preloader

نکاتی که درباره دیابت نمی دانستید


نکاتی که درباره دیابت نمی دانستید
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11383 اشتراک گذاری :

سنجش قند خون یکی از آزمایش هایی که اولین آگاهی را از دیابت و پیش دیابت  و اینکه بدن شما قادر به سوختن گلوکز نیست، به  شما می دهد  و قابل تشخیص است.

دیابت و پیش دیابت در بین افراد شایع است و بسیاری از آنان حتی در مورد بیماری شان اطلاعی ندارند  برخی از کارشناسان می گویند افراد بالای 45 سال باید این آزمایش را به طور مرتب انجام دهند . بنابراین حتی اگر وزن مناسبی دارید و سابقه ی خانوادگی نیز وجود ندارد باید این آزمایشات را با بالا رفتن سن به طور منظم انجام دهید.

تحقیقات نشان داده است نیمی از افراد که دارای  اختلال در تحمل گلوکز اند  و حدود دو سوم افرادی که  قند خون ناشتا ی بالایی دارند ممکن است مبتلا به دیابت شوند این دو نشانه ای از دیابت است که توسط آزمایش قابل تشخیص است  (اختلال در تحمل گلوکز در دراز مدت سبب بروز دیابت می شود)

در اینجا به 7 مورد درباره این بیماری اشاره می کنیم :


1 - نیاز به باکتری های خوب در دستگاه گوارش شما:

داشتن باکتری های بیشتر در ارتباط با سلامت متابولیک در روده می تواند به  کنترل قند خون بدن شما کمک کند،  تحقیقات نشان می دهد ،عدم تعادل در باکتری های  روده ( وجود  میکروب  تریلیون که در داخل دستگاه گوارش است) می تواند باعث التهاب روده شده و نشانه های اولیه اشکال در متابولیسم گلوکز را آغاز کند. شمارش انواع مختلف باکتری های روده و شناخت آن ها  ممکن است در آینده پزشکان را قادر به پیش بینی خطر ابتلا به دیابت کند.

ایجاد تغییر: با  خوردن فیبر بیشتر مواد اولیه بیشتری  را برای افزایش رشد و فعالیت میکروب های  روده خود  به آن ها بدهید طبق یافته ها  اجداد ما در گذشته 135 گرم در روز فیبر می خوردند  پزشکان توصیه می کنند  25 گرم در روز برای زنان و  38 گرم برای مردان  فیبر لازم است. شما می توانید مقداری از آن را از سبزیجات خام مثل کلم پیچ و مابقی را از حبوبات و غلات مانند  لوبیا، آجیل، دانه ها، غلات کامل، و میوه تامین کنید با این کار علاوه بر کاهش وزن  باکتری های روده خود را نیز حفظ می کنید !

 

2- شب بیداری ممکن است شما را در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار دهد

کمبود مزمن خواب یک عامل خطر برای پیش دیابت و دیابت شناخته شده است . محققان دریافتند در زنانی که ساعات کمتری بیدار  بودند چربی شکم (که خطر ابتلا به مقاومت به انسولین را افزایش می دهد) کم تری  وجود دارد همچنین در آنان  خطر ابتلا به سندرم متابولیک (مجموعه ای از مسائل مربوط به سلامت است که خطر ابتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت را بالا می برد ) نسبت به زنانی که در اوایل شب  به رختخواب می روند  بیشتر است( حتی اگر در طول روز این  ساعت کمبود را جبران کنند )

 کسانی که شب ها بیدار می مانند  تمایل به ورزش کمتر و دود بیشتری دارند ، پژوهش های دیگر نشان داده است  افرادی که دیر می خوابند BMI بالاتر و عادات غذایی سالم  کمتری داشته اند.

ایجاد  تغییر: مانند پرندگان در اوایل شب به رختخواب بروید ! در مطالعات این ساعت مناسب 11 شب توصیه شده و از انجام کارهایی که باعث اختلال خواب می شود خودداری کنید مانند مصرف کافئین. دستگاه های الکترونیکی را یک ساعت قبل از خواب خاموش کنید . اگر ناگزیر به بیدار ماندن هستید سعی کنید از عادات بد شب بیداری مانند سیگار کشیدن و تمایل به مصرف غذاهای چرب و فست فود اجتناب کنید.

 

3-  تمام  چربی ها مضر نیستند  

آیا دلفین ها می توانند سندرم متابولیک را توسعه دهند ؟ برای پیدا کردن آنچه ممکن است ما را به رسیدن به جواب هدایت کند (و برخی از یافته های مفید برای سلامت انسان ها)  دانشمندان 49 رژیم غذایی  دلفین ها که عمدتا ماهی  بود را مورد بررسی قرار دادند ، پس از آن یافته های خود را آزمایش کردند .

به نظر می رسد که چربی های اشباع به نام اسید heptadecanoic یا margaric قادر به کاهش سطح انسولین دلفین ها ، گلوکز و تری گلیسیرید (چربی ناسالم خون ) آن ها  به حالت عادی در عرض 24 هفته بود . محققان بر این باورند که فقدان کلی از این اسید چرب مفید در رژیم غذایی  ما می تواند به سندرم سوخت و ساز بدن انسان کمک کند.

ایجاد تغییر: از مواد غذایی که  بالاترین مقدار اسید  چرب heptadecanoic  را دارند مانند  لبنیات پرچرب (شیر، ماست، و به خصوص کره) و ماهی ها (ماهی کفال، شاه ماهی، ماهی خال دار ) استفاده کنید. با پزشک خود در مورد داشتن کمی کره یا ماست در رژیم غذایی خود مشورت کنید .

 

4- نوع گروه خونی

مطالعه بر روی  بیش از 82،000 نفر از معلمان فرانسوی نشان داد که زنان با گروه خونی A و  B  به ترتیب 10 و 21 درصد ، بیشتر احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 نسبت به افراد با گروه خونی  O داشتند . یکی از عوامل ژنتیکی که تعیین آرایش و تعادل میکروب های  روده را بر عهده دارد در گروه های خونی مختلف متفاوت است.

 

5- میزان پایین ویتامین D می تواند یک حفره در  سوخت و ساز بدن باشد

این ویتامین نه تنها باعث می شود تا  با نور آفتاب کلسیم  جذب بدن شده و سلامت عضلات و استخوان ها و سیستم ایمنی بدن  حفظ شود بلکه  در متابولیسم گلوکز نیز کمک می کند. در یک مطالعه ، کمبود ویتامین D یک عامل خطر برای  ابتلا به پیش دیابت، مستقل از اضافه وزن بود. اگر چه در ظاهر به عنوان یک مکمل برای پیش دیابت  نشان داده نشده است .

ایجاد  تغییر: از پزشک خود بخواهید یک آزمایش خون و سنجش  ویتامین D را برایتان تجویز کند .  این میزان  اگر کمتر از 40 بود، در مورد  استفاده از مکمل با دکتر خود مشورت کنید.

6 - هوای سرد بهتر است 

این هوا  کمک می کند  تا چربی های قهوه ای شما فعال شود، این چربی ها که ترکیبی از کالری و قند هستند  بر خلاف چربی سفید، که به سادگی ذخیره می شود و به سادگی نیز می سوزند ؛ سریع از بین نمی روند . بسیاری از ما کمی از چربی قهوه ای را  معمولا در دو طرف گردن خود و در نزدیکی استخوان ترقوه داریم  مطالعات نشان می دهد که فقط 2 اونس سوختن این چربی های قهوه ای می تواند چند صد کالری در روز از ما بگیرد ، به همان اندازه که  نیم ساعت  ورزش می سوزاند!
ایجاد  تغییر: بهترین راه برای کمک به آب شدن  چربی های  قهوه ای ورزش در هوای  سرد است. همچنین این کار  ممکن است به کاهش مصرف انرژی گرمایشی در خانه کمک کند  !

 

7- سن

در  اینجا سه دلیل  که خطر ابتلا به دیابت را در میانسالی و زمانی که شما به 60 سالگی میرسید افزایش می دهد ذکر میکنیم برای به حداقل رساندن عوارض پیری باید غذاهایی با فیبر بسیار بالا و 7 ساعت خواب شبانه دریافت کنید  و به دنبال آن نکات زیر را به کار بببندید به این دلایل که در زیر اشاره می شود با افزایش سن امکان ابتلا به دیابت در افراد بیشتر می شود :

  1. پروتئین ها یی که حساسیت به انسولین را کاهش می دهد در جریان خون زیاد ترند
  2. رسوبات چربی در شکم، عضلات و کبد در طول زمان بیشتر می شوند
  3. توده عضلانی به خاطر کمتر شدن  فعالیت فرد  تا حدی کاهش می یابد  

ایجاد تغییر: حدود  45 تا 30 دقیقه در هر روز فعالیت ورزشی داشته باشید  ، بیشترین بهره را از این ورزش زمانی خواهید گرفت که  از یک رژیم غذایی با فیبر بالا و سالم پیروی کنید و 7 ساعت یا بیشتر خواب شبانه داشته باشید. رعایت این اصول می تواند عوارض افزایش سن را کاهش دهد .

منبع: Prevention
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید