preloader

من فراموش كردم قرص جلوگیری از بارداری ام را مصرف كنم در این صورت چه بایدکنم ؟


من فراموش كردم قرص جلوگیری از بارداری ام را مصرف كنم در این صورت چه بایدکنم ؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 12028 اشتراک گذاری :

اگر شما فقط یکی از قرص هایتان را فراموش کردید که آن را بلافاصله مصرف کنید و اگر تا روز بعد به یاد نیاوردید، آن روز 2 قرص مصرف کنید.
اگر قرصهای خود را برای 2 روز فراموش کردید روزی که به یاد آوردید 2 قرص و روز بعد هم 2 قرص مصرف کنید، پس از آن به برنامه خود برگردید.
اگر مصرف  بیش از 2 قرص ضد بارداری را از دست دادید، به پزشک خود مراجعه کنید. ممکن است لازم باشد یک قرص را تا یکشنبه مصرف کنید و سپس یک بسته جدید را شروع کنید، یا ممکن است لازم باشد بقیه بسته قرص را بردارید و با یک بسته جدید در همان روز شروع کنید.
هر بار که فراموش میکنید یک قرص را مصرف کنید، باید از فرم دیگری از روش های کنترل بارداری استفاده کنید تا بسته قرص را تمام کنید. هنگامی که فراموش کردید که یک قرص ضد بارداری را مصرف کنید، احتمال تخمک گذاری را در تخمدان خود افزایش می دهید.
اما اگر شما هر یک از قرص های هفت روزه خود را فراموش کرده اید، شانس بارداری شما افزایش نمی یابد، زیرا این قرص ها تنها حاوی مواد غیر فعال کننده است.
بنابراین بهتر است تمام قرص های خود را به صورت برنامه ریزی شده مصرف کنید تا بتوانید در مسیر ایمن حرکت کنید.
اگر زمان عادت ماهیانه خود و یا مصرف یک یا چند قرص را فراموش کرده اید، بهتر است یک آزمایش بارداری بدهید؛ بسیاری از زنان ممکن است زمان پریود مرتبی نداشته باشند حتی اگر در طول دوره استفاده از قرصهای ضد بارداری را مصرف نکنند این طبیعی است، بنابراین نگران نباشید اما آزمایش را انجام دهید تا مطمئن شوید.

 

**برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو اینجا کلیک کنید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید