preloader

داشتن تناسب اندام و کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه


داشتن تناسب اندام و کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 12633 اشتراک گذاری :

بر اساس مقاله ای که در نشریه سرطان منتشر شد، پیاده روی، دویدن و حتی رقصیدن می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد (منظور از سرطان سینه در واقع همان سرطان پستان است که در ایران بیشتر با عنوان سرطان سینه شناخته شده است.) به نظر می رسد که نوع ورزش و مدت زمان آن، نسبت به داشتن برنامه ورزشی منظم از اهمیت کمتری برخوردار است. در این پژوهش به افرادی که پر خوری می کنند هشدار داده شده است که "به نظر می رسد افرادی که اضافه وزن داشته باشند از فواید ورزش کردن برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه محروم هستند."

چه مقدار ورزش لازم است تا بتوان خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش داد؟

در این مطالعه که بر روی 3000 زن انجام شد، نشان داده شد که 10 تا 19 ساعت ورزش در هفته (حدودا 2 ساعت در روز) می تواند بیشترین بازدهی را برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه داشته باشد. زنانی که در این حدود ورزش می کنند نسبت به زنانی که ورزش نمی کنند تا 30 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند. در این مطالعه شدت ورزش کردن در نظر گرفته نشده است. آهسته دویدن، راه رفتن و یا سریع دویدن به یک اندازه مفید هستند.

سن نیز در میزان کاهش خطر ابتلا، تاثیری ندارد. ورزش کردن چه قبل از یائسگی و چه بعد از آن می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد. مشاهدات نشان داده است که ورزش کردن بعد از سن یائسگی می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد به ویژه که این سن می تواند شروعی باشد برای ابتلا به سرطان سینه.

یکی از عللی که باعث می شود ورزش کردن کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه را به دنبال داشته باشد، این است که ورزش کردن از افزایش وزن و چاقی جلوگیری می کند (به ویژه در سنین بعد از یائسگی). از طرفی اضافه وزن های بیش از حد می تواند تاثیر ورزش کردن بر روی سرطان سینه را به ویژه در سنین بالا بسیار کم و ناچیز کند.

محققان در این مطالعه عادات ورزشی 1504 نفر مبتلا به سرطان سینه را با همین تعداد افراد سالم مقایسه کردند به این نتیجه رسیدند که در واقع نمی توان گفت که ورزش کردن باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می شود بلکه رابطه ای مستقیم بین ورزش کردن و عدم ابتلا به سرطان سینه وجود دارد.

همین نتیجه از این تحقیق می تواند دلیل خوبی باشد که از همین امروز، در هر سن و سالی که هستید، بند کفش هایتان را محکم کنید و ورزش کردن را آغاز کنید. علاوه بر سرطان سینه، ورزش کردن می تواند با مواردی مانند چاقی، بیماری های قلبی، بدخلقی، کم شدن حافظه، تحلیل استخوان ها و دیابت مقابله کند. شاید ورزش کردن ساده ترین و مفرح ترین نسخه ای باشد که یک پزشک می تواند برای شما تجویز کند.

برای دریافت مشاوره کلیک کنید.

 

نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید