preloader

چگونه از کودکانمان در مقابل مسمومیت با سرب محافظت کنیم؟


چگونه از کودکانمان در مقابل مسمومیت با سرب محافظت کنیم؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11837 اشتراک گذاری :

شما می توانید با اقداماتی ساده کودکان خود را در مقابل قرار گرفتن در معرض سرب و ابتلا به مسمومیت سرب محافظت کنید:

  • خانه ی خود را بررسی کنید. اگر از تاریخ ساخت خانه ی شما بیش از 40 سال میگذرد، با دقت و وسواس تمام مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار گرفته را بررسی کنید. ممکن است حتی رنگ ساختمانی استفاده شده در خانه شما حاوی مقداری سرب باشد.
  • کودکانتان را از مناطقی که ممکن است به صورت بالقوه آلوده به سرب باشد دور نگه دارید. پنجره ها و ایوان های قدیمی، خاک اطراف خانه های قدیمی و رنگ های قدیمی می توانند آلوده به سرب باشند. (منظور از قدیمی بیش از 40 سال ساخت است.)
  • آب های تصفیه شده استفاده کنید. تصفیه آب می تواند سرب احتمالی موجود در آب را حذف کند. اگر شما در منازل قدیمی زندگی می کنید حتما قبل از مصرف آب، شیر آب سرد را به مدت 15 تا 30 ثانیه باز نگه دارید و از این آب برای پخت و پز، نوشیدن و ساخت شیر خشک نوزاد استفاده کنید. آب گرم با سرعت بالاتری سرب را جذب می کند.
  • اقدامات احتیاطی را در آشپزخانه رعایت کنید. غذا را در ظروف شیشه ای یا استیل نگهداری کنید (به ویژه باقی مانده ی غذاهای کنسروی). اگر ظروفی دارید که حس می کنید ممکن است در آنها از سرب استفاده شده است به هیچ عنوان از آنها استفاده نکنید.
  • بهداشت عمومی را رعایت کنید. مطمئن شوید که کودک شما بعد از بازی کردن و قبل از غذاخوردن و خواب حتما دست های خود را با آب و صابون می شوید. همچنین سعی کنید به صورت منظم اسباب بازی های کودک خود را که امکان دارد با خاک تماس داشته باشند و یا اینکه در معرض گرد و غبار هستند را بشویید.
  • یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید. خوردن یک رژیم غذایی حاوی آهن و کلسیم ممکن است میزان جذب سرب توسط بدن کودک شما را کم کند.
  • در انتخاب اسباب بازی برای کودکتان مواظب باشید. اسباب بازی هایی که اطلاعات درستی ندارند و مارک معتبری نیستند، اسباب بازی های قدیمی، اسباب بازی های تخفیف خورده و یا اسباب بازی هایی که در کارگاه های خصوصی و بدون نظارت ساخته می شوند ممکن است استاندارد نبوده و برای کودک شما خطرناک باشد.
  • اقدامات احتیاطی را برای بازی کردن و یا ورزش کردن کودکتان در زمین های بازی مصنوعی رعایت کنید. ظروف مواد غذایی و یا آشامیدنی را به اینگونه زمین ها نبرید. بعد از اتمام بازی یا ورزش لباس های کودکتان را با لباس های تمیزی که از قبل آماده کرده اید عوض کنید. لباس و حوله ی کثیف کودکتان را به صورت جداگانه بشویید. کفش هایی که در اینگونه زمین ها مورد استفاده قرار گرفته اند را وارد خانه نکنید و در حیاط یا انبار و یا سایر جاهای خارج از خانه بگذارید. بعد از برگشتن به خانه کودک خود را به حمام ببرید و با آب و صابون استحمام کنید.
  • از روش های درمانی یا آرایشی سنتی استفاده نکنید. تا زمانی که مطمئن نشده اید که یک روش درمانی سنتی یا یک ماده ی آرایشی حاوی سرب نیست، به کودک یا نوجوان خود اجازه ی استفاده از آن را ندهید.
  • خانه ی خود را تمیز نگه دارید. به صورت مرتب کف اتاق ها و سایر سطوح را با استفاده از طی و یا اسفنج مرطوب تمیز کنید.
  • اگر شغل شما به گونه ای است که با سرب سر و کار دارید، لباس های خود را در محل کارتان تعویض کنید و دوش بگیرید و سپس به خانه برگردید. لباس های آلوده ی خود را در همان محل کار بشویید.

اگر فکر می کنید که ممکن است کودک شما در معرض سرب قرار گرفته باشد، حتما هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید و با ایشان مشورت کنید.

اگر شما دغدغه مبارزه با این بیماری را دارید، به طرح جامع ملی کرشمه بپیوندید...

منبع: MayoClinic
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید