preloader

تسکین درد در قسمت پایینی کمر به روش های خانگی


تسکین درد در قسمت پایینی کمر به روش های خانگی
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 15195 اشتراک گذاری :

در این مقاله سعی می شود که توصیه های عمومی برای تسکین کمر درد (درد در ناحیه ی پایین کمر) به شما پیشنهاد بشود که بتوانید در اسرع وقت به فعالیت های نرمال و یا نزدیک به نرمال خود بپردازید. با این حال کشش ها و یا فعالیت هایی که فشار زیادی را به کمر شما وارد میکنند چندان توصیه نمی‌شوند.

  • به یک طرف (راست و یا چپ) دراز بکشید و یک بالش را میان زانو های خود بگذارید. این حرکت می تواند حس راحتی بیشتری به شما بدهد. برخی از پزشکان پیشنهاد میکنند که به پشت خوابیده و بالش را زیر زانو های خود بگذارید.
  • از انجام حرکات خاصی که میدانید درد کمر شما را افزایش می دهد و یا امکان دارد توانایی های عملکردی شما را (در بیماران با دردهای شدید در پشت) کاهش دهد بپرهیزید. با این حال، ممکن است فعالیت های ورزشی برای کسانی که درد مزمن پشت دارند مفید باشد و به آنها در برگشتن به فعالیت های عادی زندگی و کار کمک کند.
  • داروهای بدون نسخه نیز ممکن است به تسکین کمر درد شما کمک کنند(البته بهتر است که با یک پزشک مشورت کنید)
    • ایبوپروفین (مانند آسپرین، ناپرین، یا موترین) که به صورت بدون نسخه نیز قابل دسترس است و یک داروی بسیار عالی برای درمان موقت کمر درد و درد در قسمت پایینی پشت به حساب می آید. البته مصرف طولانی مدت این دارو خطر ابتلا به زخم و خونریزی را در دستگاه گوارش بالا میبرد، لذا برای مصرف طولانی مدت با پزشک مشورت کنید.
    • استامینوفین (مانند تیلنول) نیز مانند ایبوپروفین می تواند در تسکین کمردرد شما موثر باشد.
    • عوامل موضعی مانند ماساژ های حرارتی چندان روشهای موثری به نظر نمیرسند.
    • برخی از افراد نیز معتقد هستند که گرما و یا سرما می تواند موثر باشد. استفاده از این روشها با اینکه تاثیر آنها اثبات نشده است اما با این حال مضر نیز نمی باشند. در استفاده از این روشها به یاد داشته باشید که از پدهای حرارتی، زمانی که بسیار داغ هستند و یا از استفاده ی مستقیم یخ روی پوست بپرهیزید.

بسیاری از متخصصان معتقدند که استراحت های طولانی مدت میتواند طول دوره ی درمان را طولانی تر کند. علاوه بر این کسانی که از روش استراحت های طولانی مدت در تختخواب استفاده میکنند بیشتر در معرض بیماری هایی مانند افسردگی، لخته شدن خون در پاها و کاهش توانایی های عضلانی هستند. لذا تعداد متخصصانی که استراحت های بالای 48 ساعت از جمله کاهش فعالیت های روزمره و خوابیدن در تخت را تجویز می‌کنند بسیار کم هستند. به عبارت دیگر، بلند شوید و تا جایی که می توانید به فعالیت های خود بپردازید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید