preloader

آموزش چند تمرین ورزشی برای داشتن رابطه جنسی بهتر


آموزش چند تمرین ورزشی برای داشتن رابطه جنسی بهتر
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 19610 اشتراک گذاری :

برای داشتن یک زندگی جنسی عالی، فیزیوتراپ ها 5 حرکت ورزشی را توصیه می کنند. البته این ورزش ها بیشتر برای مردان طراحی شده است، اما زنان نیز می توانند برای بهبود زندگی جنسی خود از آن استفاده کنند.

  • حرکت ورزشی شنا: اگر قرار باشد تنها یک حرکت ورزشی را انتخاب کنید، حرکت شنا بهترین گزینه خواهد بود. اگر در مراحل اولیه قادر به انجام حرکت شنا به صورت کامل نیستید می توانید این کار را مقابل دیوار انجام دهید. هدف، رساندن تعداد شنا ها به سه ست 12 تا 15 تایی است. می توانید زانو های خود را روی زمین بگذارید. مراقب باشید که کمرتان صاف باشد. به آرامی بینی خود را به زمین نزدیک کنید. سپس به تدریج و بعد از یک مدت به صورت سنتی (بر روی نوک انگشتان پا) تمرین کنید.
  • شکم: عضلات شکم یکی از مهمترین عضلات بدن در هنگام رابطه جنسی هستند. بهتر از تمرین شکم را به صورت کلاسیک انجام دهید. به پشت بخوابید، به کمک دستهایتان از گردنتان حمایت کنید، زانو هایتان را خم کنید و کف پاهایتان را بر روی زمین بگذارید. سپس به کمک عضلات شکم بدن خود را از روز زمین بلند کنید. این کار را در 3 تا 5 ست 15 تا 20 تایی انجام دهید.

برای داشتن شکمی زیباتر می توانید حرکت پل را انجام دهید. برای این کار به پشت بخوابید، زانو های خود را خم کنید و کف پاهایتان را روی زمین بگذارید و سپس باسن خود را بالا و پایین ببرید. این کار را در 3 ست 15 تایی تکرار کنید. زنان می توانند حرکت کگل را نیز تمرین کنند. در این تمرین باید عضلات لگن خود (عضلاتی که به شما در کنترل ادرار کمک می کنند) منقبض کرد و برای 3 ثانیه نگه دارید و سپس دوباره رها کنید. این کار را در سه ست 10 تا 15 تایی تکرار کنید.

  • حرکت لیفت: این حرکت عضلات کمر، پشت، پا و نیم تنه بالا را تقویت می کند. این حرکت بسیار ساده است اما کوچکترین اشتباه در انجام آن می تواند اثرات مخربی بر روی کمر و پشت شما بگذارد. برای انجام این حرکت، حتما از مربی های کارکشته و مجرب راهنمایی بگیرید.
  • حرکت کشش و چرخش پهلو ها. این حرکت را می توانید به کمک دستگاه و یا به تنهایی انجام دهید. بهتر است برای انجام این حرکت نیز به باشگاه مراجعه کرده و از مربی مجرب کمک بگیرید.
  • هل دادن و یا کشیدن وزنه. این حرکت به کمک تجهیزات بدنسازی انجام می شود. بهتر است برای انجام این حرکت نیز به باشگاه مراجعه کرده و از مربی مجرب کمک بگیرید.

فیزیوتراپ ها توصیه کرده اند که قبل از برقراری رابطه جنسی به مدت 20 دقیقه ورزش کنید. این کار به بدن شما کمک می کند تا بتوانید رابطه جنسی بدون نقصی داشته باشید.

رابطه جنسی و تاثیر آن بر روی سلامت قلب

چند نکته دیگر برای داشتن زندگی جنسی بهتر

اگر با ورزش های بالا مشکل دارید و علاقه ای به انجام آنها ندارید، هنوز هم گزینه های بسیاری را در پیش رو خواهید داشت. شنا، یوگا، دوچرخه سواری یا اسکی نیز گزینه های خوبی هستند. به طور کلی می توان گفت که تمام ورزش ها می توانند برای سلامتی شما مفید باشند و زندگی جنسی شما را لذتبخش تر کنند.

برای پیشگیری از ورزش زدگی بهتر است در هفته 5 نوبت 30 دقیقه ای ورزش کنید. این کار به بدن شما کمک می کند تا پمپاژ خون را بهتر انجام دهد و استقامت، قدرت و انعطاف پذیری بالاتری داشته باشد.

ورزش کنید تا نعوظ بهتری داشته باشید

علاوه بر مواردی که در بالا گفته شد، ورزش کردن یک مزیت دیگر نیز دارد. ورزش کردن می تواند به بهبود اختلال نعوظ کمک کند. یک مطالعه نشان می دهد که مردان بالای 50 سالی که ورزش می کنند نسبت به افراد کم تحرک، 30 درصد کمتر در معرض مواجه شدن با اختلال نعوظ قرار دارند. همچنین این مطالعه ارتباط مستقیم بین چاقی و اختلال نعوظ را به اثبات رسانده است.

علاوه بر این افرادی که ورزش می کنند یک تصویر ذهنی بهتر از اندام خودشان دارند. این قضیه می تواند به آنها کمک کند تا بیشتر احساس جذاب بودن بکنند. یک مطالعه نشان می دهد که 80 درصد مردان و 60 درصد زنانی که دو تا سه بار در هفته ورزش می کنند میزان رضایت بالاتری نسبت به زندگی جنسی خود دارند.

نکته جالبی که باید بدانید این است که یک مطالعه نشان داده است که شناگران 60 ساله که شنا ورزش اصلی آنها محسوب شده و از جوانی به این ورزش می پرداخته اند به اندازه یک فرد غیر شناگر 40 ساله توانایی جنسی دارند.

نکته آخر

شاید قدرت، استقامت و انعطاف پذیری عضلات شکم، باسن، پهلو ها و کمر در زندگی جنسی شما تاثیر داشته باشند اما فراموش نکنید که تاثیر گذارترین عضله در یک رابطه جنسی لذت بخش مغز و قلب هستند. داشتن بدنی سالم همراه با احساسی مثبت نسبت به رابطه و همچنین برقراری رابطه عاطفی و عاقلانه می تواند لذت زندگی جنسی شما را تضمین کند.

ارتباط بین پایین بودن تستوسترون و میل جنسی در آقایان

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید