preloader

8 نکته که هنگام خرید کفش باید به یاد داشته باشید


8 نکته که هنگام خرید کفش باید به یاد داشته باشید
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 16426 اشتراک گذاری :

خرید کفش مناسب در واقع سرمایه گذاری بر روی سلامت پاهایتان است. اما در هنگام خرید کفش چه نکاتی را باید رعایت کنیم تا کفشی مناسب را انتخاب کنیم؟

با پاهای خودتان شروع کنید، آنها را از نزدیک بررسی کنید. بدون کفش و جوراب بر روی یک تکه کاغذ بایستید تا شکل هر کدام از پاهایتان بر روی کاغذ بیافتد (می توانید با یک مداد و بر روی کاغذ خطی به دور پایتان بکشید.) حال به کمد کفش هایتان سری بزنید و یکی یکی کفش هایتان را بر روی طرحی که از پاهایتان کشیده اید قرار دهید. اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد دیگر باشید، احتمالا متوجه خواهید شد که راحت ترین کفش شما، کفشی است که اندازه اش با اندازه پایتان یکسان باشد (حاشیه ی کفش را نباید در نظر گرفت)

با استفاده از همین روش می توانید کفش های ناراحت خودتان را نیز پیدا کنید و دلیل ناراحتی را نیز کشف کنید. اگر شما زن هستید به احتمال زیاد بسیاری از کفش های ناراحت شما همان هایی خواهند بود که پاشنه های بلند و یا نوک های باریک و تنگی دارند. با قرار دادن این گونه کفش ها بر روی طرح پایتان متوجه خواهید شد که نوک آنها تا چه اندازه تنگ و باریک و حتی کوتاه تر از قد پایتان است.

اگر احساس می کنید که باید بعضی از کفش های ناراحت خود را دور بریزید و کفش های راحت را جایگزین آنها کنید، قبل از خرید حتما این 8 نکته را به یاد داشته باشید:

1. بعد از ظهر ها به خرید کفش بروید. پاها در طول روز کمی بزرگتر می شوند و ممکن است در هوا های گرم با مقداری ورم نیز مواجه شوید.

2. همان نوع جورابی را بپوشید که می خواهید کفش جدیدتان را با آن بپوشید.

3. هر دو جفت کفش را بپوشید و امتحان کنید. اگر یکی از پاهایتان بزرگتر یا پهن تر از پای دیگر است حتما موضوع را با فروشنده در میان بگذارید و از ایشان راهنمایی بخواهید.

4. بعد از پوشیدن کفش بایستید. مطمئن شوید که بین انگشت بزرگ (بلندترین انگشت) شما و نوک کفش یک تا دو سانتی متر فضای خالی وجود دارد.

5. با کفش راه بروید تا مطمئن شوید که در کفش احساس راحتی می کنید. آیا پنجه پایتان در کفش احساس راحتی می کند؟ آیا پاشنه کفش شل یا تنگ نیست؟ به عبارت هایی مانند "کفش جا باز می کند" یا "کفش به مرور نرمتر خواهد شد." گوش ندهید. کفشی را انتخاب کنید که از همان لحظه اول راحت باشد.

6. بیشتر از اینکه به شماره (سایز) کفش توجه کنید و یا توضیحات نوشته شده روی جعبه و یا توضیحات فروشنده را گوش کنید به راحتی پای خودتان توجه کنید. سایز کفش های تولیدی ها و برندهای مختلف با هم متفاوت است. به تبلیغات ها گوش ندهید. بهترین قاضی پاهایتان هستند که باید راحتی کفش را امتحان و تائید کنند.

7. داخل کفش را بررسی کنید که برچسب، زائده و یا برآمدگی خاصی نداشته باشد. گاهی این گونه موارد می توانند پاها را اذیت کرده و حتی باعث بروز تاول شوند.

8. کفش ها را در آورید و کف و زیره‌ی آن را بررسی کنید و ببینید که آیا به اندازه کافی محکم هستند که بتوانند در مقابل اشیاء تیز از پاهای شما محافظت کنند؟ آیا زیر سازی و ثبات مناسبی دارند؟ لیز نیستند؟ با کفش بر روی سطوح سفت و همچنین بر روی سطوح نرمی مانند فرش راه بروید و راحتی کفش را امتحان کنید.

نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید