preloader

سفر به ترکیه در روز های کرونا


سفر به ترکیه در روز های کرونا
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10232 اشتراک گذاری :

طبیعی است که با شیوع بیماری کرونا نرخ مسافرت در همه جای جهان کاهش یافته و صنعت گردشگری تاثیر شدیدی از آن پذیرفته است. امروز با گذشت مدتی از شرایط بیماری و واکسیناسیون در بسیاری از شهر‌های جهان، شرایط بهتری برای مسافرت ایجاد شده است. استانبول و بسیاری از شهر‌های ترکیه در دوران کرونا هم توانستند بخشی از مسافران خود را داشته باشند و توریست‌های خاص خود را میهمان کنند.

همه ما درباره ترکیه و بسیاری از شهر‌های آن شنیده‌ایم. شهر‌های ترکیه توانسته‌اند با داشتن جاذبه‌های تاریخی کنار امکانات روز دنیا مسافران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب کنند. اگر دوست دارید شما هم در دوران کرونا به آنتالیا سفر کنید و می‌خواهید درباره بهترین تور آنتالیا یا دیگر شهر‌های ترکیه برای روز‌های کرونا اطلاعاتی داشته باشید، با ما تا انتهای این‌مطلب همراه باشید.

در ابتدا نمونه‌ای از دیدنی‌های ترکیه را به شما معرفی می‌کنیم و سپس درباره شرایط سفر در دوران کرونا مطالبی را بیان می‌کنیم.

نمونه‌ای از دیدنی‌های آنتالیا

اگر با تور آنتالیا به این‌شهر زیبا سفر می‌کنید، می‌توانید برای بازدید از دیدنی‌ها و جاذبه‌ها برنامه‌ریزی خوبی داشته باشید. یکی از مکان‌هایی که توصیه می‌شود، حتماً برای بازدید آن اقدام کنید، بندر قدیمی آنتالیا است. این‌بندر در منطقه کالیچی آنتالیا قرار دارد و اگر قصد بازدید از آن را دارید باید یکی از تور‌های با قایق آنتالیا بین انواع تورهای ترکیه را رزرو کنید.

این‌بندر که در دل فرو‌رفتگی یک صخره قرار گرفته، یکی از مناطق توریستی و محبوبی است که مسافران زیادی برای بازدید به آن مراجعه می‌کنند. به دلیل اماکن شلوغی همیشه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی هنگام بازدید آماده باشید. در ادامه درباره این پروتکل‌ها و سایر موارد مرتبط با سفر به ترکیه در دوران کرونا مطالبی را بیان می‌کنیم.

پروتکل‌های بهداشتی برای سفر به ترکیه در دوران کرونا

اگر بهترین تور آنتالیا یا ترکیه را رزرو کرده باشی، باز هم باید پروتکل‌های شخصی و گروهی را رعایت کنید تا از شر بیماری در امان باشید و سفر خوبی را بدون استرس و نگرانی تجربه کنید. در ادامه مقاله بیشتر درباره این‌موارد صحبت خواهیم کرد.

  • تست کرونا: یکی از مواردی که باید توسط مسافران انجام شود، انجام تست کرونا 72 ساعت قبل از پرواز است. جواب منفی آزمایش باید برای آژانس مسافرتی ارسال شود.
  • استفاده از وسایل بهداشت فردی مانند ماسک: مسافران در همه طول مسیر باید از ماسک استفاده کنند و باید هر مسافر تعدادی ماسک به همراه داشته باشد تا بعد از ساعت مشخصی از ماسک جدید استفاده کند. بهتر است الکل و مواد ضد‌عفونی هم به همراه داشته باشید تا سفر راحت‌تری را تجربه کنید. به‌همراه‌داشتن این‌وسایل باعث می‌شود تا از هزینه‌های اضافی جلوگیری شود. بعد از رسیدن به مقصد هم حتما در محل‌های عمومی و مخصوصا مکان‌های با سقف در همه مدت از ماسک استفاده کنید.
  • هر مسافر باید یک استانبول کارت مجزا داشته باشد و حس کد خود را روی آن ست کند. از این‌طریق می‌توانید به وسایل نقلیه عمومی و بسیاری از مراکز دسترسی پیدا کنید.

اطلاع از آخرین شرایط

با ‌توجه ‌به این‌که ممکن است در زمان‌های مختلف قوانین جدید وضع شود یا حتی بعضی از موارد حذف شود بهتر است در نزدیکی زمان سفر از آخرین اطلاعیه‌های کشور و شهر مقصد آگاهی پیدا کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای کسب اطلاعات استفاده از پشتیبانی سایت خرید و رزرو تور آنتالیا یا دیگر شهر‌های ترکیه است. مثلا شما می‌توانید سوالات خود را درباره شرایط تور ترکیه در دوران کرونا با سایت و پشتیبانی مطرح کنید تا بدون فکر کاری را انجام ندهید. همین‌موضوع نشان دهید که برای رزرو تور باید از مرجعی مناسب و پاسخگو استفاده کنید.

کارت واکسیناسیون

علاوه‌بر تست PCR منفی ترکیه اعلام کرده که مسافران باید کارت واکسیناسیون انگلیسی و QR code آن را به‌همراه داشته باشند. واکسن‌های مجاز هم عبارت‌اند از: فایزر، مدرنا، جانسون، آسترازنکا، سینوفارم و سینواک که از تزریق آن‌ها 14 روز گذشته باشد. البته همان‌طور که گفته شد درباره موارد جدید در تور ترکیه اطلاع پیدا کنید؛ زیرا طبق آخرین خبر هنگام نوشتن این‌مقاله داشتن یکی از دو مرود تست کرونا یا کارت واکسن کفایت می‌کند.

شهر‌هایی که در روز‌های قبل از سفر در آن‌ها هم حاضر بوده باشید ممکن است شما را با قوانین دیگری درگیر کنند. مثلا شهر‌هایی از جهان که در وضعیت قرمز کرونا باشند، شرایط شما را برای ورود به ترکیه سخت‌تر خواهد کرد.

سخن آخر

سفر به ترکیه در دوران کرونا با رعایت شیوه‌نامه‌ها، نکات بهداشتی فردی و رعایت قوانین دو کشور برای ورود و خروج ایمن امکان‌پذیر است. بهتر است برای سفر خود از بهترین تور آنتالیا یا دیگر شهر‌های ترکیه استفاده کنید تا علاوه بر خو شما، تور هم بسیاری از نکات بهداشتی را جهت حفظ سلامت شما و سایرین رعایت کند. حتما برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار در زمانی نزدیک به سفر خود از مشورت ارائه‌دهندگان تور یا سایت‌ها معتبر استفاده کنید.

 

 

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید