preloader

جراحی بینی و بارداری


جراحی بینی و بارداری
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10391 اشتراک گذاری :

همه خانم های باردار اغلب می دانند در زمان بارداری چه کارهایی نباید انجام دهند. به طور مثال اغلب همه می دانند رنگ کردن مو و خوابیدن روی شکم و خوردن پنیر های نرم از جمله مواردی است که در زمان بارداری نباید انجام شود. اما اینکه در زمان بارداری می توان جراحی زیبایی انجام داد یا خیر سوالی است که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده است و ممکن است اغلب بیماران فکر کنند که عمل بینی بر شکم در حال رشد تاثیری نخواهد داشت، اما باید گفت که این تصور اشتباه است و عمل بینی بر شرایط بسیار موثر خواهد بود.

خانم هایی که پس از زمان بندی برای جراحی متوجه شده اند که باردار هستند بهتر است زمان جراحی را عقب بیاندازند. هرچند که جراحی بینی به رحم ربطی ندارد اما داروها و آرام بخش های زمان جراحی و پس از جراحی ممکن است برای جنین ضرر داشته باشد. بنابراین بهتر است جراحی بینی را پس از بارداری انجام دهید و به خاطر جراحی بینی که در هر زمان می توان انجام داد سلامت جنین را به خطر نیاندازید. اما اگر به دلیل انحراف سپتوم دچار مشکلات تنفسی شدید و عدم دریافت اکسیژن، سلامتی شما را تهدید کرد این جراحی دیگر یک جراحی انتخابی نیست و ممکن است ناچار به عمل باشید که البته به ندرت این اتفاق می افتد و حتماً باید دکتر خود فرد شرایط را ارزیابی کنند .

سوالی که برای اغلب خانم ها پیش می آید این است که چند وقت پس از جراحی بینی می توانند برای بارداری اقدام کنند؟ باید گفت نظر اکثر جراحان این است که پس از پایان دوره بهبود و مستحکم شدن ساختار بینی می توان برای بارداری اقدام کرد و هیچ گونه مانعی ندارد. اما بهتر است پیش از جراحی با پزشک خود مشورت کنید تا از شرایط مطمئن باشید.

پس از جراحی، برای بهبود بینی نیاز به مراقبت هایی دارید که موجب می شود در دوران بهبودی از باردار شدن منصرف شوید. ممکن است پس از جراحی به دلیل سردرد احتمالی، حال خوبی نداشته باشید. به دلیل گچ و باندپیچی روی بینی تان ممکن است احساس ناخوشآیندی داشته باشید.
هرچند که برای شیر دهی پس از جراحی بینی مانعی وجود ندارد اما ممکن است اثر داروهایی که مصرف می کنید به شیر منتقل شود و به طور کلی اغلب پزشکان توصیه می کنند که در زمان شیر دهی از مصرف داروهایی که به شیر منتقل می شود و وارد بدن کودک می شود خودداری شود.

پس از جراحی بینی در زمان بارداری نیز مانند دیگر اعضای بدن دچار تغییراتی مثل ضخیم شدن دیواره بینی و تورم بینی و … می شود و پف کردن و تورم بینی در دوران بارداری یک مسئله عادی است، اما نتایج عمل بینی، حفظ می شود و پس از بارداری پف بینی و دیگر مشکلات بینی بر طرف می شود و بینی به حالت قبل از بارداری بر می گردد.
پس از چند ماه بعد از زایمان، آمادگی های روانی و فیزیکی لازم برای انجام عمل بینی را خواهید داشت و مانعی برای جراحی بینی وجود ندارد.

مجید کاظمی

نویسنده : مجید کاظمی

متخصص گوش و حلق و بینی

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید