preloader

7 راز موفقیت در کاهش وزن


7 راز موفقیت در کاهش وزن
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11026 اشتراک گذاری :


خوب است که هم لاغر شوید و هم از مواد غذایی رژیم خود لذت ببرید.
هنگام کاهش وزن به خاطر حفظ سلامتی، به جای اینکه به دنبال یک رژیم سریع بگردید مهم این است که بتوانید مراحل پایدار و سالمی را انتخاب کنید. به جای اینکه به دنبال یک رژیم سریع بگردید، فکر کنید چگونه می توانید شیوه زندگی خود را  تغییر دهید تا این امکان را به شما دهد که وزن خود را کاهش دهید و برای مدت طولانی بتوانید آن را حفظ کنید.
کارولین پالیستر، مدیر جهانی بهداشت عمومی لاغری و متخصص تغذیه، راهنمایی های خود را برای موفقیت دراز مدت کاهش وزن اینگونه ارائه می دهد.

 

1- هدف کاهش وزن خود را مشخص کنید

این هدف باید واقع بینانه بوده و از دست دادن  تقریبا 5 تا 10 درصد از وزن اولیه فرد  باشد، تحقیقات جدید نشان می دهد افرادی که هدف کاهش وزن خود را تعیین می کنند تقریبا دو برابر کاهش وزن دارند.

 یک مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه و رژیم غذایی انسانی، نشان می دهد که مسیر موفقیت در تصمیم گیری برای رسیدن به وزن ایده آل است که شما واقعا می خواهید به آن دست یابید ( وزن رویای شما ) و پشتکار برای رسیدن به آن؛ اگر واقعا وزن خاصی را بخواهید، انگیزه بیشتری خواهید داشت.
 

2- غذاهای روزمره را انتخاب کنید، نه فقط سالاد

گرسنگی یکی از دلایل اصلی است که باعث می شود تا  افراد در برنامه کاهش وزن رژیم خود را بشکنند، زیرا اغلب مردم تصور می کنند که برای کاهش وزن فقط باید سالاد یا بخش های کوچک از مواد خوراکی یا غذاهای رژیمی خاص مصرف کنند. در واقع، کنترل اشتهای شما با مصرف غذاهای روزمره مانند ماکارونی، سیب زمینی، برنج، ماهی، مرغ، گوشت بدون چربی، تخم مرغ، لوبیا ، حبوبات و همچنین میوه ها و سبزیجات  ممکن است زیرا این غذاها کم کالری و سیرکننده اند.
اگر واقعا میخواهید یک تغییر طولانی مدت ایجاد کنید، باید موادی را مصرف کنید که با آن راضی و خوشحال هستید و می توانید به زندگی عادی و روزمره خود ادامه دهید.
تلاش برای محدود کردن غذا در سالادها، سوپ ها، جایگزین های غذا یا آب به تنهایی برای کاهش وزن از انرژی شما می کاهد و سالم نیست. اگر واقعا می خواهید تغییر طولانی مدت داشته باشید، باید آن چیزی را که با آن خوشحال هستید نگه دارید تا بتوانید زندگی کنید. یک رژیم غذایی متعادل و سالم باید به شما احساس راحتی و پر انرژی بودن بدهد تا بتوانید آن را ادامه دهید.

 

3- سعی نکنید غذاهای مورد علاقه خود را ممنوع کنید.

واقعا تضمینی وجود ندارد که شما بتوانید روزهای زیادی از مصرف شکلات، کیک و ... صرف نظر کرده و تلاش کنید آنها را کاملا ممنوع کنید. خبر خوب این است که هیچ نیازی به این کار نیست! هنوز هم از مواد غذایی که دوست دارید می تونید لذت ببرید، یک راه عالی برای اطمینان از صحیح بودن رژیم این است که هرگز احساس گناه و یا محرومیت از ماده غذایی خاصی را احساس نکنید. همه چیز باید حول محور تعادل و رضایت شما باشد تا شما در حالی که هنوز آزادی خود را برای لذت بردن از مقادیر کنترل شده از هر غذای پرکالری دارید احساس سلامتی و سیری کنید. بهترین شانس یافتن این شیوه سالم برای خوردن و داشتن رژیم پایدار است.


4- از کسانی که مثل شما هستند حمایت بگیرید

از دست دادن وزن می تواند سخت و پر چالش باشد، پشتیبانی و به اشتراک گذاشتن ایده ها و تجربیات با دیگر افرادی که مثل شما هستند و در شرایط شما قرار دارند، می تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد. مثل داشتن تیم شخصی!
تحقیقات روانشناختی نشان می دهد که حمایت اجتماعی می تواند به کاهش وزن کمک کند و یک رویکرد گروهی، حداقل در کوتاه مدت، کمک کننده است.


5- به برنامه کاهش وزن خود متعهد باشید

در حالی که شما تصمیم به از دست دادن وزن دارید، باید بتوانید در اغلب شرایط زندگی تان با آن ارتباط برقرار کنید، این شرایط می تواند شانس موفقیت شما را تعیین کند. محققان در مطالعه ای که در مجله BMC Public Health  منتشر کردند، دریافتند افرادی که بیشتر در جلسات گروهی (در صورت عضویت در یک باشگاه لاغری) شرکت می کنند در سه ماه به میزان سه برابر بیشتر از کسانی که فقط چند جلسه حضور دارند وزن کم می کنند.
تعهد به تغییر شیوه زندگی و انجام دقیق آن در هفته، برنامه ریزی برای هفته آینده، به شما کمک خواهد کرد که شانس خود را برای تغییرات سالم یک عادت طولانی مدت به حداکثر برسانید.
فعالیت نقش مهمی در بهبود روحیۀ ذهنی شما و حفظ وزن دارد ...

 

6- وقتی آماده رژیم هستید فعالیت را به زندگی خود معرفی کنید!

فقط به این دلیل که تصمیم گرفته اید وزن کم کنید، به این معنی نیست که باید روزانه چند کیلومتر بدوید یا از یک تمرین شدید و سخت استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که ابتدا تغییرات در تغذیه و عادت های زندگی اغلب ساده ترین و موثر ترین راه برای کاهش وزن  است.
اگر شما با این  فکر رژیم خود را شروع کرده و خسته شده اید، سعی کنید دوباره این موضوع را برای خود تعریف کنید که چه چیزی به عنوان فعالیت است، فعالیت بیشتر آن چیزی است که شما را به حرکت  وا می دارد مثل کار خانه، شستشوی ماشین، پیاده روی ، و سپس به تدریج فعالیت های بیشتر را به زندگی خود وارد کنید. در هر حال تغییر دادن آنچه که می خورید، بهترین راه برای از دست دادن وزن است و فعالیت نقش مهمی در کمک به کاهش وزن شما دارد و سبب بهبود سلامت جسمی، روحی و روانی شما می شود.

 

7- یاد بگیرید که لغزش های خود را جبران کنید  ما همه آنها را داریم.

هنگامی که شما در حال کاهش وزن هستید، اجتناب ناپذیر است، اما پس از آن هم زندگی در راه است. تحقیقات ما نشان می دهد که 98 درصد از افراد در برخی موارد از برنامه تغذیه سالم خود دور می شوند اما مهم این است که چگونه به این مشکل پاسخ دهید. به جای اینکه از خودمان انتقاد کنیم، که احتمال رفتن به مسیر اشتباه یا حتی رها کردن کامل رژیم را در پی دارد، بهتر است که با خودتان مهربان باشید.
افرادی که در طول رژیم متوجه این مسئله هستند که آنها هم انسان هستند و هر کسی اشتباه می کند، سریع تر در مسیر حرکت می کنند و بیشتر در معرض کاهش وزن طولانی مدت هستند.

 

برای دریافت رژیم شفاجو اینجا کلیک کنید.

منبع: NetDoctor
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید