preloader

بیش از ۲۵ ساعت کار درهفته باعث تولد نوزادان کم جثه می شود


بیش از ۲۵ ساعت کار درهفته باعث تولد نوزادان کم جثه می شود
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11417 اشتراک گذاری :

  تحقیقات حاکی است: زنان بارداری که بیش از ۲۵ ساعت در هفته کار می‌کنند، بیشتر در معرض زایمان کودکان با جثه کوچک قرار دارند.

محققان دانشگاه مدیکال سنتر شهر روتردام دریافتند: بین مدت کار زنان باردار و جثه نوزادان آن‌ها ارتباط وجود دارد.

این محققان گفتند: زنان بارداری که اکثراً به طور اکثراً ایستاده کار می‌کنند – نظیر معلم‌ها یا فروشنده‌ها- بیشتر در معرض زایمان کودکان کم جثه قرار دارند.

بر پایه این گزارش، یک تفسیر این است که مشاغل نیازمند فعالیت بیشتر بدنی ممکن است باعث شود که خون کمتری به سمت جفت جریان داشته باشد و در نتیجه مقدار مواد غذایی و اکسیژن کمتری به جنین برسد .

محققان علت این امر را نیافته‌اند که چرا زنانی که ساعات طولانی در شغل‌های دفتری کار می‌کنند از همین تأثیر رنج می‌برند اما آن‌ها فکر می‌کنند که استرس روانی در این زمینه نقش داشته باشد.

این تحقیقات از ۴۶۸۰ زن در هفته سی‌ام بارداری صورت گرفت و از هر یک از آن‌ها درباره ساعات کار هفتگی و مدت زمانی که سرپا هستند، سؤال شد.

این تحقیقات نشان داد: زنانی که بیش از ۵۰ ساعت در هفته کار می‌کنند، نوزادانی به دنیا می‌آورند که وزن آن‌ها از وزن میانگین بین ۱۴۸ تا ۱۹۸ گرم کمتر است.

همین نتایج نیز در خصوص زنانی بدست آمد که طولانی‌ترین زمان را در شغل خود در دوره بارداری سرپا بودند.

دکتر جنی مایرز از دانشگاه منچستر گفت: آثار قابل مشاهده (در جریان تحقیقات) به اندازه کافی بزرگ نیست که تعداد تولد کودکان با جثه کم به طور چشمگیری افزایش یابد.

منبع: شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید