preloader

خوراکی هایی که هنگام تماشای تلوزیون می خوریم


خوراکی هایی که هنگام تماشای تلوزیون می خوریم
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11223 اشتراک گذاری :

اگر شما هم مثل 100 میلیون آمریکایی ای هستید که هنگام تماشای مسابقات فوتبال آمریکایی یک کاسه ی پر چیپس می خورند خوب است راجع به مضرات چیپس و طعم دهنده های آن –ناچو-بال سوخاری-پیتزا و آبجو آگاه باشید. این خوراکی هایی که هنگام تماشای فوتبال می خوریم بیش از 3500 کالری (به اندازه ی کالری مورد نیاز 2 روزمان) دارند.

در زیر به 5 تا از خوراکی های بی ضرری که در هنگام تماشای مسابقات می توان خورد اشاره می کنیم.

1-سبزیجات بخورید

از خوردن چیپس های پرکالری خوددداری کنید و به جای آن سبزیجات را جایگزین کنید . هنگام تماشای مسابقات یک سینی سبزیجات به همراه طعم دهنده ها بخورید. سبزیجات ارزش غذایی بالایی دارند و کم کالری هستند . مثلا هویج های کوچک تنها 35 کالری دارند در حالیکه یک بسته چیپس سیب زمینی 150 کالری دارد . علاوه بر این سبزیجات فیبر دارند و باعث می شوند برای مدت طولانی تری احساس گرسنگی نکنید . در بین سبزیجات می توانید از کرفس –گوجه فرنگی-کلم بروکلی-فلفل دلمه استفاده کنید . اگر باز هم به دنبال چیپس ها هستید از چیپس هایی که از لوبیا تهیه شده اند یا چیپس پیتا استفاده کنید که چربی اشباع شده ی کمتری دارند.

2- از سس ها و طعم دهنده های کم چرب تر و کم کالری تر استفاده کنید

بیشتر سس هایی که از خامه و پنیر تهیه شده اند کالری بالایی دارند و چربی اشباع شده دارند که باعث به وجود آمدن لخته در خون می شود . به جای سس از هوموس استفاده کنید چون هوموس از نخود تهیه شده و چربی اشباع شده ی کمی دارد . هر کاسه هوموس تنها 35 کالری دارد و هر قاشق سوپخوری آن کمتر از 1 گرم چربی اشباع شده دارد . هنگام خوردن ساندویچ ها هم هوموس جایگزین خوبی برای مایونز است.

4-پیتزای سالم بخورید

اگر نمی توانید جلوی خودتان را بگیرید و هنگام تماشای مسابقات حتما باید پیتزا بخورید باید بدانید که تنها 2 تکه از پیتزاهایی که سفارش می دهید نزدیک 600 کالری و بیش از 10 گرم چربی اشباع شده دارد . سعی کنید پیتزاهایی را سفارش دهید که نازک باشند و خمیر آنها از غلات کامل باشد و از پیتزا فروشی بخواهید که میزان پنیر و گوشت آن را نصف کنند و به جای آن سبزیجات را 2 برابر کنند تا چربی اشباع شده ی کمتری داشته باشد.

5-نوشیدنی های کم کالری بنوشید

اگر در حین تماشای فوتبال چند تا قوطی نوشابه و دلستر بنوشید و چیز دیگری غیر از این هم نخورید 500 کالری دریافت می کنید . تحقیقات نشان داده است که کالری ای که ما با نوشیدن نوشیدنی ها دریافت می کنیم کمتر از غذاها به ما حس سیری می دهد.پس سعی کنید کالری کمتری را از نوشیدنی ها دریافت کنید . نوشابه را کنار بگذارید و به جای آن چای یخ و نوشیدنی های رژیمی را جایگزین کنید . اگر نوشیدنی های الکلی مینوشید یادتان باشد که این نوشیدنی ها کالری زیادی دارند . هر آبجوی معمولی 150 کالری دارد و نوع مخلوط با نوشیدنی های دیگر آن تا 300 یا حتی بیش از این میزان کالری دارد . نوشیدنی های الکلی کم کالری(55 کالری) را جایگزین کنید یا به جای آن از آب گازدار با طعم دهنده های لیمو و توت استفاده کنید.

منبع: WebMd
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید