preloader

آیا گریه کردن برای شما مفید است؟


آیا گریه کردن برای شما مفید است؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11806 اشتراک گذاری :

همه ما در کودکی گریه کرده ایم اما در حال حاضر که بزرگ شده ایم، بسیاری از ما اغلب سعی می کنیم اشک خود را نگه داریم! اکثر افراد معتقدند که گریه به خصوص در محل کار یا در ملاء عام نشانه ضعف است یا به عنوان چیزی است که اگر دیده شود باعث شرمنده شدن فرد می شود اما آیا واقعا اینطور است و یا گریستن نشانه ی سلامت است؟

اشک ریختن می تواند برای سلامت شما مفید باشد مخصوصا در موقعیت مناسب آن:

گریستن مفید است و حتی گاهی اوقات می تواند تنها تجویز یک پزشک برای شما باشد در واقع برخی از روانشناسان حتی ممکن است گریه را بصورت منظم به طوری که زیانی به فرد نرساند توصیه کنند.

طبق نظر پزشکان گریه کردن به روش صحیح آن بدن را سالم می کند و به بدن اجازه می دهد تا از خود مراقب کرده و یک نوع دفاع شخصی می باشد. گریه کردن یک امر طبیعی و بسیار مثبت است, زمانی که شما یک فیلم تماشا می کنید و تحت تاثیر قرار می گیرید گریه می کنید این روند مثل این است که بدن را آسوده می کنید مثل قفلی که با کلید باز می شود بدن در شرایط بهتری قرار می گیرد.

ژاپنی ها از طرفداران پرو پا قرص فواید گریه برای سلامت شخص هستند. در برخی از شهرستان های ژاپن در حال حاضر باشگاه های گریه به معنای واقعی کلمه یعنی باشگاه های "اشک آور" وجود دارد . این باشگاه ها به دنبال آن هستند که مردم را در یک مکان جمع کرده و به آن ها کمک کنند تا بگریند با این فرضیه که گریستن از استرس کم می کند و برای سلامت ذهنی فرد بسیار مفید است.

تحقیقات به عمل آمده از این نظریه حمایت می کند که اشک احساسی حاوی مقادیر بالاتری از هورمون استرس نسبت به اشک معمولی است, اشک معمولی منظور اشکی است که مثلا از وارد شدن چیزی به چشم جاری می شود و به نام مستعار روان کننده یا رفلکس چشم معروف است. اشک احساسی حاوی منگنز بسیار زیادی است, استرس عضلات را منقبض و فشار را افزایش می دهد تا زمانی که شما گریه می کنید مقدار زیادی از آن آزاد می شود, عمل گریستن یک فعالیت پاراسمپاتیک سیستم عصبی است که از این طریق بدن به حالت تعادل بر می گردد.

پزشکان همچنین معتقدند " که باشگاه گریه" می تواند با ایجاد یک فضای امن برای گریستن افرادی که در تلاش اند تا احساسات خود را به دلایل فرهنگی یا شخصی بروز ندهند یک ایده خوب باشد. گریه در یک گروه می تواند به شما بگوید که آن مسئله ای طبیعی است و به بسیاری از افراد کمک می کند تا راحت تر گریه کنند.

گریستن در جمع یک امر ابتدایی و طبیعی است این موضوع نظر بسیاری از اساتید در زمینه روانپزشکی بالینی است که معتقدند با گریستن احساسات منفی را آزاد و زندگی مان را متحول می کنیم. این فوق العاده است که شما بتوانید در یک جای عمومی و در جمع راحت گریه کنید خیلی ها این عقیده را دارند که گریه نشانه ی ضعف است این افراد می توانند در یک جای خلوت تر که حریم خصوصی شان حفظ شود گریه کنند مثلا در محل کار در یک دفتر خالی یا مثلا در حمام!

اگر شما بتوانید فضاهای امن برای گریستن را در محیط خود شناسایی کنید این کار را آسان ترانجام می دهید و بدون شک پاداش جسمی و روحی گریستن بدون ترس از قضاوت را دریافت خواهید کرد.


 

منبع: webmd
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید