preloader

درمان ریزش مو به صورت موثر و به روش های طبیعی


درمان ریزش مو به صورت موثر و به روش های طبیعی
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 18726 اشتراک گذاری :

اگر شما یک جستجوی ساده در اینترنت و یا در قفسه داروخانه ها انجام دهید با یک لیست بلند بالا از تقویت کننده ها، کرم ها و مکمل هایی برای درمان ریزش موی طبیعی مواجه می شوید.

اما آیا این محصولات جواب هم می دهند؟ دکتر میرمیرانی متخصص پوست در گروه پزشکی پرماننت کالیفرنیا بیشتر وقتش را صرف راهنمایی کردن بیمارانش برای عدم استفاده از این داروها که معمولا بسیار پرهزینه و اکثرا بی تاثیر هستند می کند.

دکتر میرمیرانی معتقدند که: "اکثر محصولات ارائه شده با عنوان درمان طبیعی ریزش مو بی ربط و بی فایده هستند."

البته تعداد بسیار محدودی از محصولات نیز وجود دارند که به خوبی روی آنها مطالعه شده و به کمک آنها می توانید، اگر ریزش مو دارید، برای مدت بیشتری موهای خود را حفظ کنید.

درمان ریزش مو بسته به علت ریزش مو

ریزش مو ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. کمبود ویتامین، مشکلات تیروئید و یائسگی از عوامل اصلی ریزش مو به حساب می آیند.

اگر یک وضعیت پزشکی باعث ریزش مو شده باشد، ممکن است با درمان این وضعیت پزشکی، ریزش مو نیز به صورت خود به خود درمان شود.

دکتر مولی رابرت معتقدند که:"گاهی برای درمان نیاز به تجویز دارو است اما قبل از این کار باید چند روش کلی را امتحان کرد."

برخی از این راه ها عبارتند از:

مواد مغذی

دکتر سالی کراویچ متخصص تغذیه و نویسنده، بیماران خود را به داشتن رژیم غذایی سالم و دریافت میزان کافی مواد مغذی و مواد معدنی از طریق مواد خوراکی تشویق می کنند و معتقدند که متاسفانه بسیاری از مردم رژیم غذایی خوبی ندارند.

پروتئین برای تقویت و رشد مو بسیار موثر است. مصرف روزانه 180 تا 270 گرم گوشت برای دریافت مقدار ضروری پروتئین توصیه شده است. می توان این مقدار پروتئین را از حبوبات و لبنیات نیز به دست آورد.

دکتر کراویچ به بیمارانش توصیه می کند که با جای دادن آجیل، تخم مرغ و ماهی در رژیم غذایی خود به مبارزه با ریزش مو بروند. تمام این مواد سرشار از اسید های چرب امگا-3 هستند که به کاهش التهاب و سلامتی پوستِ سر کمک می کنند.

بهتر است از یک رژیم غذایی ثابت دوری کنید و در برنامه غذایی خود انواع مواد غذایی را بگنجانید. دکتر کراویچ توصیه می کنند که هر روز به مقدار کافی سبزیجات و میوه های تازه، حبوبات و غلات و همچنین فراورده های گوشتی بدون چربی را در برنامه غذایی خود داشته باشید.

برخی از مواد که می توانند برای موهای شما مفید باشند عبارتند از:

  • آهن: کم خونی می تواند منجر به ریزش مو شود. بهتر است آهن از طریق مواد غذایی به بدن برسد و تنها زمانی مکمل های آهن مصرف کنید که آزمایش کم خونی ناشی از فقر آهن شما مثبت بوده باشد و پزشک برای شما مکمل آهن تجویز کند.
  • روی و بیوتین: این مکمل ها می توانند به رشد مو کمک کنند زیرا که افرادی که با اختلالات متابولیک مواجه هستند و با کمبود این مواد مواجه می شوند معمولا ناخن ها و موهایی نازک و شکننده دارند. دکتر میرمیرانی استفاده از مکمل ها را توصیه نمی کند اما مصرف آنها را نیز رد نمی کند.

مکمل هایی که استفاده می کنید را بهتر بشناسید

اگر قصد استفاده از مکمل ها را دارید، قبل از استفاده حتما با پزشک مشورت کنید. پزشک می تواند شما را از عوارض جانبی آن و همچنین از تداخلات دارویی با سایر داروهایی که مصرف می کنید آگاه سازد.

حتی اگر می خواهید از مکمل های بدون نسخه استفاده کنید نیز با پزشکتان مشورت کنید. بهتر است پزشک در مورد هر آنچه مصرف می کنید آگاه باشد.

هر چند استاندارد ها و یا مهر و موم بودن بسته های مکمل ها نمی تواند سلامت و ایمن بودن آنها را به طور قطع ثابت کند اما همیشه از موادی استفاده کنید که هم استاندارد های لازم را داشته و هم بسته بندی مطمئنی دارند و قبل از مصرف حتما دستورالعمل ها و ترکیبات آنها را به دقت مطالعه کنید.

نکاتی برای استایل موها

گیره های کشی، رنگ مو، حالت دهنده های دائمی، لخت کنند ها و فر کننده ها، می توانند بر روی مو های شما تاثیرات ناخوشایندی بگذارند. با موهای خود به آرامی رفتار کنید و از برس کشیدن و شستشوی بیش از حد آنها بپرهیزید.

برخی از مبتلایان به ریزش مو به طور کلی استایل خاصی به موهایشان نمی دهند. این کار می تواند منجر به نازک شدن و عدم استایل پذیری موها شده که معمولا باعث ناراضایتی فرد می شود.

در همین زمینه می توانید این نکات را به یاد داشته باشید و به آنها عمل کنید:

  • اگر موهای شما ریزش پیدا کرده اند و پوست سر شما نمایان شده است می توانید از محصولات مخصوصی که پوست سر را رنگ می کنند استفاده کنید تا تضاد بین موها و پوست سر را کمتر کنید.
  • از اکستنشن های مو برای افزایش حجم موها استفاده کنید.
  • موهای خود را کوتاه نگه دارید. با این کار مو های شما ظاهر بهتری پیدا می کنند و نازک شدن آنها دیگر به چشم نمی آید.
  • سعی کنید مو های خود را رو به یک طرف بخوابانید و از کنار فرق باز کنید. باز کردن فرق سر از وسط باعث می شود که موهای نازک که معمولا بیشتر در وسط سر قرار دارند بیشتر به چشم بیایند.
  • از محصولات تقویت کننده مو استفاده کنید که می توانند باعث ضخیم تر شدن موها شوند.

مدیریت استرس و ریزش مو

ریزش مو و از دست دادن موها، خود می تواند استرس زا باشد و استرس ممکن است باعث افزایش ریزش مو نیز شود.

در این مورد حتما به پزشک مراجعه کنید و با ایشان در این زمینه مشورت کنید.

دیدن موهای بیشتر در برس شما همیشه پایانی بر داشتن مو و ابتلا به ریزش مو نیست. گاهی اوقات این ریزش موها طبیعی بوده و جایی برای نگرانی وجود ندارد. اغلب در دوران یائسگی و بعد از حاملگی ریزش مو امری طبیعی محسوب می شود.

بسیاری از مردم نسبت به ریزش مو حساسیت زیادی نشان می دهند و حتی ممکن است به صورت احساسی با قضیه برخورد کنند. در این گونه موارد ممکن است مدیریت استرس بتواند به آنها کمک کند تا برای مدت طولانی تری موهایشان را داشته باشند.

 

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو اینجا کلیک کنید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید