preloader

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با 8 دستورالعمل طبیعی


درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با 8 دستورالعمل طبیعی
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 15161 اشتراک گذاری :

با هیچ روش درمانی ای نمی توان با یک چشم برهم زدن سرماخوردگی و آنفلوانزا را درمان کرد. داروهای بدون نسخه ای نیز که برای این بیماری ها وجود دارند، در بهترین حالت می توانند تنها مقداری از علائم این بیماری ها را بهبود دهند و از طول دوره ی آن بکاهند. شما همچنین می توانید به درمان های طبیعی روی بیاورید. در اینجا به چند نکته که می تواند به شما کمک کند تا طول دوره ی درمان بهتری داشته باشید آورده شده اند.

1.بینی خود را به صورت منظم و به روشی درست تمیز کنید.

تمیز کردن منظم بینی در زمان سرماخوردگی مهم است و این کار بهتر از این است که مخاطی که باعث عطسه ی شما می شوند را بالا بکشید و به داخل سرتان هدایت کنید. اما به یاد داشته باشید این کار را با فشار زیاد انجام ندهید، زیرا این کار نیز باعث ایجاد درد در گوش شما می شود. بهترین راه برای انجام این کار را می توان اینگونه تشریح کرد: یکی از سوراخ های بینیتان را با یک انگشت ببندید و سوراخ دیگر را تخلیه کنید و بعد از این کار حتما دستان خود را بشویید.

2.استراحت کنید

روزهای اولیه ی ابتلا به سرماخوردگی و یا آنفلوانزا خوب استراحت کنید تا بدنتان انرژی کافی برای مقابله با بیماری را حفظ کند. این مقابله عوارضی برای بدن شما خواهد داشت. پس با دراز کشیدن زیر یک پتو و استراحت کردن به بدنتان در این مبارزه کمک کنید.

3.غرغره کنید

غرغره کردن می تواند گلو را مرطوب نگه دارد و باعث تسکین موقت شما شود. سعی کنید این کار را با یک قاشق چایی خوری نمک حل شده در یک لیوان آب ولرم (گرم) انجام دهید. برای کاهش احساس غلغلک در گلو، می توانید از یک مایع منقبض کننده مانند چای که حاوی تانن است استفاده کنید. چای باعث سفت شدن غشاء می شود. شما همچنین میتوانید یک مایع غلیظ و چسبناک ساخته شده از عسل مانند مخلوط عسل و سرکه ی سیب که یک درمان سنتی محبوب است را غرغره کنید و یا میتوانید یک قاشق غذاخوری برگ تمشک و یا آب لیمو را در دو فنجان آب گرم مخلوط کنید و یک قاشق چای خوری عسل را به آن بیافزایید. اگر مایع استفاده شده برای غرغره سرد است، اجازه دهید تا به دمای اتاق برسد و سپس استفاده کنید. فراموش نکنید عسل هرگز نباید به کودکان کمتر از یک سال داده شود.

 4.نوشیدنیهای گرم بنوشید.  

نوشیدن مایعات داغ، موجب تسکین و بهبود گرفتگی بینی شده و از کم شدن آب بدن جلوگیری می‌کند همچنین التهاب غشای میانی بینی و گلوی شما را بهبود می‌بخشد.

5.دوش آب گرم با بخار زیاد بگیرید.

دوش آب گرم همراه بخار زیاد می تواند مجرای بینی شما را مرطوب کند و به شما احساس آرامش دهد. اگر شما بر اثر آنفلوانزا احساس سرگیجه دارید بهتر است روی یک صندلی بنشینید و در حالت نشسته دوش آب گرم بگیرید.

 6.کیسه های آب گرم و یا سرد در اطراف سینوس‌هایتان بگذارید.  

سرد بودن و یا گرم بودن آب کیسه، بستگی به این دارد که شما با کدام یک احساس بهتر و راحتتری می کنید. شما می توانید کیسه های چند بار مصرف آب گرم و یا سرد را از داروخانه ها تهیه کنید و یا خودتان آن را در خانه بسازید. یک تکه پارچه ی مرطوب را توسط مایکروویو به مدت 55 ثانیه حرارت دهید و از آن استفاده کنید، البته قبل از استفاده، دمای آن را حتما چک کنید. و یک کیسه ی کوچک نخود فرنگی یخ زده می تواند به خوبی نقش یک کیسه ی آب سرد را بازی کند.

7.هنگام خواب از یک بالش اضافه زیر سرتان استفاده کنید.

این کار به تنفس راحتتر شما کمک می کند. اگر بالش شیب زیادی را ایجاد می کند و این قضیه شما را آزار می دهد می توانید بالش را زیر تشک خود قرار دهید تا این شیب ملایم‌تری ایجاد شود.

 8. از مسافرتهای هوایی به جز در موارد لزوم اجتناب کنید. 

تغییرات در فشار هوایی که در پرواز حاصل می شود می تواند به سیستم تنفسی فوقانی شما فشار وارد کند. زمانی که سرما خورده اید و یا آنفلوانزا دارید، تغییرات فشار هوای ناشی از بلند شدن و فرود آمدن هواپیما می تواند به پرده ی گوش شما صدمه وارد کند. اگر شما یک سفر هوایی اجباری دارید، به همراه داشتن مواد ضد احتقان و یک اسپری بینی و استفاده از آن در زمان های مناسب الزامیست. جویدن آدامس و یا بلعیدن آب دهان نیز می تواند در این زمینه کمکتان کند.

به یاد داشته باشید که گاهی یک بیماری خود را در قالب یک سرماخوردگی و یا یک آنفلوانزای خفیف نشان می دهد و یک عفونت خفیف می تواند به یک بیماری جدیتر تبدیل شود. اگر احساس کردید که علائم بیماری در حال تشدید هستند و شما هر روز احساس بیماری بیشتری می کنید حتما به پزشک مراجعه فرمایید.

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو اینجا کلیک کنید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید