preloader

راه حل هایی برای سیگار نکشیدن در روز های اول ترک


راه حل هایی برای سیگار نکشیدن در روز های اول ترک
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 13327 اشتراک گذاری :

آب سرد بنوشید و وعده های غذایی کوچک بخورید

نوشیدن جرعه جرعه آب سرد از طریق یک نی می تواند به جای عمل مکیدن یک سیگار کمک کننده باشد. همچنین تحقیقات نشان می دهد در این حالت با آزاد شدن، ماده شیمیایی دوپامین در مغز احساس خوبی به فرد دست می دهد که می تواند به کاهش حالات بد کمک کند.  خوردن وعده های غذایی کوچک نیز می تواند به شما کمک کند تا میل به سیگار کشیدن کاهش یابد غذاهای بدون چربی و غذاهای سالم را انتخاب کنید تا از افزایش وزن جلوگیری شود.

 

لازم نیست شما  برای مشاهده  فواید و اثرات ترک دخانیات در زندگیتان زیاد منتظر بمانید

یک لیست از اتفاقات خوبی که با ترک دخانیات متوجه آنها می شوید تهیه کنید مانند قوی تر شدن اراده، صرفه جویی در پول، داشتن بوی بهتر، حس کردن بهترمزه ها و طعم ها و داشتن انرژی بیشتر. با نوشتن این موارد به خود یادآوری کنید آنچه با ترک دخانیات بدست آورده اید چه چیز هایی بوده است.

 

بیشتر مسواک بزنید

یکی از فواید ترک دخانیات این است که دهان شما طعم و بوی بهتری دارد. بیشتر مسواک بزنید, مسواک زدن کمک می کند تا شما تمایل کمتری به روشن کردن یک سیگار و ناپاک کردن دهان تمیز و خوشیو یتان داشته باشید!

 

اجتناب از مصرف مشروبات الکلی

نوشیدن الکل یکی از رایج ترین چیزهایی است که باعث می شود مردم به مصرف سیگار متمایل شوند. به دلیل اینکه  الکل اراده را متزلزل می کند و خویشتن داری فرد را از بین می برد, پس فرد به آسانی ممکن است تعهد خود را نسبت به ترک زیر پا گذارد, بسیاری از مردم نیز عمل نوشیدن را با سیگار کشیدن مرتبط می دانند و پس از آن ممکن است بخواهند سیگار روشن کنند.

 

یافتن مناطقی که سیکار کشیدن در آنجا ممنوع است


هنگامی که میل به سیگار کشیدن دارید، جایی بروید که نمی توانید آنرا روشن کنید مانند سینما، کتابخانه و یا یک فروشگاه, جا یی که شما را از سیگارکشیدن منحرف می کند آسانتر می توان آنرا کنار گذاشت.

 

دلایل خود را برای ترک سیگار به یاد داشته باشید

یک لیست از تمام دلایلی که شما را ترغیب به ترک سیگار کرد تهیه کنید. ایجاد نسخه و قرار دادن آن در هر کجا که شما وقت خود را در آنجا صرف می کنید مانند آشپزخانه، دفتر، در کنار آینه حمام جایی که بتوان راحت آن ها را دید، بنابراین هر کجا که بروید آنها را به یاد می آورید. برخی از سیگاری ها می گویند که قرار دادن عکس هایی از خانواده و عزیزان خود نیز در کنار دلایل مفید است.

 

فعال باشید

ورزش باعث یک حواس پرتی قدرتمند از میل به سیگار کشیدن در فرد می شود هنگامی که بدن شما فعال است، مواد شیمیایی طبیعی در بدن تولید می شود که کمک به بهتر شدن خلق و خو و کاهش استرس در شما می شود. پیاده روی یکی از ساده ترین تمرینات برای اکثر مردم است. انتخاب چند فعالیت مختلف ممکن است به شما کمک کند با انگیزه بمانید، بنابراین در هر زمان و هر روز به فعالیت بدنی بپردازید به خصوص در ماه اول بعد از ترک سیگار.

 

تقویم خود را پر کنید


در طول چند هفته اول بعد از اینکه  عادت خود را ترک کرده اید، روز خود را با چیزهایی که می خواهید یا نیاز به انجام آن دارید پر کنید مثل ایجاد برنامه برای خوردن وعده های غذایی با خانواده یا دوستان, سعی کنید برای جلوگیری از وسوسه سیگار کشیدن اطراف خود را شلوغ کنید, باید دل مشغولی هایتان بیشتر باشد تا به سیگار کشیدن فکر نکنید.

 

 

چیزهای دیگری در دهانتان بگذارید

بخشی از میل به سیگار کشیدن مربوط به داشتن چیزی در دهان است. به جای سیگار، جویدن آدامس، آب نبات سخت، و یا یک میان وعده سالم زمانی که میل به روشن کردن سیگار دارید به شما کمک می کند. مطمئن باشید چیزی با شما در همه زمان ها است اگر شما در مورد اضافه  وزن نگرانید، گزینه های کم کالری را امتحان کنید.

 

مسیر زندگی ایمن

از کسی بخواهید کنار شما حضور داشته باشد تا هنگامی که نیاز به پشتیبانی دارید از او کمک بخواهید. بهترین انتخاب یک دوست است که قبلا سیگاری بوده و کسی باشد که به شما اهمیت می دهد و می خواهد شما را در روز های سخت ترک سیگار کمک کند.

 

مصرف کافئین را محدود کنید

کافئین کمک می کند تا برخی از مردم صبح زود بیدار شده و در زمان خستگی هشیار بمانند اما بعضی افراد را وحشت زده و عصبی می کند, ترک سیگار اعتیاد به نیکوتین را می تواند افزایش دهد. اگر کافئین باعث می شود شما متلاطم و مضطرب، شوید انرا قطع کنید.

 

وقتی حالتان بد است هشیار بمانید

احساسات منفی, استرس، خشم، سرخوردگی از دیگر دلایل مشترک مردم برای بازگشت به سیگار کشیدن است حالات بد برای همه اتفاق می افتد و آسیب پذیری شما در طول چند هفته اول بعد از ترک سیگار بیشتر می شود, شما باید راه هایی برای منحرف کردن حواس خود پیدا کنید مثلا با دوستان  خود باشید و یا کار دیگری انجام دهیدکه از آن لذت می برید.

 

اجتناب از  افراد مشکل ساز و منفی

اگر چه دوستان و خانواده باید از شما حمایت کنند اما همیشه اینطور نیست برخی از افراد ممکن است برای تصمیم شما به ترک سیگار تهدید کننده باشند. آنها حتی ممکن است سعی کنند شما رادر تصمیمتان تضعیف کنند اگر شما احساس می کنید چنین افرادی در زندگی شما وجود دارند، از آنها دوری کنید. در صورتی که این امر امکان پذیر نیست، روبروی آن ها نشسته و کاملا توضیح دهید که چرا تصمصم به ترک سیگار گرفته اید و چرا برای شما مهم بوده است و از آن ها بخواهید تا شما را حمایت کنند.

 

صبور باشید و در مسیر باقی بمانید:

به مدت 2 هفته ی اول بعد از ترک ممکن است کمی سختی بکشید اما بعد از آن تا یک عمر زندگی بدون اعتیاد به نیکوتین خواهید داشت. در این مسیر خود را برای آماده کنید. به یاد داشته باشید: یک خطا به این  معنا نیست که شما شکست خورده اید. فقط آن اتفاق را یک اشتباه در نظر بگیرید. پس از آن فکر کنید و راه هایی برای جلوگیری از تکرار چنین خطاهایی پیدا کنید تا مجددا اتفاق نیفتد.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید