preloader

وظایف و مسئولیت های یک آمبولانس


وظایف و مسئولیت های یک آمبولانس
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10221 اشتراک گذاری :

امدادگر چه می کند؟

یک امدادگر، یا دستیار آمبولانس، مسئول سفر به موقعیت های پزشکی اورژانسی برای ارائه طیف وسیعی از مراقبت ها به بیماران است. وظایف آنها بطور خلاصه شامل ارزیابی بیمار و محیط اطرافش، اجرای روش هایی مانند CPR و تثبیت بیماران برای انتقال به بیمارستان در صورت نیاز است که در ادامه بصورت مفصل در این ارتباط صحبت خواهیم کرد.

امدادگران معمولاً به عنوان بخشی از تیم واکنش اضطراری برای بخش های آتش نشانی، بیمارستان ها، خدمات سرپایی یا تیم های نجات برای درمان بیماران در محل کار می کنند. آنها از نزدیک با افسران اجرای قانون، آتش نشانان و سایر پرسنل پزشکی برای کمک به افرادی که به کمک پزشکی نیاز دارند، همکاری می کنند. وظیفه آنها این است که به بیماران اطمینان دهند و با آنها در مورد شرایط صحبت کنند که آیا نیاز به تنظیم اندام شکسته، تجویز دارو یا گرفتن علائم حیاتی دارند. آنها همچنین ممکن است پزشکان و پرستاران را در مورد بیمار و موارد حیاتی آنها پس از ورود به بیمارستان مطلع سازند. همچنین رانندگان آمبولانس معمولا به تکنسین فوریت های پزشکی در انتقال افراد بیمار، مجروح یا در حال نقاهت کمک می کنند. مانند بلند کردن بیماران یا ملحفه ها یا حذف و جایگزین کردن تجهیزات کثیف برای حفظ شرایط بهداشتی می کنند.

 

مهارت ها و صلاحیت های مهمی برای دستیار های آمبولانس وجود دارد که می توان آنها را از طریق آموزش و تجربه آموخت. امدادگران با طیف گسترده ای از موقعیت های اورژانسی سر و کار دارند و معمولاً مسئولیت انجام کارهای زیر را به طور مؤثر بر عهده دارند:

در تماس ها با تکنسین های فوریت های پزشکی همراه و کمک می کنند. آمبولانس ها را هدایت می کنند یا به رانندگان آمبولانس در حمل و نقل افراد بیمار، مجروح یا نقاهت کمک می کنند

بیماران را روی برانکارد قرار داده و برانکاردها را معمولاً با کمک سایر خدمه در آمبولانس ها قرار می دهند. کمک های اولیه مانند بانداژ، آتل بندی و تزریق اکسیژن را برای افرادی که بیمار یا مجروح هستند انجام می دهند.

ارائه دادن کمک های پزشکی اورژانسی مانند CPR

به سرعت برای تعیین مراقبت های لازم و بهترین روش درمانی ، بیماران را در صحنه معاینه و ارزیابی کرده و ارایه تشخیص اولیه

حمل بیماران با خیال راحت توسط آمبولانس مطابق با سیاست ها و رویه های تعیین شده

راندن آمبولانس با تبعیت از سیاست ها و قوانین ایمنی قابل اجرا با حفظ خونسردی و آرامش

انتقال بیماران به اورژانس بیمارستان یا سایر مراکز درمانی

مستند کردن اطلاعات و وضعیت درمان بیمار

حقایق مربوط به حوادث یا موارد اضطراری را از لحظه ورود آمبولانس به محل حادثه تا انتقال بیمار به مرکز درمانی به کارکنان بیمارستان یا مقامات مجری قانون بصورت کامل گزارش می دهند.

ملحفه ها و تجهیزات کثیف را برای حفظ شرایط بهداشتی حذف و جایگزین می کنند. همچنین لوازم و اقلام یکبار مصرف در آمبولانس ها را دوره ریخته و برای مصارف بعدی همانند ملحفه ها جایگزین می کنند.

رازداری بیمار را حفظ کنند و تمام مراقبت ها را با رعایت حقوق بیمار انجام دهند

بهره برداری از تجهیزات آمبولانس و پاسخگویی به ارسال ها و تماس های رادیویی

همکاری با سایر ارگان ها، نهاد ها یا سازمان ها (پلیس، واحد آتش نشانی، پزشکان و غیره)

 

در بالا به وظایف و مهارت های لازم جهت کار در آمبولانس پرداختیم. اما یک تکنسین فوریت های پزشکی و یا دستیار آمبولانس چه ویژگی های روحی یا جسمی ای باید داشته باشد؟ در پاسخ به این سوال هر آنچه که لازم بوده تا بدانید را از مرکز اجاره آمبولانس ستایش امداد پرسیده و به شما ارائه میکنیم.

حفظ آرامش و خونسردی

مهارت های ارتباط بین فردی خوب برای کار در تیم و هماهنگی با دیگران برای مدیریت موقعیت های استرس زا

مهارت های ارتباطی برای صحبت واضح در مورد وضعیت و روش ها به بیماران و کارکنان مراقبت های بهداشتی

توانایی کار کردن به خوبی تحت فشار

نشستن طولانی مدت در حین رانندگی

باید بتوانند در مواقعی با یا بدون کمک تا حدود وزن یک انسان معمولی را بلند کنند

درک قوانین، مقررات، سیاست ها و رویه هایی که در مورد خدمات آمبولانس اعمال می شود

توانایی قضاوت صحیح در حین کار در یک محیط استرس زا

مهارت تصمیم گیری به موقع و سریع

رهبری و هماهنگی تیمی که در شرایط اضطراری یا بحرانی مشغول به خدمت رسانی می باشد

روحیه آموزش پذیری و علاقه به پیشرفت

مهارت های گوش دادن برای درک میزان بیماری یا آسیب بیمار

از آنجایی که امدادگران در طول کار خود بمدت طولانی در شرایط مختلف فیزیکی قرار دارند، زانو می‌زنند و خم می‌شوند، باید از نظر بدنی شرایط مناسبی داشته باشند

مهارت های حل مسئله برای درک سریع وضعیت و علائم بیمار و برای اجرای درمان مورد نیاز

از آنجایی که امدادگران نیاز به حمایت از بیماران در شرایط تهدید کننده زندگی و تحت استرس شدید دارند، آنها باید دلسوز باشند

در مقاله بالا سعی شد راهنمایی کاملی نسبت به وظایف و مسئولیت های امدادگران آمبولانس ها خدمت شما عزیزان ارائه شود که امیدواریم مجوعه تلاش همکاران ما مورد توجه شما قرار گرفته باشد و اگر تمایل به ورود به این حوزه کاری داشتید با پیش نیاز های روحی جسمی ومسئولیت های آن آشنا شده باشید.

در تهران مراکز آمبولانس خصوصی مطرح و خوب مانند آمبولانس خصوصی شرکت ستایش امداد در تمام نقاط تهران به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته در 365 روز سال مشغول خدمات رسانی به شرح زیر می باشند تا در سریع ترین زمان و بدون اتلاف وقت موفق به پوشش کل شهر شوند.

شعبه آمبولانس خصوصی شمال تهران - شعبه آمبولانس خصوصی شرق تهران - شعبه آمبولانس خصوصی غرب تهران - شعبه آمبولانس خصوصی جنوب تهران

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید