preloader

رابطه بین ورزش در مردان و فشار خون بالا


رابطه بین ورزش در مردان و فشار خون بالا
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 13258 اشتراک گذاری :

یک مطالعه جدید نشان می دهد که مردانی که به صورت منظم ورزش می کنند و از آمادگی جسمانی بالاتری برخوردارند نسبت به مردانی که ورزش نمی کنند احتمال کمتری برای ابتلا به فشار خون بالا مرتبط با افزایش سن دارند.

فشار خون بالا یک بیماری جدی و خطرناک است که در آن قلب مجبور است شدیدتر کار کند (به علت زیاد بودن فشار خون داخل شریان ها) تا بتواند خون را به داخل بدن پمپ کند. این بیماری اگر درمان و یا کنترل نشود می تواند خطر مواجه با حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد. بر مبنای مطالعات منتشر شده در NHS، تقریبا 30 درصد از جمعیت بریتانیا به بیماری فشار خون بالا مبتلا هستند و بسیاری از افراد دیگر نیز وجود دارند که از بیماری خود اطلاع ندارند.

مدت هاست که محققان به این نتیجه رسیده اند که ورزش به طور کلی برای بدن و از جمله برای سلامت قلب مفید است. اما محققان در دانشگاه کارولینای جنوبی کلمبیا بر روی این موضوع تحقیق کردند که آیا آمادگی جسمانی در مردان می تواند محدوده سنی که در آن بیماری فشار خون بروز می کند را بالا ببرد.

این محققان در طی 36 سال بر روی 13956 مرد بین 20 تا 90 سال که به بیماری های فشار خون بالا، بیماری های قلبی و عروقی و یا سرطان مبتلا نبودند تحقیقاتی انجام دادند. در این پژوهش میزان آمادگی جسمانی افراد از طریق تست ورزشی (تردمیل) اندازه گیری می شد.

نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که ابتلا به فشار خون بالا در مردانی که آمادگی جسمانی کمی داشتند از سنین 42 تا 46 سالگی شروع می شود، این در حالی بود که افرادی که آمادگی جسمانی بالاتری داشتند تقریبا 10 سال دیرتر و یعنی در سن 54 سالگی با علائم اولیه فشار خون بالا مواجه می شدند.

"لیو جونشیو" یکی از محققان این پژوهش، در این زمینه گفته است که: "از آنجا که داشتن فعالیت بدنی منظم در مردان می تواند منجر به بالا رفتن آمادگی جسمانی آنها شود، لذا توصیه می کنیم برای به تاخیر انداختن ابتلا به فشار خون بالای ناشی از افزایش سن، به صورت منظم ورزش کنند و تا جایی که می توانند آمادگی جسمانی خود را بالا ببرند."

به همین منظور به شما توصیه می کنیم که حداقل در هفته 150 دقیقه ورزش منظم از جمله پیاده روی سریع، دویدن آهسته و یا در جا دویدن و ... را داشته باشید.

این پژوهش در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق منتشر شده است. گام بعدی این تیم تحقیقاتی به میزان تاثیر آمادگی جسمانی در زنان بر روی ابتلا به فشار خون بالای ناشی از افزایش سن اختصاص دارد.

 

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو اینجا کلیک کنید.

منبع: NetDoctor
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید