preloader

11 راه برای دور ماندن از پف زیر چشم


11 راه برای دور ماندن از پف زیر چشم
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11971 اشتراک گذاری :

پرهیز از مصرف نمک

نمک پاش را کنار بگذارید! آب همیشه راه خود را در بدن شما از جایی که سدیم کم است به جایی که زیاد است پیدا خواهد کرد .این منطقه به عنوان مثال میتواند اطراف چشم شما باشد. به همین دلیل یک شام پر نمک اغلب باعث پف صبح روز بعد می شود.

 

 

مدیریت آلرژی

فصل آلرژی و چشم های پف کرده اغلب دست در دست هم دارند در اینجا خبر خوبی است اینکه بدانید داروهایی که شما برای آلرژی، سرماخوردگی، عفونت های سینوسی و یا آبریزش بینی خود مصرف می کنید می تواند سبب خشک کردن پف  زیر چشم های شما شود.

 

 

استفاده از یک قوری کوچک

سعی کنید با استفاده از این وسیله، که شبیه یک قوری کوچک است و برای دم نوش استفاده می شود  آب نمک (سرم نمکی) را داخل یکی از سوراخ های بینی تان بریزید و اجازه دهید سوراخ دیگر تخلیه شود. ممکن است صداهای عجیب و غریب بشنوید اما این ها  خلط ها و رطوبت اضافی هستند که از آلرژی فصلی، سرماخوردگی، یا عفونت ها در سینوس های شما جمع شده اند و شما با این کار به تخلیه آن  کمک می کنید.

 

 

تغییر موقعیت خواب شما

آیا شما به یک سمت یا روی معده خود می خوابید؟ جاذبه باعث می شود مایعات در زیر چشم شما جمع شوند و برای افراد ایجاد مشکل کند سعی کنید به پشت بخوابید و با یک  بالش اضافی زیر سر خود را بالاتر بیاورید.

 

 

 

قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید

اگر با آرایش چشم بخوابید ممکن است مقداری از آن داخل چشم رفته و آب چشمتان باعث پف صورت شما در صبح  روز بعد  شود. آلودگی و چربی صورت را با آب و صابون  و یا استفاده از پاک کننده ها هر شب  شسته و پاک کنید. پاک کننده صورت مناسب خودتان را انتخاب کنید.

 

 

 

دوری از الکل

الکل آب پوست شما را دفع می کند و با تضعیف کردن پوست اطراف چشم احتمال گود شدن یا پف کردن آن ناحیه را بیشتر می کند .

 

 

محافظت چشمان خود از اشعه UV

آیا شما همان اندازه که از بدن خود در برابر اشعه خورشید محافظت می کنید در مورد  صورت خود نیز انجام می دهید ؟ نور خورشید بیش از حد می تواند سبب چین و چروک  پوست اطراف چشم شود. از کرم های ضد آفتاب ، عینک آفتابی و کلاه برای محافظت از صورت خود از اشعه های مضراستفاده کنید.

 

 

 

سیگار نکشید

آیا می خواهید دلیل دیگری برای ترک سیگار پیدا کنید؟ سیگار کشیدن می تواند  سبب خشکی و تضعیف پوست صورت شما شود. به سیگار نه بگویید و خود را از چین و چروک و افتادگی پلک نجات دهید.

 

 

 

به چشم خود استراحت دهید

چشم هایتان ورم کرده؟ آن ها را خنک کنید  یک کمپرس سرد می تواند پف کردگی را تسکین دهد. سعی کنید قاشق سرد، برش خیار یا چای کیسه ای  سرد روی چشم بگذارید آنچه شما استفاده می کند مهم نیست  بلکه  دمای پایین آن کار می کند.

 

 

کرم دور چشم مناسب

قفسه های داروخانه پراست  از انواع مختلف کرم های دور چشم .  کرم ها و و لوسیون های  سبک ساخته شده برای کاهش چشم های پف کرده. سعی کنید آنها را خوب ببینید و نوعی را انتخاب کنید که برای شما مفید و کار ساز است .از کرم های قدیمی استفاده نکنید  زیرا می تواند پوست اطراف چشم شما را را تحریک کند جای آن سعی کنید یک کرم چشم رتینول استفاده کنید.

 

 

استفاده از کانسیلر ها

آیا شما مشکل حلقه های سیاه اطراف چشم دارید ؟ می توانید آنها را با پوشاننده ها پنهان کنید. پوشاننده ای که منطبق با پوست شما باشد را  انتخاب کنید. و آن را به آرامی با ضربه های کوکآن زیر چشم بمالید . سعی نکنید آن را مالش دهید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید