 2015، دکتر Prashant و تیم او به رانندگان در تقاطع ها  پیشنهاد کردند  که یک فاصله استاندارد با ماشین مقابل را حفظ کنند چرا که این کار می تواند به کاهش خطر ابتلا کمک کند.


همچنین محققان یافتن مسیرهایی را که تقاطع چراغدار ندارند به  رانندگان پیشنهاد می کنند  آنها همچنین اشاره کردند که مقامات حمل و نقل محلی می توانند با هماهنگ سازی علائم راهنمایی و رانندگی، زمان انتظاراین چراغ ها را کاهش دهند. سیستم مدیریت ترافیک جایگزین مانند پل های هوایی نیز می تواند برای کاهش مشکل کمک کند.

اگر شما دغدغه مبارزه با این بیماری را دارید، به طرح جامع ملی کرشمه بپیوندید...

منبع: MNT
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید