preloader

راهنمای اختلال پرخوری - قسمت دوم


راهنمای اختلال پرخوری - قسمت دوم
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10867 اشتراک گذاری :

چه عواملی باعث  شروع اختلال تغذیه می شوند

کارشناسان مطمئن نیستند که دقیقا چه چیزی باعث اختلال تغذیه است. ترکیبی از عوامل، از جمله ژنهای یک فرد، وضعیت روانی، و پیش زمینه، ممکن است موثر باشد . رژیم غذایی می تواند به اختلال پرخوری منجر شود، اما ما نمی دانیم که آیا این  به تنهایی می تواند اختلال  را آغاز کند؟ برخی از افراد ممکن است حساسیت زیادی به نشانه های غذایی داشته باشند  از قبیل بو و یا تصاویر مواد غذایی. این اختلال همچنین می توانید از حوادث استرس زا و یا پس از ضریات عاطفی شدید  مانند مرگ یک دوست ایجا شود  و یا مورد تمسخر واقع شدن در مورد وزن .


امکان بازیابی وجود دارد

اگر شما فکر می کنید ممکن است به اختلال تغذیه  مبتلا شده  باشید ، مطمئن باشید  که می توان آنرا با موفقیت درمان کرد گام اول تشخیص است  برای انجام این کار، یک دکتر یا دیگر متخصصین سلامتی از  شما یک معاینه فیزیکی میکنند  و در مورد عادات شما در  تغذیه از شما سوال می شود  که شامل موضوعات  سلامت عاطفی، تصویر بدن، و احساسات نسبت به مواد غذایی است.

 

درمان: کمک کردن ز طریق  افکار، احساسات، و مواد غذایی

صحبت کردن با یک روانپزشک یا مشاور کلیدی برای حل مسائل عاطفی است. رفتار درمانی شناختی (CBT) با هدف تغییر الگوهای فکری منفی می تواند پرخوری را از بین ببرد همچنین  درمان بین فردی (IPT) حل مشکلات رابطه است که ممکن است فرد درگیر آن شده باشد . همچنین کار با یک متخصص تغذیه برای یادگیری عادات سالم غذایی و نوشتن آنچه می خورید می تواند نوع  تغذیه شما را بهبود بخشد  .


درمورد دارو درمانی

برخی داروها، مانند داروهای ضد افسردگی و داروهای ضد تشنج خاص می توانند به کنترل هوس های غذایی کمک کنند ، و دارو درمانی زمانی مفید است که همراه با مشاوره استفاده می شود.

 ADHD .دارویی است که برای درمان استفاده می شود، اولین دارو که برای  درمان اختلال پرخوری تایید شده است. ، مطالعات نشان داده اند که Vyvanse قادر به کاهش تعداد روزهای  ضعف در هفته است.

 

کاهش وزن افراد مبتلا  به اختلال تغذیه

پرخوری می تواند به افزایش وزن منجر شود و این افزایش  به سختی کاسته می شود.

به عنوان بخشی از درمان  که افراد مبتلا به اختلال پرخوری  به آن نیاز دارند. برنامه های کاهش وزن سنتی ممکن است کمک کند، اما برخی از مردم با این  نوع رژیم غذایی سخت مقاومت  می کنند از  دکتر خود بپرسید که آیا شما می توانید از یک برنامه کاهش وزن مخصوص افراد مبتلا به اختلالات تغذیه ای بهره مند شوند.


پیشگیری

اگر شما در معرض خطر اختلال تغذیه  هستید، می توانید برای جلوگیری از ابتلا به آن از  احساسات  خود آگاه باشید مانند، احساس گناه، شرم، و یا خطر در معرض مواد غذایی بودن، و یا داشتن عزت نفس پایین. اگر شما این نوع از مسائل را دارید  و یا اگر به اختلالات تغذیه در خانواده خود برخورد داشته اید  موضوع را با  یک دکتر متخصص در میان بگذارید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید