preloader

رابطه جنسی ایمن ‌


رابطه جنسی ایمن ‌
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11299 اشتراک گذاری :

عفونت های قابل انتقال جنسی (STIs) از طریق تماس جنسی شامل روابط جنسی ار طرق دهانی ، مقعد و واژن گسترش می یابند و همچنین می تواند از یک زن باردار به جنین او قبل یا بعد از زایمان گسترش یابد. این عفونت ها  بر زنان و مردانی که در معرض نگرانی های بهداشت عمومی هستند تأثیر می گذارد.
اگر چه بیشترین STI ها می توانند درمان شوند، بعضی از آنها نمیتوانند، از جمله HIV که باعث ایدزمی شود، تبخال تناسلی و ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) که می تواند باعث زگیل های تناسلی شود.
افراد مبتلا به STI ممکن است توسط افرادی که نمی دانند آلوده شده اند، مبتلا شوند . همیشه و هر زمان که تماس جنسی دارید حتی تماس جنسی دهانی خود را محافظت کنید تا اینکه مطمئن شوید که شما و همسرتان به STI آلوده نیستید.
اگر شما در رابطه هستید، رابطه جنسی را تا زمانی که از لحاظ جسمی و احساسی آماده نشده اید به تاخیر بندازید و اگر  توافق کرده اید که فقط رابطه جنسی با یکدیگر داشته باشید هر دو برای STI آزمایش دهید.


خودداری به عنوان پیشگیری

اجتناب کامل از تماس جنسی از جمله مقاربت و رابطه جنسی تنها راه خاص برای جلوگیری از عفونت است.
سعی کنید با شریک زندگیتان بی پرده صحبت کنید
قبل از داشتن رابطه جنسی با کسی در مورد  STI صحبت کنید. حتی اگر شریک جنسی تان علائم STI را نداشته باشد، ممکن است آلوده باشد.
سوالاتی که قبل از رابطه جنسی پرسیده می شوند عبارتند از:
• چند نفر با شما رابطه جنسی داشته اند؟
   آیا رابطه جنسی بدون کاندوم داشته اید؟
• آیا تا کنون رابطه جنسی دهانی بدون محفاظت داشته اید؟
• آیا در یک زمان بیش از یک شریک جنسی داشته اید؟
• آیا داروهای غیرقانونی را تزریق می کنید یا آیا شما با کسی که دارو مصرف می کند رابطه جنسی داشته اید؟
• آیا تا کنون رابطه جنسی با یک فاحشه داشته اید؟
   آیا تست HIV داده اید؟ نتایج چه بود؟
• آیا تا به حال STI، از جمله هپاتیت B یا هپاتیت C داشته اید؟ آیا درمان شده  و نتیجه  درمان چه بوده؟
 
شیوه های ایمن تر
برخی از ویروس ها، مانند HIV، می توانند تا 6 ماه طول بکشد تا در خون تشخیص داده شوند. تبخال تناسلی و ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) می تواند با وجودی که هیچ نشانه ای از وجود در فرد ندارند  گسترش یابد. حتی اگر شما و شریک زندگیتان آزمایش داده باشید  هم  از کاندوم استفاده کنید .همچنین  زمانی که شما و شریک زندگی تان 6 ماه رابطه جنسی نداشتید  باید دوباره آزمایش دهید
• در صورت وجود علائم STI، از جمله ارگاسم غیر معمول، زخم، قرمزی، رشد ناحیه تناسلی و یا درد هنگام ادرار، بیشتر بررسی کنید.
• در یک زمان بیش از یک شریک جنسی نداشته باشید امن ترین رابطه جنسی با یک شریک است که او نیز تنها با شما رابطه جنسی دارد. هر زمانی که یک شریک جنسی جدید اضافه می کنید، شما در معرض تمام بیماری هایی هستید  که شریک جنسی تان  ممکن است داشته باشد. اگر چند همسر در یک زمان داشته باشید، خطر ابتلا به STI افزایش می یابد.
• هر زمانی که رابطه جنسی دارید، از کاندوم استفاده کنید. کاندوم بهترین راه برای محافظت از شما در برابر بیماری های مقاربتی است. کاندوم لاتکس و پلی یورتان اجازه نمیدهد ویروس های STI منتقل شوند، بنابراین آنها از شما در برابر  ویرووس های جنسی  حمایت خوبی می کنند. کاندوم های ساخته شده از روده گوسفند از ورود ویرووس های جنسی محافظت نمی کنند.
• برای جلوگیری از پاره شدن کاندوم در طول رابطه جنسی ، از روان کننده ها بر پایه آب مانند K-Y Jelly یا Astroglide  استفاده کنید. زخم های کوچک ایجاد شده در مهبل (واژن) در طول رابطه جنسی واژینال یا خونریزی های کوچک مقعد در طول رابطه جنسی از راه مقعد اجازه می دهد باکتری های STI یا ویروس ها به خون شما منتقل شوند.
• اگر شما یک زن هستید، از ضد عفونی کننده ها اجتناب کنید، زیرا می تواند تعادل طبیعی میکروارگانیسم های مهبل را تغییر داده و خطر ابتلا به STI را افزایش دهد.
• امتناع از رابطه جنسی دهانی زمانی که ناراحتی های دندان و لثه دارید می تواند باعث کاهش عفونت از طریق فعالیت جنسی شود شما می توانید در این مورد با دندانپزشک خود صحبت کنید.
• مسئولیت پذیری: در صورت داشتن نشانه های عفونت و یا داشتن ویرووس های STI   مانند اچ آی وی قبل از درمان ، از تماس جنسی اجتناب کنید. اگر شما یا شریک زندگی تان تبخال داشته اید، در زمان هر نوع رابطه جنسی  از کاندوم استفاده کنید،در غیر این صورت از تماس جنسی خودداری کنید.

پیشنهاد شفاجو:

**برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو اینجا کلیک کنید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید