preloader

افسردگی شایع در میان دختران با مادران مسن


افسردگی شایع در میان دختران  با مادران مسن
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11153 اشتراک گذاری :

 

 

مطالعات جدید نشان می دهد دخترانی که از مادران مسن متولد می شوند ممکن است زمانی که به جوانی می رسند در معرض خطر استرس، اضطراب و افسردگی قرار بگیرند.

 محققان به دنبال  مطالعه بر روی 1200 استرالیایی متولد شده بین سال های 1989 تا 1991 دریافتند ؛ دختران متولد شده از مادران 30-34  ساله سطوح بالاتری از استرس را در سن 20 سالگی در مقایسه با کسانی که از مادران جوان تر متولد شده بودند نشان دادند و دختران متولد شده از مادران مسن تر از 35 سطوح بسیار بالاتری از استرس، اضطراب و افسردگی داشتند.

با توجه به مطالعات جدید سن مادر در زمان تولد هیچ تاثیری روی فرزند پسر و سن پدر در زمان تولد، هیچ تاثیری بر فرزندان دختر و پسر ندارد؛ دانشمندان فقط  توانستند رابطه بین سن مادر هنگام زایمان و وضعیت روانی فرزند دختر در بزرگسالی  را تشخیص دهند و  یک رابطه علت و معلولی را در آن ثابت کنند.

این مطالعه نشان می دهد که سن بالاتر مادران با علائم افسردگی، اضطراب و استرس در زنان جوان همراه است اما این به این معنا نیست که لزوما دختران متولد شده از مادران مسن تر حتما در معرض خطر استرس، اضطراب و افسردگی قرار می گیرند؛ این لزوما بیولوژیکی نیست.

یک فرضیه این است که مشکلات در رابطه مادر و دختر ممکن است به دلیل تفاوت سنی زیاد بین این دو رخ دهد،  ممکن است تفاوت سنی 30 سال یا بیشتر بین مادر و دختر منجر به تفاوت قابل توجهی در سیستمهای ارزشی آنان شده و در روابط آنها خلل ایجاد کند؛ که منجر به استرس، نگرانی ، غم و اندوه در کودک، به خصوص در زمان بلوغ او شود.

همچنین زنانی که هنگام زایمان بیشتر از 30 سال دارند  ممکن است هنگامی که کودکان شان به جوانی می رسند دچار مشکلات پزشکی مربوط به سن شوند  که  این مسئله می تواند اثر منفی بر روی فرزندان داشته باشد.

تحقیقات نشان داده است که دختران بیشتر ازپسران تحت تاثیر مشکلات سلامتی مادر خود قرار می گیرند .

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید