preloader

در صورت مشاهده علائم کرونا چه باید کرد؟


در صورت مشاهده علائم کرونا چه باید کرد؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10486 اشتراک گذاری :

ویروس کرونا به مرزهای ایران نزدیک شده است؛ مراقبت‌ها و غربالگری‌ها ادامه دارد اما هیچ کدام مانع قطعی و کاملی در مقابل ویروس نخواهند بود.

کنترل‌ و مراقبت‌های بهداشتی در ایران در حالی افزایش پیدا کرده است که اعلام شده است ویروس کرونا در پاکستان مشاهده شده است. روز دوشنبه همچنین تصویری از انتقال یک فرد مظنون به کرونا در ترکیه هم در رسانه‌ها منتشر شد.

در جریان شیوع این ویروس‌ها از شهروندان خواسته می‌شود به موارد شستن دست‌های خود با آب پاکیزه و مواد شوینده بیافزایند، حتما دهان خود را هنگام عطسه یا سرفه بپوشانند، از حضور در مکان‌های همگانی و شلوغ که احتمال وجود ویروس در آن‌ها وجود دارد و نیز نزدیک شدن به افراد بیمار پرهیز کنند، یا از تماس بدون محافظ‌های بدنی (مانند ماسک، دستکش و مانند این‌ها) با حیوانات اهلی و وحشی خودداری کنند.

کیت‌های تشخیصی ویروس کرونا برای کنترل ویروس کرونا از آلمان وارد شده و اکنون در کشور وجود دارد.

درصورت مشاهده علائم کرونا، افراد می‌توانند به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند تا اقدامات لازم برای آنها انجام شود. در صورت نیاز، فرد به بیمارستان معین شهرستان ارجاع داده می‌شود.

تنها مبدا مرزی مستقیم ایران با چین فرودگاه امام خمینی است که پروازها به صورت مستقیم به کشور چین و بالعکس صورت می‌گیرد. با پایگاه بهداشتی مراقبت مرزی این فرودگاه که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران است، هماهنگی‌های لازم انجام شده است. همچنین دستورالعمل کشوری مبارزه با این بیماری، پیشگیری و کنترل آن تدوین و ابلاغ شده و همه مسافرانی که از این مبدا مرزی وارد کشور می‌شوند، مورد مراقبت فعال قرار می گیرند. همچنین مسافرانی که به سمت چین پرواز می‌کنند، آموزش و اطلاع رسانی لازم در مورد آنها صورت می‌گیرد. در مورد سایر مبادی مرزی هم چه زمینی و چه هوایی تمهیداتی اندیشیده شده است که اگر کسی به صورت غیرمستقیم از چین وارد کشور شود تحت مراقبت قرار گرفتن آن فراموش نشود.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید