preloader

رژیم غذایی ذهن و جلوگیری از آلزایمر


رژیم غذایی ذهن و جلوگیری از آلزایمر
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11716 اشتراک گذاری :

آیا دلیل دیگری برای تغذیه مناسب می خواهید؟ برخی دانشمندان معتقدند غذاهایی که شما روزانه انتخاب می کنید ، احتمال افزایش ابتلا به آلزایمر در شما را بیشتر می کند . محققان به این نتیجه رسیده اند که ، کسانی که در رژیم غذایی خود از انواع توتها ، سبزیجات سبز و ماهی استفاده می کنند ، خطر کم شدن حافظه آنها به شدت کاهش می یابد . این بیماری بیش از پنج میلیون نفر در آمریکا را که بالای ٦٥ سال سن دارند را تحت تاثیر قرار می دهد . برنامه غذایی تحت عنوان رژیم غذایی ذهن نام دارد که در زیر به آن اشاره می شود . 

 

غذاهایی که برای مغز مفید هستند . 

 شما از ده گروه مواد غذایی زیر استفاده می کنید : 

١- سبزیجات با برگ سبز ( مانند اسفناج ، و سالادهای سبز ) حداقل شش بار در هفته 

٢- سایر سبزیجات : حداقل هفته ای یک بار

٣- خشکبار : پنج وعده در هفته 

٤- توتها : دو یا سه بار در هفته 

٥-حبوبات :  حداقل سه بار در هفته

٦-غلات کامل : سه یا چند وعده در هفته 

٧-ماهی : یکبار در هفته 

٨-گوشت ماکیان : دو بار در هفته 

٩-روغن زیتون : از آن به عنوان روغن پخت و پز استفاده کنید 

١٠-شراب : یک لیوان در روز 

 

از خوردن غذاهای زیر خودداری کنید : 

١-گوشت قرمز : کمتر از ٤ بار در هفته 

٢-کره و مارگارین : کمتر از یک قاشق غذاخوری در روز 

٣-پنیر : کمتر از یک وعده در هفته 

٤-شیرینی و نانهای شیرین : کمتر از پنج وعده در هفته 

٥-غذای سرخ کردنی یا فست فود : کمتر از یک وعده در هفته 

 

مزایا : 

تحقیقات نشان می دهد که کسانی که به این رژیم غذایی عمل کردند ، تا ٥٤٪ خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دادند . حتی اگر برخی افراد به قسمتی از این رژیم عمل کردند ، تا ٣٥٪ خطر ابتلا به آلزایمر را در خود کاهش دادند . 

به گفته سیسیلیا روکسوک متخصص تغذیه در دانشگاه نوا ، دانشمندان باید تحقیقات بیشتری بر روی این رژیم غذایی انجام دهند ، اما برای شروع خوب است و نشان می دهد که آنچه می خوریم در به تاخیر انداختن ابتلا به آلزایمر  دیر رس که شایعترین نوع ، آلزایمر است ،مؤثر خواهد کرد .

 

آیا باید رژیم ذهن را رعایت کرد ؟ 

به اعتقاد دکتر مجید فتوحی رئیس انستیتو عصب شناسی مموسین ، حتی اگر سابقه و تاریخچه خانوادگی در زمینه آلزایمر هم ندارید ، بهتر است از این رژیم استفاده کنید . زیرا این رژیم ، همه غذاها را شامل می شود ، بنابراین فقط برای ذهن نیست برای قلب و کل بدن مفید است . بهترین مزیت این رژیم این است که شما مجبور نیستید به صورت کامل آن را رعایت کنید تا نتیجه آن را ببینید . هر چقدر در مدت طولانی تری آن را رعایت کنید ، خطر ابتلا به آلزایمر کمتر و کمتر می شود . 

اگر می خواهید این رژیم تاثیر بیشتری داشته باشد ، به نحوه آماده شدن غذای خود اهمیت دهید . انواع سس ها ، نانها و روغنها می تواند باعث اضافه شدن کالری و افزودنیهای خاموشی همچون شکر شود . در ضمن نوشیدن چند لیوان آب را به برنامه خود اضافه کنید . در آخر باید بگوییم رژیم غذایی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند ، که البته فقط یک جنبه بیماری آلزایمر را شامل می شود . بنابراین به طور منظم ورزش کنید و استرس خود را کنترل کنید تا درصد خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهید . 

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو کلیک کنید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید