preloader

درمان علائم حساسیت فصلی و سرماخوردگی با داروهای گیاهی سینوهلث


درمان علائم حساسیت فصلی و سرماخوردگی با داروهای گیاهی سینوهلث
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10158 اشتراک گذاری :

بیماری‌هایی مانند حساسیت فصلی و سرماخوردگی از جمله بیماری‌هایی هستند که هر فردی می‌تواند در سال چندین بار به آن مبتلا شود. علائم سرماخوردگی معمولاً با گذشت یک هفته کاهش می‌یابد، اما آلرژی بین دو تا سه هفته باقی می‌ماند و برای کاهش آن نیاز به مصرف دارو دارد. اما قطعاً می‌دانید که مصرف داروهای شیمیایی بدون عوارض نیست و می‌تواند مصرف زیاد آن خطرات و یا ریسک‌هایی را به دنبال داشته باشد. از این رو، اکثر افراد برای درمان این‌ گونه بیماری‌ها به سمت داروهای گیاهی با خطرات کمتر روی می‌آورند. یکی از این داروهای مؤثر در درمان حساسیت فصلی و یا سرماخوردگی، داروی گیاهی سینوهلث است که می‌تواند در کاهش علائم بسیار تأثیرگذار باشد.
همان‌ طور که می‌دانید یکی از علائم بارز این بیماری‌ها، وجود ترشحات غلیظ و آبریزش از بینی است، داروی گیاهی سینوهلث به دلیل مواد تشکیل‌دهنده آن که شامل اکالیپتوس می‌باشد، می‌تواند در درمان و بهبود ترشحات غلیظ و یا خلط بسیار تأثیر داشته باشد و همچنین موجب کاهش آبریزش بینی نیز گردد.

در ادامه این مقاله به توضیح بیشتر در خصوص تأثیر داروی گیاهی سینوهلث و اثرات آن بر روی بیماری سرماخوردگی و حساسیت فصلی خواهیم پرداخت، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید:

حساسیت فصلی و علائم ناشی از این بیماری

حساسیت فصلی که با نام آلرژی در بین افراد نیز شناخته می‌شود، یکی از مشکلات رایجی است که برخی از افراد در فصول مختلف به خصوص بهار و با زیاد شدن گرده‌های گل به آن مبتلا می‌شوند که علت و روش‌های درمانی مختلفی دارد. معمولاً از نشانه‌های اصلی آن می‌توان به عطسه، گرفتگی، آبریزش بینی و دیگر علائم آزار دهنده آن اشاره کرد. همان ‌طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، داروهای شیمیایی بسیار وجود دارد که می‌تواند برای کاهش این علائم بسیار مفید باشد، مانند آنتی‌هیستامین‌ها که به کاهش عطسه، خارش، آبریزش بینی و اشک از چشمان بسیار کمک می‌کند، اما این‌گونه داروها بدون هیچ عوارضی نیستند و استفاده از آن در طولانی مدت می‌تواند برای فرد بیمار مشکلاتی را به همراه داشته باشد. البته نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه کنید این است که، مصرف طولانی مدت و متوالی از این داروها می‌تواند باعث تشدید علائم آلرژی شود.

از این رو، مصرف داروهای گیاهی در این زمینه به شدت توصیه می‌شود. یکی از این داروهای گیاهی معتبر سینوهلث است که به دلیل استفاده از گیاه اکالیپتوس در آن می‌تواند به راحتی باعث کاهش علائمی همچون آبریزش بینی و گرفتگی در بینی شود، تا جایی که از این دارو نیز می‌توان برای بیماران که دچار ویروس کویید 19 و یا کرونا شده‌اند، نیز مفید می‌باشد، به این دلیل که یکی از علائم این بیمار ترشحات غلیظ و آبریزش از بینی می‌باشد.

سرماخوردگی و علائم ناشی از این بیماری

معمولاً با فرا رسیدن فصل سرما آمار افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند، نیز افزایش می‌یابد. هر فرد در طول سال می‌تواند چندین بار دچار این بیماری شود که علائم آن معمولاً در هر کسی با فرد دیگری متفاوت است، اما یک سری نشانه‌ها که معمولاً در بیشتر افراد یکسان است آبریزش بینی، گرفتگی، وجود ترشحات غلیظ و یا خلط، احساس خستگی و ... می‌باشد. در صورتی که برای درمان سرما خوردگی از داروهای گیاهی به جای داروهای شیمیایی استفاده کنید، به طور قطع کم هزینه‌تر بوده و عوارض بسیار کمتری نیز به دنبال دارد.

اکالیپتوس یک گیاه با خواص بسیار فراوانی برای بیماری‌های ویروسی و باکتریایی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار کمک می‌کند و با بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا، آلرژی‌های فصلی و ... به خوبی مقابله می‌کند. این گیاه همچنین می‌توان در درمان عفونت ناشی از این‌گونه بیماری‌ها کمک بسیاری کند و موجب کاهش خلط و ترشحات غلیظ در بیمار می‌گردد. به ‌گونه‌ای که مصرف به اندازه و مرتب آن می‌تواند باعث بهبودی سریع‌تر بیمار گردد. این گیاه اکالیپتوس یکی از مواد تشکیل ‌دهنده داروی گیاهی سینوهلث می‌باشد.

گیاه اوکالیپتوس و خواص ویژه آن

اکالیپتوس از درختان همیشه سبز و با رشد بسیار سریع و همچنین بومی استرالیا می‌باشد. این گیاه توانسته با خواص فراوانی که دارد، التیام دهنده سرفه، سرماخوردگی و احتقان باشد. هزاران سال است که از گیاه اکالیپتوس برای درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها در طب سنتی استفاده می‌شود.
روغنی که از درخت اکالیپتوس گرفته می‌شود به عنوان یک ماده ضدعفونی ‌کننده در محصولات درمانی و بهداشتی بسیاری استفاده می‌شود. در طب سنتی نیز توصیه اکید شده است که از این گیاه برای کاهش سرفه و یا حتی تسکین درد گلو، سینوزیت و برونشیت از برگ‌های تازه این گیاه استفاده شود. برخی از داروهای ضد سرفه حاوی مقداری روغن اکالیپتوس هستند. علاوه بر این در برخی از تحقیقات به این موضوع که اکالیپتوس می‌تواند در درمان عفونت دستگاه تنفسی مفید باشد نیز اشاره شده است.

معرفی داروی گیاهی سینوهلث

داروی گیاهی سینوهلث یک سافت ژل نرم مانند کپسول ژلوفن اما با ابعاد کوچک‌تر است که می‌تواند تأثیر بسیاری بر روی بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی و حساسیت فصلی داشته باشد.
همان‌ طور که گفتیم داروی سافت ژل سینوهلث دارای مقدار قابل ملاحظه‌ای از گیاه اکالیپتوس است که به همین دلیل می‌تواند خواص فراوانی در درمان بسیاری از بیماری‌ها داشته باشد.

از داروی گیاهی سینوهلث می‌توان در درمان بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی و حساسیت فصلی استفاده کرد، به صورتی که دارای ویژگی‌ها و خواص زیر می‌باشد:

  • برطرف کننده مؤثر ترشحات (خلط) غلیظ و چسبناک در سرماخوردگی‌ها و برونشیت
  • آنتی دکونژستانت در گرفتگی بینی
  • برطرف کننده فشار و احتقان در سر و سینوس‌ها

همچنین از سافت ژل سینوهلث می‌توان به عنوان یک آنتی‌هیستامین گیاهی برای کاهش آبریزش بینی در زمان سرماخوردگی و یا بروز آلرژی با دلایل مختلف استفاده شود. داروی گیاهی سینوهلث در صورتی که بر اساس دستور توصیه شده در داخل بروشور و یا کاتالوگ بسته‌ بندی استفاده شود عارضه جانبی خاصی نخواهد داشت. البته باید توجه داشته باشید که سینوهلث نیز مانند هر فرآورده دارویی دیگری امکان بروز حساسیت و یا بروز واکنش‌های آلرژیک نسبت به آن در بدن وجود خواهد داشت. از این رو در هنگام مصرف اگر با علائم خاصی مواجه شدید از ادامه مصرف آن خودداری کنید و در صورت نیاز به پزشک معالج مراجعه نمایید.

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید