preloader

روش هایی برای دریافت کالری کمتر - قسمت اول


روش هایی برای دریافت کالری کمتر - قسمت اول
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 13853 اشتراک گذاری :

دست ها و پاهای خود را در هر حالتی به حرکت درآورید

حتما تا به حال افرادی را در اطرافتان دیده اید که خیلی لاغرند یکی از ویژگی هایی که بیشتر این افراد دارند این است که خیلی بی قرارند یعنی دائما پاهای خودشان را تکان می دهند و به زمین می زنند خوب است بدانید که اینگونه افراد در هر روز تقریبا 350 کالری می سوزانند! شما هم می توانید این کار را برای چند روز امتحان کنید مثلا وقتی دارید با تلفن صحبت می کنید بلند شوید و راه بروید یا مثلا با زدن انگشتانتان روی میز آهنگ مورد علاقه خود را بنوازید البته اینکار را در اتاق شخصی تان و جایی که کسی نباشد انجام دهید .خواهید دید که با انجام همین کارهای کوچک در عرض 5 هفته 4 کیلو و نیم وزن کم می کنید که خیلی خوب است! پس به این 25 راهی که در ادامه آن ها را یک به یک معرفی می کنیم توجه کنید و این کارها را انجام دهید تا در یک مدت کوتاه به هیکل دلخواهتان برسید.

 

مصرف آجیل را به حداقل برسانید

 هرچه ظرفی که درش آجیل ریخته شده بزرگتر باشد، شما احتمالا بیشتر آجیل میخورید! پس توجه داشته باشید که اگر یک ظرف بزرگ آجیل را دیدید اصلا سراغش نروید. ممکن است بگویید آجیل برای بدن مواد مفیدی هم دارد مثلا چربی های سالم و مناسب برای قلب!!! این مسئله درست است، ولی توجه داشته باشید که همین چربی های سالم هم کالری بالایی دارند و نباید بدون محدودیت مصرف شوند. مثلا یک مشت آجیل بو داده 175 کالری دارد که 3 مشت آن می شود 525 کالری! پس عاقلانه است که در مصرف آجیل زیاده روی نشود.  اگر از آن دسته از افرادی هستید که به هیچ وجه نمی توانید در برابر آجیل مقاومت کنید و از آجیل دست بکشید، بهتر است پسته بخورید که 2 مشت آن فقط 159 کالری دارد و از طرفی چون پسته پوست هم دارد و باید آن را جدا کنید همین کار باعث می شود سرعت خوردنتان کمتر شود و کمتر بخورید.

 

 در مقابل تلویزیون چیزی نخورید

به جای اینکه جلوی تلویزیون بنشینید و چیزی بخورید، تلوزیون را خاموش کنید و غذا بخورید. و به جای تلویزیون دیدن 1 ساعت پیاده روی کنید با این کار 527 کالری می سوزانید!

 

استفاده از طعم دهنده های سالاد را محدود کنید

درست است که یک ظرف بزرگ سالاد سالم به نظر می رسد ولی اگر از طعم دهنده های سالاد استفاده کنید کالری آن سالادی که می خورید حتی از غذاهایی مثل لازانیا و پاستای پنیری هم بیشتر می شود ! موادی که به عنوان طعم دهنده های سالاد استفاده می شوند و کالری بالایی دارند عبارتند از :1-پنیر پیتزا 2- آجیل شیرین 3-بیکن 4-آووکادو 5-میوه ی خشک 6- ورقه های نازک نان برشته 7-سس مایونز

بنابر این از این طعم دهنده های سالاد که در بالا گفته شد استفاده نکنید و به جای آن از طعم دهنده های کم کالری ای مثل سرکه و آب لیمو استفاده کنید و با این کار 500 و یا حتی بیشتر از این میزان کالری را از وعده ی غذایی خود حذف کنید.

 

از بشقاب های کوچکتر استفاده کنید

به جای بشقاب های بزرگ از پیش دستی های کوچک تر استفاده کنید. با این کار نسبت به قبل 20 تا 25 درصد کمتر غذا می خورید و 500 کالری کمتر دریافت می کنید و در ضمن کمتر احساس سنگینی و پری بعد از غذا خوردن می کنید.

 

دور خامه را خط بکشید

یا کلا خامه مصرف نکنید یا اینکه به میزان کمتر مصرف کنید . خوب است بدانید که دسرهایی که با قهوه درست می شوند مخصوصا انهایی که داخلشان میزان زیادی خامه و شیر پرچرب و شربت های شیرین هم دارند معمولا بیش از 670 کالری دارند.حال با وجود همه ی این ها اگر زمانی هوس خامه کردید روی اسپرسوی خود کمی خامه بریزید اینگونه تنها 30 کالری دریافت می کنید یعنی 640 کالری کمتر از قبل.

 

 هنگام خوردن چیپس و پفک تعدادی که می خورید را بشمارید

هیچ وقت چیپس و پفک های بزرگ را نگیرید چرا که خود به خود ترغیب می شوید هر چقدر هم که بسته ی آن بزرگ باشد تا ته آن را بخورید.یک بسته چیپس 255 گرمی تقریبا 1260 کالری دارد پس وقتی یک بسته را می خورید سعی کنید فقط 15 دانه بخورید تا 140 کالری شود.یا بهتر این است که میان وعده های کم کالری که فقط 100 کالری دارند را جایگزین کنید و 1120 کالری کمتر از قبل دریافت کنید.

 

غذا را با دیس و یا کاسه سر سفره نیاورید

اکثر خانواده ها وقتی می خواهند غذا بخورند غذا را داخل دیس و یا کاسه سر سفره می آورند و هر شخصی غذا را برای خود می کشد و وقتی غذای خود را خورد چون می بیند دیس هنوز خالی نیست خود به خود ترغیب می شود برای بار دوم و یا حتی سوم هم غذا بکشد با این کار کالری زیادی را وارد بدن می کنیم راه حل این است که قبل از اینکه بشقاب ها را سر سفره بیاوریم آنها را ازقبل پر کنیم و روی میز خبری از دیس و کاسه نباشد و وقتی هر شخصی غذا را خورد ظرفش را به آشپزخانه ببرد با این کار نسبت به قبل 100 ها کالری کمتر مصرف می کنیم.

 

نوشیدنی های سالم مصرف کنید

توجه کنید که اگر به نوشیدنی خود شربت های شیرین یا آبمیوه های  شیرین یا خامه اضافه کنید به آن دسر می گویند و دیگر تنها یک نوشیدنی نیست چون کالری آن به شدت بالا می رود. نوشیدنی های کم کالری ای مثل آب و آب پرتقال سفارش دهید و با اینکار حدود 800 کالری کمتراز قبل دریافت کنید.

 

کمتر پاستا و ماکارانی بخورید

یک فنجان پاستا 220 کالری دارد و محققان در دانشگاه نیویورک دریافتند که که اگر به عنوان مثال وقتی برای شام به رستوران می روید پاستا سفارش دهید بشفاب پاستایی که برایتان می آورند تقریبا 5 برابر یک فنجان پاستا دارد و در این صورت 1056 کالری از این وعده ی غذایی دریافت می کنید! در مورد نودل هم شرایط زیاد بهتر نیست چرا که 2 فنجان پر آن 616 کالری دارد که باز هم میزان زیادی است.

 

تعداد کمتری مهمان برای شام دعوت کنید

دکتر برایان ونسینک نویسنده ی کتاب "خوردن بدون فکر کردن" می گوید: اگر به همراه 7 تن یا تعداد  بیشتری از مهمانان خود غذا بخورید بی شک 96 درصد بیشتر از وقتی تنهایی غذا می خورید غذا خواهید خورد . این مثل این می ماند که شامتان را دو برابر کنید! پس با تعداد مهمانان کمتری غذا بخورید تا نزدیک 500 کالری کمتر دریافت کنید.

 

تا ته بشقابتان غذا نخورید

دکتر جیمز او هیل کارشناس کاهش وزن و نویسنده ی کتا ب The Step Diet می گوید همیشه اجازه دهید 25 درصد غذایتان در بشقاب باقی بماند و آن مقداری را که باقی می ماند به عنوان یک ناهار خوشمزه برای روز بعدتان بخورید .اگر در هر روز به طور متوسط 2000 کالری دریافت می کردید با انجام این کار 500 کالری کمتر دریافت خواهید کرد.

منبع: health.com
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید