preloader

کدام جنس بروشور میان مشتری محبوب تر است؟


کدام جنس بروشور میان مشتری محبوب تر است؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10124 اشتراک گذاری :

احتمالاً می‌دانید که یک بروشور تا چه حد در فروش یک محصول اثرگذار است. بروشور در کسب‌وکارها مانند یک نقشه راهنما عمل می‌کند و در رابطه با محصول یا خدمات موردنظر توضیحات کامل و دقیقی ارائه می‌دهد. امروزه با توجه به کم‌حوصلگی مخاطبان بروشور نسبت به گذشته اهمیت بسیار بیش‌تری دارد.

در موفقیت و جذب مشتری یک بروشور آیتم های بسیاری اثرگذار هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جنس بروشور اشاره کرد. در ادامه به بررسی رایج‌ترین و محبوب‌ترین جنس‌های بروشور می‌پردازیم و هریک را بطورکامل توضیح می‌دهیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

بروشور چیست؟

می‌توان گفت بروشور یک کتابچه چند صفحه‌ای است که در آن محصول یا خدمات مورد نظر به طورکامل مورد بررسی قرار می‌گیرد. در بروشور از تصاویر، جداول، نمودار و... با هدف معرفی محصول و خدمات به فراوانی استفاده می‌شود.

کدام جنس بروشور میان مشتری محبوب تر است؟

امروزه بروشورها در جنس‌های مختلفی نظیر؛ کاغذ تحریر، کاغذ گلاسه، کاغذ کتان، کاغذ کرافت و...  تهیه و تولید می‌شوند. اما بطورکلی می‌توان گفت جنس گلاسه و تحریر  در میان مشتریان نسبت به دیگر جنس‌ها محبوبیت بیش‌تری دارند.

کاغذ گلاسه چیست؟

کاغذ گلاسه نوعی کاغذ معمولی است که سطح آن را یک لایه براق و صاف پوشش می‌دهد. به همین جهت جوهر بصورت یکنواخت بر روی آن پخش می‌شود و کیفیت چاپ آن را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد. در سطح کاغذ گلاسه یک روکش براق از جنس ژلاتین وجوددارد که به آن کوتینگ می‌گویند. این روکش سطح کاغذ گلاسه را نسبت به دیگر کاغذها صاف و مسطح می‌کند. همچنین به دلیل وجود این روکش هر لکه و کثیفی بر روی کاغذ گلاسه به راحتی و بدون هیچ دردسری پاک می‌شود و این همان ویژگی است که کاغذ گلاسه را از دیگر کاغذهای چاپ برتری می‌بخشد.

کاغذ گلاسه در برابر آب و رطوبت کاملاً مقاوم است، به همین خاطر امروزه در تهیه کاتالوگ، کارت ویزیت، جلد مجلات، تهیه بروشور و... به فراوانی استفاده می‌شود.

کاغذ گلاسه از نظر پوشش

امروزه با توجه به کاربرد و نوع استفاده می‌توان یک رو یا هر دو رو یک کاغذ را گلاسه استفاده کرد. کاغذ گلاسه یک ‌رو به‌ عنوان پوستر، کاغذ خوشنویسی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد و در سمت دیگر از کاغذ گلاسه دو رو در صفحات داخلی همچون مجله، کارت ویزیت، بروشور، کاتالوگ و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدون شک می‌دانید که کاغذ گلاسه یک‌رو نسبت به دورو قیمت کم‌تری دارد.

کاغذ گلاسه از نظر گرماژ

گرماژ کاغذ به معنای جرم یک کاغذ در ابعاد یک متر در یک متر مربع است. کاغذ گلاسه در حال حاضر در گرماژ 80,90,100,118,135,148, 170,200,250,280,300,350 طراحی و عرضه می‌شود. دقت داشته باشید که هرچه گرماژ یک کاغذ گلاسه بالاتر باشد وزن سنگین‌تری خواهد داشت و قیمت آن نیز گران‌تر است. هر یک از گرماژهای کاغذ گلاسه کاربرد مشخصی دارند، همچنین شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود سفارش دهید.

کاغذ گلاسه از نظر براقی و درخشندگی

 کاغذ گلاسه از نظر براقیت و درخشندگی به دو دسته برای و مات تقسیم می‌شود. این نوع تقسیم‌بندی با توجه به نوع لایه پوشاننده کاغذ گلاسه انجام می‌گیرد.

کاربردهای کاغذ گلاسه

امروزه کاغذ گلاسه در امور مختلفی کاربرد دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به چاپ مجلات، چاپ کاتالوگ، کارت ویزیت، انواع بروشور، تراکت، جلد مجلات، صفحات مجلات، منوی رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، انواع سررسیدهای رسمی، جلد کتاب‌ها، پوستر، کاغذ خوشنویسی  و... اشاره کرد.

کاغذ تحریر چیست؟

کاغذ تحریر رایج‌ترین نوع کاغذ است که امروزه به‌عنوان جنس بروشور نیز کاربرد دارد. این نوع کاغذ برخلاف کاغذ گلاسه دارای سطحی بافت‌دار و چندقسمتی است، به همین خاطر در هنگام نگارش یا چاپ جوهر یه سادگی به بافت آن جذب می‌شود و موجب افزایش کیفیت چاپ و ماندگاری آن می‌شود.

انواع کاغذ تحریر

‌‌کاغذ تحریر با توجه به کاربرد و نوع ساخت به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که در ادامه به معرفی و بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

انواع کاغذ تحریر از نظر جنس کاغذ

کاغذ تحریر اولیه از خمیر کاغذ و ترکیب مواد شیمیایی مختلف تولید می‌شود. حال اگر هیچ تغییری در این کاغذ ایجاد نشود و بطور مستقیم از آن استفاده شود، به آن کاغذ اندودنشده میی‌گویند. دقت داشته باشید که نمی‌توان بطور قطع گفت که این نوع کاغذ کیفیت بسیار پایینی دارد.

در سمت دیگر برخی اوقات با استفاده از مواد شیمیایی و پلیمری خاص نظیر؛ کلسیم کربنات یا گچ سطح کاغذ را می‌پوشانند که در اینصورت به این نوع کاغذ کاغذ تحریر اندودشده می‌گویند. دقت داشته باشید که کاغذ تحریر اندودشده نسبت به کاغذ معمولی کیفیت بسیار بالاتری دارد.

انواع کاغذ تحریر از نظر وزن

کاغذ تحریر در گرماژهای ۵۰ الی ۱۲۰ گرم در مترمربع طراحی و عرضه می‌شود. اما امروزه ناشران بطورمعمول از کاغذ تحریر ۷۰ الی ۸۰ استفاده می‌کنند. به این ترتیب کاغذها کیفیت بسیار بالایی دارند و وزن کتاب نیز سنگین نخواهد بود.

انواع کاغذ تحریر از نظر کاربرد

همانطور که گفتیم کاغذ تحریر پراستفاده‌ترین کاغذ موجود در بازار است. این کاغذ در چاپ انواع کتاب، سررسید، کاغذ یادداشت، روزنامه، کاتالوگ، اوراق اداری، پاکت نامه و... کاربرد دارد. همچنین کاغذ تحریر رنگی در چاپ بروشورها و کاغذهای تبلیغاتی رنگی بسیار کاربرد دارد.

کاغذ گلاسه یا کاغذ تحریر؟

همانطور که گفتیم کاغذ تحریر رایج‌ترین و پرمصرف‌ترین نوع کاغذ در دنیا است که از آن در چاپ کتاب، روزنامه، محله و... استفاده می‌شود. این نوع کاغذ قیمت بسیار پایینی دارد و قابلیت جذب جوهر در آن بسیار بالا است، درنتیجه هنگام چاپ  کتاب و محصولات تیراژ بالا بهترین و مناسب‌ترین انتخاب کاغذ تحریر است.

در سمت دیگر سطح کاغذ گلاسه بسیار صاف و صیقلی است، درنتیجه این نوع کاغذ در چاپ عکس و تصاویر انتخاب مناسبی است و بالاترین کیف ممکن این امر را انجام می‌دهد.

جمع بندی

همانطور که گفتیم امروزه استفاده از روش‌های تبلیغاتی نوین در فروش یک محصول بسیار اثرگذار هستند، از نوین‌ترین و بهترین این روش‌ها می‌توان به بروشور اشاره کرد. در تهیه و تولید بروشور تبلیغاتی خود باید به آیتم‌های بسیاری دقت کنید که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جنس بروشور اشاره کرد. کاغذ تحریر و گلاسه از رایج‌ترین و محبوب‌ترین جنس‌های بروشور هستند که در گرماژهای مختلف عرضه می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

 

نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید