preloader

5 نکته در خصوص چگونگی ثابت نگه داشتن وزن ایده آل


5 نکته در خصوص چگونگی ثابت نگه داشتن وزن ایده آل
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10461 اشتراک گذاری :

شما وزن مورد نظر خود را به دست آورده اید، خب گام بعدی چیست؟ بله نگه داشتن آن!

شما می توانید با داشتن یک نگرش مثبت از تغییراتی که بوجود آورده اید آن را ثابت نگه دارید.


پنج راهنمایی برای کمک به شما که در این مسیر حرکت از آن استفاده کنید:

1- وعده های غذایی را حذف نکنید. حذف کردن وعده های غذایی باعث کاهش سرعت متابولیسم شما می شود. این کار همچنین می تواند موجب پرخوری در طول روز شود.
2- خود را وزن کنید. وزن کردن روزانه ممکن است به نظر حرکتی وسواسی به نظر  برسد، اما نتایج تحقیقات نشان می دهند که این روش در رسیدن به وزن مورد نظر موثرتر از وزن کردن با فواصل طولانی تر است.
3- برای خود یک دفترچه یادداشت سلامتی روزانه درست کنید. برای اطمینان از اینکه تغذیه سالم دارید و خود را به چالش کشیده اید، همه چیزهایی که در طول روز می خورید یا می  نوشید را یادداشت کنید. صادقانه و دقیق باشید در غیر این صورت، داشتن این دفترچه مفید نیست. این کار به شما کمک خواهد کرد هنگامی که مواد غذایی پر کالری مصرف می کنید آن ها را ببینید، بنابراین می توانید تنظیمات لازم برای کم کردن کالری را انجام دهید. شما همچنین می توانید ورزش (و مدت زمان) آن را نیز ثبت کنید. توجه داشته باشید با این کار شما متوجه  هر گونه روند در حال انجام در بدنتان خود خواهید  شد. به عنوان مثال، اگر در حال افزایش وزن هستید متوجه می شوید که در حال خوردن بیشتر یا تحرک کمتر هستید.
4- به یک رژیم سالم متعهد باشید. خوردن انواع غذاها برای دریافت تمام مواد مغذی برای بدن مورد نیاز است. انتخاب شما باید سبزیجات کامل، میوه ها و منابع پروتئینی خالص را شامل شود.
5- فعال باشید حالا وقت آن نیست که تمریناتتان را کاهش دهید. شما هنوز هم می بایست در روزهای هفته ورزش کنید. فعالیت بدنی یکی از مهمترین جنبه های حفظ وزن است، بنابراین مطمئن شوید که آن را در برنامه روزانه خود قرار می دهید.

 

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو کلیک کنید.

منبع: webmd
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید