preloader

چرا شما در بزرگسالی هنوز هم گرفتار جوش های سرسیاه می شوید


چرا شما در بزرگسالی هنوز هم گرفتار جوش های سرسیاه می شوید
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11224 اشتراک گذاری :

بالاخره باید با این جوش ها و منافذ چه کرد

اگر شما خودتان را  در آینه بزرگ کننده نگاه کنید، به احتمال زیاد در مورد جوش های سرسیاه تان  دچار وسواس خواهید شد.

این ها نوعی از آکنه  هستند که به عنوان "منافذ باز" توسط متخصصان پوست شناخته شده اند ، دانه های سرسیاه اغلب  فولیکول های مو هستند که ممکن است به علت تغییرات هورمونی و یا محتویات محصولات خاصی که برای پوست یا مو استفاده می شوند مسدود شوند .

در حالی که ممکن است فشار دادن یا مالش این  دانه های سر سیاه و سفید وسوسه انگیز بنظر رسد اما کارشناسان می گویند که این کار نه تنها کمکی به از بین رفتن آن ها نمی کند بلکه تنها میتواند وضعیت را بدتر کرده  و سبب آسیب رساندن به پوست و ساختمان آن شود ، همچنین احتمال جوش زدن و افزایش دانه ها را در آینده بیشتر کند . بنابراین دست نگه دارید و به جای این کار راهنمایی های زیر را را دنبال کنید  تا با خیال راحت با دانه های سرسیاه برای همیشه خداحافظی کنید.

یک شوینده مناسب صورت انتخاب کنید

چند گزینه برای  شما در این مورد وجود دارد که  می توانید از آن ها  استفاده کنید یکی از آن ها شوینده های  حاوی اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید است که در داروخانه ها موجود می باشد و استفاده از آن  یک تا  دو بار در روز برای لایه برداری و تنگ شدن منافذ توصیه می شود .

این دو ماده از ایجاد دانه های سرسیاه جلوگیری می کنند ، اما ترفند آن این است که باید صبر کرد تا تمام الودگی های عمقی پوست را به سطح  پوست بیاورند تا شما با شستن یک تا دو بار در روز به عنوان بخشی از یک برنامه روزانه و منظم از تجمع آلودگی ها در منافذ پوست جلوگیری کنید.

اگر دانه های سرسیاه شما مقاوم هستند، باید به پزشک متخصص مراجعه کرده و یک نسخه  درمانی دریافت کنید  .

لایه برداری

انواع چسب ها و نوار ها ی مخصوص این کار در بازار وجود دارند که به صورت مکانیکی  دانه های سرسیاه  را بیرون می کشند . آنها از لایه سطحی پوست لایه برداری کرده  و  با  باز کردن کومدون ها (منافذ)  کار می کنند. با این حال، در نظر داشته باشید که نمی توانند به اندازه  شستشوی صورت و رتینوئیدها موثر باشند.

مراجعه به پزشک متخصص

اگر شما می خواهید دانه های سرسیاه بلافاصله حذف شوند یک متخصص پوست می تواند این کار  را با دستگاه های مخصوص و در مطب انجام دهد. کارشناس ممکن است از ابزار حرفه ای استخراج استفاده کند. فقط به یاد داشته باشید، حتی اگر فروشگاه های زیبایی این ابزارها را  عرضه کنند ، شما نمی توانید خودتان یا یک فرد غیر متخصص این کار را انجام دهید و تلاش برای بیرون آوردن دانه های سر سیاه خطرناک است زیرا احتمال ایجاد  زخم وجود دارد.

همچنین محصولات بهداشتی مانند لایه بردارهای شیمیایی وجود داردکه با استفاده از اسیدهای لایه بردار مخصوص  پاک و درخشان کردن منافذ پوستی  می توانند به روشن کردن دانه های سرسیاه  کمک کرده  و پوست را با این  درمان جوان تر  نشان دهد . سعی کنید نوع مناسب این لایه بردار ها را برای پوست خود انتخاب کنید تا برایتان  مانند یک درمان حرفه ای باشد .

علل ایجاد را از بین ببرید

مواد سنگین در محصولات آرایشی پوستی و همچنین محصولات مراقبت از مو  می تواند در دراز مدت بخصوص در زمانی که عرق میکنید دانه های سرسیاه روی پوست تان ایجاد کنند. محصولات آرایشی مانند پوشاننده های غلیظ و ضخیم و پایه های آرایش غلیظ  ممکن است مجرم های پنهانی باشند  . اگر شما متوجه یک ارتباط بین استفاده از محصولی خاص و ظاهر شدن دانه های سرسیاه شدید، از استفاده مجدد آن محصول خودداری کنید.

دانه های سرسیاه مستحکم اند و موفقیت درمان و پیشگیری از آنها مقداری طول می کشد مراقبت روزانه مناسب پوست شما همراه  با لایه برداری پوست می تواند  به شدت بر روی حذف  این دانه ها موثر باشد.

شما میتوانید پزشک مورد نظر خود را در اینجا بیابید.

 

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو کلیک کنید.

منبع: women's health
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید